Synology 2de hands... garantie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 16:46
Hey allen,

ik kan een Synology NAS kopen met garantie. Helaas is de orginele bon niet aanwezig.
Hoe zit het met de garantie? Geldt die gewoon, maar dan via Synology?

Hoe weet ik zeker hoe oud de Synology is? Is er ergens een warranty check ofzo?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 10:50
Hangt af van de regeling die de winkel hanteert waar de Synology is aangeschaft. Zo werk ik in een winkel waar het (meestal) geen probleem is als je een (kopie) van het factuur overhangt of zelfs als je geen factuur meer hebt. Het product is namelijk via serienummer ingescand en staat dus in ons systeem. Zo werkt het echter niet bij elke winkel.

In principe kan je alleen de garantie claimen van de winkel waar je het product hebt aangeschaft. Het zal mooi zijn van Synology als je direct bij hun een RMA kan afhandelen; maar ze zijn er niet toe verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
Bedankt voor je antwoord. Dus het is best een gok om te kopen dus? :(. Of ik zou eerst even bij de winkel en bij Synology moeten informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08-2021
Van mij was de cpufan stuk gegaan. Contact opgenomen met Synology en binnen 5 dagen een nieuwe fan uit Taiwan gekregen zonder bon o.i.d. te hoeven overleggen. Ik denk dat ze de garantie bepalen a.d.h.v. het serienummer.

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
Ow ok da's wel goed nieuws. En de garantie kan je via Synology ergens checken? Want hoe ben ik er zeker van dat er nog uberhaupt garantie op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:23
Bedenk wel dat garantie op serienr vaak adhv van fabricagedatum gesteld wordt.

Als dat ding dus (bv) 3 mnd bij distri en winkel gelegen heeft, heb je, volgens het serienr, maar (bv) 9 maand garantie. Gaat ie dan na 11 mnd defect, dan zul je vaak wel de bon moeten overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:28
Bij WD is de garantie volgens het serienummer vaak een maand of 2 "langer" dan normaal om dat verschil op te vangen. Je kan even zoeken op synology warranty check of hun een mailtje sturen als je het zeker wil weten hoe het daar zit :)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
Bedankt voor de feedback. Ik heb Synology maar even een mail gestuurd, even kijken wat ze zeggen.
Als ze garantie geven durf ik het wel aan, anders pas ik ervoor. Ik post zodra ik antwoord heb van Synology :). Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
Heb reactie van Synology. Garantie is dus NIET overdraagbaar. Grappig dat er toch veel 2de hands met garantie verkocht worden :). Wellicht via de winkel een ander verhaal?

Hello ******,

Thank you for contacting us, and it's great to see your interest in Synology!

I'm afraid that in our official limited warranty (available on our website here) there is a caveat under Section 2.7, last sentence, which states that the warranty is not transferable to another party. Sorry that this is probably not the answer you were wishing to hear, but I do hope it helps you. Feel most welcome to write us again any time.

Best Regards,
Andrea Passwater

Synology, Inc.

[ Voor 14% gewijzigd door SpeciesXX op 25-03-2013 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:48
Dit zou, in mijn optiek, niet van belang moeten zijn. Officieel is garantie nooit overdraagbaar.
Maar daar ben je toch niet in geïnteresseerd?
Zij weten niet wie dat ding heeft gekocht. Op het echte bonnetje staat toch ook geen naam?
Je zou puur geïnteresseerd moeten zijn in de eventuele acceptatie van een gekopieerde bon.

Als ik de verhalen hierboven echter mag geloven vragen ze zelden naar originele bonnetjes. Ik kan me ook niet voorstellen dat een gekopieerd bonnetje een probleem is. Deze zou toch uit de boekhouding oid. kunnen komen?

edit: Als je overigens een goede koop weet, en je besluit er zelf om de garantie reden vanaf te zien, laat mij dan even weten waar. Ik ben ook op zoek naar een Synology ;).

[ Voor 13% gewijzigd door JDillinger op 25-03-2013 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:06
WWAS schreef op maandag 25 maart 2013 @ 17:54:
Officieel is garantie nooit overdraagbaar.
Wat is 'officieel'? (in deze context)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Ik heb ooit garantie op mijn Samsung Galaxy S2 geclaimd zonder een bon of iets dergelijks. Had de telefoon cadeau gekregen van een familielid en had er helaas geen bon bij. Gelukkig was het 1,5 jaar nadat dit toestel voor het eerst op de markt kwam dus ik hoefde niks te bewijzen.
En als er een serienummer check is dan is het zelfs nog makkelijker hoef je al helemaal geen bon te laten zien.
Ik zou dus even de releasedatum van deze NAS gaan zoeken. Vanaf het eerste moment dat deze op de markt kwam tot 2 jaar daarna heb sowieso garantie en hoef je dus eigenlijk niks te bewijzen.
Als hij al 2 jaar op de markt is dan wordt het moeilijk en heb je een aankoopbon enzo nodig, tenzij het bedrijf natuurlijk adverteert met langere garanties zoals sommige harde schijf fabrikanten. Gewoon zeggen dat je de bon kwijt bent.

EDIT: heb dit gevonden:
https://srs.synology.com/support/SRSE_intro.php?lang=nld

ze werken volgens mij gewoon met serienummers dus dan vragen ze al helemaal niet naar een bon en staat gewoon in hun database of je nog garantie hebt.

[ Voor 31% gewijzigd door Valinor op 25-03-2013 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
Zouden jullie in deze de gok durven te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:49
Je had beter kunnen zeggen dat je de bon bent kwijtgeraakt en niet meer terug kunt vinden ipv dat jij tweedehands een Synology wilt kopen. Hoewel ze kunnen dan altijd zeggen dat je terug naar de winkel moet... Je zou dan bij kunnen schrijven dat de winkel failliet is gegaan en dat er dus geen winkel meer is.

Of je zou als potentiele koper een 'wat als' situatie kunnen schetsen en vragen hoe Synology ermee omgaat.

Stel:
- Ik koop een Synology NAS bij winkel X.
- Winkel X is na anderhalve jaar failliet en maakt geen doorstart.
- Door reden Y raakt zelfs de bon onleesbaar/verloren/vernietigd.

Wat doet Synology als mijn NAS na 1 jaar en 8 maanden defect raakt?
Pagina: 1