LCD vreemde "golven" wit.

Pagina: 1
Acties:

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik heb sinds kort een vreemd probleem.

In elk spel als ik omhoog of omlaag kijk in een donkere ruimte of snachts, krijg ik vreemde "golven" wit. Het lijkt een beetje op LCD Bleeding, maar is het niet. Als het beeld stil staat is alles normaal. Bijvoorbleed de laadschermen in Skyrim hebben een super zwarte achtergrond.

Ik heb geprobeerd om het op te nemen met mijn camera, maar die pikt het niet echt op. Ik heb dus maar een screenshot uit Skyrim geedit. Het ziet er erger uit dan het daadwerkelijk is, maar het gaat om het idee.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img716/7461/screenshot138mf.th.jpg

Mijn monitor is een EIZO FlexScan S2231W, aangesloten met een DVI-D Single Link kabel. (Tis een oudje, ik weet het.)

Ik begon het een paar weken terug pas te merken. En zoals ik al zei, een zwart beeld is ook echt zwart.

Weet iemand hier meer van of heeft er ervaring mee?

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:20

Koppensneller

winterrrrrr

Maar dit is dus een screenshot? Want dat zou meteen je monitor uitsluiten.

Laat maar, niet goed gelezen |:(

[ Voor 22% gewijzigd door Koppensneller op 23-03-2013 20:54 ]

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:25
Wat heb je al geprobeerd? Andere kabel en videokaart?

• TheDeeGee
  • Niet online
Heb ik helaas niet tot mijn beschikking.

Heb alleen andere uitgang op mijn videokaart geprobeerd en dat maakt niks uit. Andere drivers maakt ook niks uit.

EDIT:

Heb een reactie gehad op een ander forum.
I get the exact same problem.

I noticed it happened when I upgraded my GPU to a 7870. I sent it back thinking it was faulty however the follow 2 models did the same. Whenever I put my old GPU in, they disappear.

I tried changing drivers, cables and monitors with the 7870 but get same issue just less or more visible.

Which leads me on to think it isn't the GPU itself.

I am curios as to whether anyone has fixed this issue before.

Edit: thinking back when I directly hooked up my TV with HDMI the problem was -almost- completely gone, it still apparent.
After a few months now it rarely bugs me.

[ Voor 75% gewijzigd door TheDeeGee op 23-03-2013 22:02 ]

• TheDeeGee
  • Niet online
Heb het volgende geprobeerd:

- Drivers.
- Andere kabel (was ook een DVI-D Single Link).
- Andere monitor.
- GTX 285 uit andere PC.

Maakt allemaal niks uit. Het kan nog steeds de kabel zijn omdat die andere ook een DVI-D Single Link was. Zal eens kijken naar een DVI-I Dual Link.

Als dat niet helpt is het mss wel het moederbord. Maakt verder niet meer uit dan, want ik ga upgraden naar Haswell.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:02

Perkouw

Moderator General Chat
Ik neig ook naar problemen met de kabel. Geen idee waar je woont, maar heb genoeg materiaal voor je om te testen (kabels/monitoren etc.) mocht je dat willen.

[ Voor 59% gewijzigd door Perkouw op 24-03-2013 12:05 ]

• TheDeeGee
  • Niet online
Ben er inmiddels nog steeds niet uit wat het is. Het heeft iig niks met de Kabel te maken.

Ik heb de stekker nog in een ander stopcontact geprobeerd omdat het mss door de het stekkerblok kon komen, maar dat maakt ook niks uit.

Vreemd genoeg gebeurd het ook op een compleet andere PC, wat ook alweer een oudje is.

Mss is het achteraf toch mijn monitor en begint ie oud te worden. Komt slecht uit met mijn Haswell upgrade : / Dat word dus 2x 700 Euro :(

• TheDeeGee
  • Niet online
Tis toch de monitor. Het blijken de CCFL's te zijn.

Heb net mijn PC ff aangesloten op mijn Samsung LED TV en het probleem komt daar natuurlijk niet voor.

Dat word naar een andere monitor zoeken : /
Pagina: 1