Toon posts:

Scherm gaat op standby als ik game opstart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Een aantal dagen geleden heb ik wat mods voor hl2 geprobeerd en tot mijn verbazing springt mijn monitor op zwart (standby) en hoor ik slechts het geluid van de mods, maar blijft mijn scherm op standby, pas als ik alt-tab (als het al lukt) gaat m`n scherm weer aan.
Dit probleem doet zich voor bij elke hl2 mod die ik probeer. Nou heb ik het het min of meer op weten te lossen door zelf een resolutie op te geven (-width 1366 -height 768) en vervolgens in de mod zelf de resolutie naar 1920x1080 te veranderen (deze resolutie heb ik ook op mijn desktop).

Helaas ben ik hetzelfde probleem weer tegen gekomen bij een ander spel. Alleen daar kan ik de resolutie niet voor het opstarten in een .ini aanpassen o.i.d. en wordt ik gedwongen om mijn eigen scherm resolutie te weizigen naar 1280x720 om het spel überhaupt te starten (anders gaat het scherm weer op standby).
Als ik bij dit spel dan de resolutie naar 1920x1080 verander en bevestig springt mijn scherm ook weer op standby.
Als ik mijn scherm op 1280x720 zet en dan het spel opstart is er neits aan de hand, alt-tab ik naar bureaublad en verander ik mijn schermresolutie weer naar 1920x1080 en ga ik terug naar het spel danis het scherm zwart en gaat hij weer standby

Mijn Systeem:
Windows 7 64 bit
AMD Phenom II x6 1090t
XFX AMD HD6950 2gig
Alle drivers zijn up-to-date

Nu heb ik al enige uren gezocht op internet naar vergelijkbare problemen en de daarbij behorende oplossing, maar tevergeefs. Ergens heb ik het gevoel dat het iets vrij simpels is, maar ik kom er even niet uit.
Als iemand mij hierbij zou willen helpen zou dat heel fijn zijn

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2013 00:39 ]

Verwijderd

Mogelijk wil het spel een hogere verversingwaarde dan jouw scherm aan kan instellen? Mogelijk bestaat er een monitor driver van de fabrikant die je kan helpen? Anders welk scherm heb je? Je kan de verversingwaarde van een scherm ook aanpassen via het game profiel of als het spel niet op de aanpassingen reageert kan je het geheel verwijderen. Zo word er een nieuw profiel gemaakt tijdens het opstarten van het spel. Deze folder kan ook in de (verborgen) 'appdata' folder zitten:

bv.: C:\Users\slnc\AppData\Local\ArmA 2

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie larsiano,

Ik heb trouwens een SyncMaster van Samsung, weet het type niet precies, maar het is een 25" led scherm.
Per toeval ben ik op de oplossing gestuit, omdat ik namelijk ook nog een tv op mijn grafische kaart heb aangesloten.
De instelling in Windows bij resolutie was dat bij meerdere schermen ze gedupliceerd konden worden. Toen viel mij pas op dat mijn tv scherm 1 is en mijn monitor scherm 2. Door aan te geven dat mijn bureaublad alleen op scherm 2 moet worden weergegeven (wat dus mijn monitor is) lijkt het probleem opgelost te zijn.