Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe ssd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik wil graag een nieuwe ssd kopen.
120 of 128 GB en 7mm dik.
Ik heb al een beetje rondgekeken maar ik weet niet precies waar ik op moet letten.
Nu is de Sandisk Solid State Drive 128GB de goedkoopste maar ik weet niet of hij goed is omdat hij nogal een lage IOPS heeft. Ik heb alleen geen idee wat het inhoud.
http://tweakers.net/price...id-state-drive-128gb.html

Wat is wijsheid? Graag ook een beetje letten op de garantie omdat ik gehoord heb dat een ssd niet zo lang meegaat. Lees snelheid rond de 450 -500 en schrijf snelheid zal rond de 250 of hoger :D

Waar moet ik op letten en wat is dan de beste keuze?

Bedankt!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Crucial M4 is een goede keuze.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 07:18
Sowieso voor de Crucial M4 of de Samsung 840 Pro gaan, dit zijn de beste van de betaalbate SSD's op dit moment.

Kijk even hier: Het grote SSD topic ~ Deel 9.

[ Voor 30% gewijzigd door Jumpman op 23-03-2013 22:38 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Topicstarter
Gaan die ook lang genoeg mee?

• jooosdt
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-05-2023
spataan, die sanddisk SSD zal al een grote verbetering zijn ten opzichte van een normale harde schijf. De schijf zal qua schrijf/leessnelheid snel genoeg zijn voor in dagelijks gebruik. Echter is de acces-time wat aan de hoge kant.

Mocht je iets meer kunnen uitgeven dan zul je meer hebben aan zoals hierboven genoemde crucial m4. Het prestatie verschil tussen de m4 en de 840 pro zal je in praktijk niet gaan merken, en is het extra geld dus ook niet waard naar mijn mening.

Het flashgeheugen in de SSD's heeft een bepaalde levensduur omdat elke cel maar 5000 keer beschreven kan worden, door TRIM-functie wordt dit gelijkmatig over de cellen verdeeld. Beide SSD's zijn gewoon betrouwbaar, en je zult hoogst waarschijnlijk geen problemen ondervinden. Er is wel is uitgerekend dat je wel 5 jaar elke dag 1gb kan wegschrijven ofzo.

[ Voor 11% gewijzigd door jooosdt op 23-03-2013 22:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
dan denk ik dat de 840 pro een betere keuze is door de 5 jaar garantie. :D
wat ook belangrijk is, zit de sata en stroom op de gebruikelijke plek?
omdat hij in een ultrabook gaat. Een UX32VD om precies te zijn.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 07:18
Het ontwerp van de SSD is allemaal hetzelfde, dit is een standaard.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hartelijk bedankt!
Dan word het gewoon de 840 pro

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-11 11:10
Een ssd heeft een prima levensduur hoor. Of je moet spreken van voortijdig falen (zoals OCZ veel had met oa de vertex 2 serie).

Als je puur kijkt naar slijtage, een mlc cel (wat in een m4 en een 840 pro zit) kan 5000 keer beschreven worden. een 128GB ssd kan dus in totaal 625TB schrijven in zijn leven. stel dat je 128GB per dag schrijft, dus elke dag je hele ssd volschrijft, dan heb je ruim 13 jaar te gaan om door al je cycles heen te komen.

Nu is dat theoretisch, maar het geeft wel goed aan dat je ze niet zo vlot verslijt. Natuurlijk kan hij om andere redenen tussendoor falen, maar dat kan een harde schijf ook

[ Voor 16% gewijzigd door timberleek op 23-03-2013 23:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die 128Gb per dag haal je nooit :P
Dan hoef ik me ook geen zorgen te maken over de levensduur :D

Verwijderd

Hallo, ik wil even inhaken met de vraag wat een goede keuze SSD is voor rond de 50 euro (mag ook een tientje duurder zijn)? Ik heb niet superveel geld en zoek toch een goede oplossing. Het is puur voor windows7 en hoeft dus niet groot te zijn. 64Gb zou al dik voldoende zijn voor mijn windows7 en applicaties. Bedankt.

Wat ik belangrijk vind is betrouwbaarheid, snelheid voor die prijs. Gaarne advies.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2013 01:37 ]

• wuswug
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:55
@Kozak5k

je kan kan kijken naar een Samsung, Intel of M4 SSD

ik heb zelf ervaring met M4 ( heb hem al een jaar en geen problemen, heb ook een Kingston SSD sinds Augustes maar die is vandaag helaas overleden [in een half jaar])

voor de M4 wat meer betaald dan de Kingston SSD verschil in snelheid? nope maar merk het nu wel in kwaliteit dus zou er goed over na denken als je het risico wilt nemen anders doorsparen voor een goede SSD

(╯°□°)╯ ︵ ┻━┻

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ik heb ervaring.. en toevallig momenteel alledrie.. intel, samsung en crucial (in de server en in werkstation).

De Samsung Pro 840 (256) gebruik ik in mijn werkstation en draai er gevirtualiseerd windows8 via usb op m'n mac :D. Ik had voorheen een ietjes oudere OCZ schijf, maar merk dat de snelheidwinst met de Samsung 840 pro echt beter is dan de rest. Marginaal, maar je merkt het wel. Draai ik overigens via USB en niet eens direct.. kan je nagaan :)

Crucial ligt wel ongeveer gelijk. Intel zijn vooral degelijk (daarom in mn server)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:37
Intel was degelijk. De Intel 320 is de laatste goede ssd van Intel. Daarna is Intel Sandforce controllers gaan gebruiken, waardoor de betrouwbaarheid omlaag is gegaan.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
wappiewappie schreef op maandag 01 april 2013 @ 19:43:
Intel was degelijk. De Intel 320 is de laatste goede ssd van Intel. Daarna is Intel Sandforce controllers gaan gebruiken, waardoor de betrouwbaarheid omlaag is gegaan.
Kan je dat staven met cijfers? Intel steekt namelijk behoorlijk wat tijd en energie in de optimalisatie van hun firmwares. Dit lijkt namelijk in veel gevallen de boosdoener te zijn, ook bij de Vertexen en andere SandForce gebaseerde SSDs.

https://discord.com/invite/tweakers

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:37
Betrouwbaarheidscijfers zijn uiteraard lastig te vinden, maar hier wel iets wat er op lijkt:
Blog van Darkstone: SSD betrouwbaarheidsonderzoek - De resultaten.
Intel+Sandforce staat er helaas niet in.
Op basis van deze cijfers blijkt de Intel 320 toch iets minder te zijn dan wat ik dacht.

Ik stel het liever andersom: Totdat ik cijfers heb gezien die bewijzen dat Sandforce wel betrouwbaar is laat ik ssd's met die controller liever links liggen.

[ Voor 88% gewijzigd door wappiewappie op 01-04-2013 22:39 ]

Pagina: 1