Probleem electriciteitstoevoer laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306679

Topicstarter
Beste medewerkers,

Tot mijn grote teleurstelling, zet ik vandaag mijn laptop aan en laad niet meer op. Meerdere voedingen getest en heb de contactpunten van de laptop en de voeding goed schoongemaakt. Helaas zonder resultaat.

Het gaat om een standaard MSI CX705 uit 2010. Is dit zelf te repareren? De garantie is jammer genoeg verlopen en ik ben van plan deze nog een periode te blijven gebruiken, als ik hem weer aan de gang krijg. Iemand tips, ideeën of suggesties? Hopelijk kan iemand mijn dag weer een klein beetje opbeuren met goed advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:30

Fiber

Beaches are for storming.

Nieuwe accu kopen...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als de accu het probleem was, oké, maar de voeding zelf levert zelf dan nog stroom naar de rest an de harde waren. Raad eens waar het misgaat? Ook in Windows geeft hij duidelijk aan dat hij puur en alleen op de accu draait :/. M.a.w. Het probleem zit bij de aansluiting van de adapter :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:42

Shunt

Boe

Anoniem: 306679 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 21:21:
Als de accu het probleem was, oké, maar de voeding zelf levert zelf dan nog stroom naar de rest an de harde waren. Raad eens waar het misgaat? Ook in Windows geeft hij duidelijk aan dat hij puur en alleen op de accu draait :/. M.a.w. Het probleem zit bij de aansluiting van de adapter :/
Loopt hij ook leeg of blijft hij gewoon staan op een aantal % van de accu ?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De accu loopt wel leeg. Ik ben momenteel met de tablet naar oplossingen aan het zoeken, gezien de laptop dus al uitgevallen is ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonschong
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-06 22:00
Grote kans dat de connector van de adapter los is van het moederbord......alleen te controleren door de laptop open te maken en opnieuw vast te solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Das een duidelijk antwoord. Maandag op het werk mijn soldeerbout maar even er bij pakken. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonschong
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-06 22:00
Als je 'm open hebt, check dan ook meteen de zekering die in de buurt van de connector zit. Deze wil ook wel eens spontaan de geest geven. Meestal herkenbaar aan F of F1 aanduiding en ziet er uit als een smd ic met maar 2 aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nadat een expert met solderen ernaar gekeken heeft en dit ook heeft vastgezet, doet het beestje nog niks. Ik ben bang dat het einde oefening van de laptop is :(. Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:40

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik lees er misschien drie keer overheen nu, maar is die voeding nog wel OK?

Ik las er inderdaad overheen, je hebt meerdere voedingen getest...

[ Voor 33% gewijzigd door strandbal op 26-03-2013 11:23 ]

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderman_303
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:56

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Ik heb dezelfde laptop, en vorig jaar hetzelfde probleem, ik kon ook merken aan de voerdingsstekker die je laptop in gaat dat deze erg veel speling kreeg, en werd steeds meer.
Ik zat gelukkig nog net in de garantieperiode, bij mij is er een nieuw moederbord in gegaan en toen was het opgelost. Misschien een mailtje richting MSI was dat kost? (misschien hebben ze een mooie oplossing? )

Mijn nieuwe Thunder-Li Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb MSI een e-mail verzonden en ben benieuwd wat eruit komt. De laptop heeft een emotionele waarde eraan zitten, gezien dit het laatste is wat ik van mijn overleden vader heb gekregen. Ik heb nooit veel van mijn familie gekregen en durf eerlijk te zeggen dat wat ik heb, ik altijd hard voor gewerkt en geknokt heb. Ik zou het ook niet anders willen.

Ik laat weten wat er uit de e-mail komt.

Iedereen nogmaals bedankt voor de adviezen!
Pagina: 1