Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 19:46
Hallo allemaal,

Op 8 april kan ik bij Hi verlengen. Ik heb het abonnement bijna twee jaar geleden afgesloten met toendertijd een iPhone 4. Anderhalf jaar gebruikt naar tevredenheid, maar toch uiteindelijk kwijt geraakt. (In de trein laten liggen..). Maargoed, toen een S3 gekocht omdat ik ook benieuwd was naar Android, Supersnel toestel en mooi scherm, alleen geen fan van touchwiz en de el cheapo aanvoelende plastic build. Het eerste inmiddels opgelost met Cynogenmod 10.1.

Maar nu kan ik dus weer verlengen en de keuze gaat eigenlijk tussen deze drie:

- HTC One
- Lumia 920
- iPhone 5

De One heeft nu een streepje voor op de rest omdat het gewoon (imo) een zeer mooie telefoon is met zeer goede bouwkwaliteit en een zeer goed scherm van 1080p.

Nadelen zijn voor mij toch de lag die android nog steeds heeft en de nog steeds (is erg verbeterd) de apps qua kwaliteit.

De Lumia heeft een zeer goede camera en het meest logische en soepelste OS. Heb er al een paar keer mee gespeeld en blijf het een mooi systeem vinden. Vooral low light foto's zijn _/-\o_

Nadelen zijn o.a wel het hoge gewicht en de wat weinige apps die tot nu toe beschikbaar zijn, maar daar wordt aan gewerkt. Lees ook heel wat nare verhalen over accu problemen en loszittende onderdelen. Dus dat stemt niet goed...

Als laatste hebben we nog de iPhone 5. Mooi ding, maar erg bruikbaar en een OS waar ik zeer goed bekend mee ben. Apps zijn sowieso +1, maar het OS is toch wel erg dated zeker als je vanaf Android komt. Zo saai allemaal. Ook nogal klein. De camera en het scherm zijn dan wel weer erg goed, alleen jammer van de resolutie.

Momenteel is dit de top 3:

1) HTC One
2) Lumia 920
3) iPhone 5

Ik kom er niet meer uit, een frisse blik hierop zou erg goed uitkomen :).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 19:49
Ik ben het eens met je top 3. Ik snap niet wat jij vindt laggen aan Android, zeker met een beest als de One is het soepeler dan ooit.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Iekozz
Nouja, ik weet niet precies waar het vandaan komt, maar soms gaat de cpu speed erg om laag op de s3 en is het allemaal erg traag. Zie hier bijv: http://youtu.be/0acT2-xLdHc?t=1m29s

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:27

Mavamaarten

Omdat het kan!

De kwaliteit van sommige android apps is inderdaad belabberd, maar dat valt reuze mee als je een beetje selectief bent. Voor elke toepassing bestaat er wel een tiental apps, zoek gewoon even verder en kies de app die je het meest bevalt.

Verder moet jij natuurlijk beslissen wat je wil. However, als matige apps een heikel punt zijn zou ik de Lumia net afraden. Het aanbod aan apps is daar namelijk niet zo enorm groot als bij Android of iOS.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Iekozz
Mavamaarten schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 19:26:
De kwaliteit van sommige android apps is inderdaad belabberd, maar dat valt reuze mee als je een beetje selectief bent. Voor elke toepassing bestaat er wel een tiental apps, zoek gewoon even verder en kies de app die je het meest bevalt.

Verder moet jij natuurlijk beslissen wat je wil. However, als matige apps een heikel punt zijn zou ik de Lumia net afraden. Het aanbod aan apps is daar namelijk niet zo enorm groot als bij Android of iOS.
Ik heb wel een aantal goede apps gevonden (falcon pro voor twitter bijvoorbeeld) maar sommige zijn helaas niet zo mooi als op iOS/WP 8. Maargoed, daar is wel over heen te komen. Want specs wise is de one _/-\o_

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Als iPhone 5 eigenaar moet ik zeggen dat ik de HTC One een erg mooi toestel vindt. Ik vind de Nokia Lumia 920 ook een mooi toestel, maar vanwege het beperkte aanbod aan apps en dergelijke zou ik er (dit jaar) nog niet aan beginnen.

De Nokia Lumia 920 kan daarnaast niet echt tippen aan de schermen van de iPhone en de One. HTC en Apple stoppen beide in hun smartphones zowat de beste (LCD) schermen die er op dit moment te verkrijgen zijn.

Een voordeel van de iPhone 5 is dat je iOS al kent en je hebt, naar mijn mening, nog steeds de beste selectie apps hebt. Een nadeel is voor jou dat het scherm in vergelijking met Android apparaten relatief klein is, maar aan de andere kant is het scherm wel weer groter dan dat van de iPhone 4.

Een voordeel van de HTC One is natuurlijk het mooie 1080p HD scherm, maar een nadeel is wellicht de camera die 'overdag' onderdoet voor de Lumia 920 en iPhone 5.

Mijn advies: als ik jou was zou ik kiezen tussen de Apple iPhone 5 en de HTC One. Zet de voor jou geldende voor- en nadelen op een rijtje en maak op basis daarvan je keuze.

Ik durf je verder echt geen advies te geven tussen de HTC One en iPhone 5. Waarom? Om de volgende reden:

- Aan de ene kant geef je aan dat je het wel prettig vindt om iets nieuws (Android) te hebben kunnen uitproberen en dat iOS 'oud' aan begint te voelen, maar aan de andere kant geef je ook weer aan dat iOS weer een streepje voor heeft wat apps betreft.

Daarnaast moet je ook nog rekening houden met hoelang je het toestel houdt. HTC staat er niet echt om bekend om twee jaar lang software ondersteuning te bieden, terwijl Apple op dit moment zelfs nog de iPhone 3GS uit 2009 (!) ondersteunt.

Moeilijk, moeilijk.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:27

Mavamaarten

Omdat het kan!

Als ik even heel moeilijk mag doen en je nog een ander toestel mag aanbevelen, is de Xiaomi MI-2 niets?
Je moet hem importeren uit China (maar dat gaat erg vlot) en voor €400 heb je ook een beest van een smartphone in huis. Design en schem is erg mooi, maar wat ook erg mooi is is MIUI, de aangepaste ROM van android die erop draait. Zelfs al zijn de apps brak, ze zien er nog steeds mooi uit.

Ik ben al 2 maanden een enorm blije eigenaar ervan, en wordt regelmatig aangesproken van héj, welke phone is dat? :D

Android developer & dürüm-liefhebber

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Nokia Lumia 920 valt al af, omdat het ook plastic is net als de S3. Dus nu 2 keuzes.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

De HTC One.

Lag valt me zelfs op een S2 niet echt op, misschien als je continu bij Facebook of Twitter alle posts wilt missen ipv lezen, maar bij normaal scrollen valt het echt niet op.

Daarnaast heeft de One een veel groter scherm, dat ook nog eens scherper is. Plus natuurlijk superieure bestandsmanagement. (Een echte file explorer, ipv de iOS oplossing). Jammer alleen dat ze geen SD kaart slikken, maar dat doet de iPhone dan ook niet.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

De HTC One heeft standaard 32 GB en dat zal voor de gewone consument meer dan genoeg zijn,

• Iekozz
Bedankt voor alle adviezen!

Ja, de lumia is inderdaad van plastic, maar voelt toch een stuk beter dan een s3.

@Mavanaarten: Sorry, goede suggestie, maar ik ga toch liever voor een van bovenstaande smartphones.

@uniciteit: Bedankt voor je uitgebreide advies! Ja, ik ben inmiddels ook goed bekend met Android en het heeft ook veel voordelen.

Apps zijn inderdaad ook een goed voordeel, maar om die hardware kan je gewoon niet heen. (van de one). Ben wel benieuwd naar ios7,maar waarneer dat gaat komen..

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Als je meer wil en kan doen dan bellen kom je automatisch uit op Android (of je moet gaan jailbreaken op iOS). Gezien jou CM ervaringen met de S3 gok ik dat je wel van hobbyen houdt op de telefoon en zou ik zeggen, neem de One (naam zegt het al he).

• Iekozz
swhnld schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:19:
Als je meer wil en kan doen dan bellen kom je automatisch uit op Android (of je moet gaan jailbreaken op iOS). Gezien jou CM ervaringen met de S3 gok ik dat je wel van hobbyen houdt op de telefoon en zou ik zeggen, neem de One (naam zegt het al he).
Ja klopt, maar alleen omdat ik een gruwelijke hekel heb aan tochwiz.

Dus de keuze is tussen of betere bouwkwaliteit en scherm vs betere apps. Of toch maar weer wachten op ios7 keuzes keuzes...

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:36
Ga je hem leasen bij Hi?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Waarom niet de Nexus 4?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Iekozz schreef op zondag 24 maart 2013 @ 22:14:
[...]

Ja klopt, maar alleen omdat ik een gruwelijke hekel heb aan tochwiz.

Dus de keuze is tussen of betere bouwkwaliteit en scherm vs betere apps. Of toch maar weer wachten op ios7 keuzes keuzes...
Als we de geruchten mogen geloven wordt de iPhone 5S mogelijk al in Juni/Juli aangekondigd. Dat betekent dat iOS 7 al vanaf volgende maand kan worden aangekondigd, maar dat het ook nog een paar maanden kan duren.

Aan de andere kant is de HTC One 'pas' te koop vanaf half april. In principe kan je de komende drie á vier weken dus nog op je gemak even nadenken en maak je met een beetje geluk ook nog de aankondiging van iOS 7 mee.

Ik verwacht echter niet dat Apple met grote veranderingen zal komen en je lijkt op dit moment ook wel te neigen naar de HTC One.

Als je voor de iPhone 5 gaat, loop je het risico dat je spijt krijgt van je beslissing omdat je toch niet voor die HTC One met Full HD scherm en andere mooie hardware bent gegaan en omdat iOS 7 misschien geen grote update is.

Als je voor de HTC One gaat loop je het risico dat je spijt krijgt van je beslissing omdat de software of apps toch niet helemaal naar wens zijn en omdat iOS 7 misschien juist wel een grote upgrade is.

• Iekozz
Ja klopt, helemaal gelijk, maar aan de andere kant heb ik ook nu al een s3 dus als ik dan een iphone 5 neem dan heb ik het beste van twee werelden.

Qua ios 7 zal apple wel als conservatief bedrijf wat handig dingen toevoegen zoals toggels enzo. Maar de mantra is daar never change a winning team dus al te veel zullen ze niet veranderen. Behalve alle apps een mooie redesign.

@bvbal79: Ja, verlengen bij hi
@ touchdomex: Mooi toestel inderdaad, maar so-so camera en batterij is ook niet zo goed.

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 22:23
Waarom vind je dat IOS beter apps heeft?

Ik moet vaak genoeg mijn ouders helpen met hun Iphone en Ipad i.v.m. apps. Ik kom er vaak achter dat deze apps juist slecht tot elkaar staan. Vaak komt het ook nog eens voor dat er niet eens een Iphone app is, die er wel voor de Ipad is of vice versa.

Daarnaast kan ik als reden bedenken dat je de compatible issues bedoelt tussen toestellen? Als je een recent toestel gebruikt, dan heb je hier geen last van (alles draait) en alle apps worden netjes geschaald.
Dit kan ik van IOS niet vaak zeggen.

• Iekozz
CuBras schreef op zondag 24 maart 2013 @ 23:18:
Waarom vind je dat IOS beter apps heeft?

Ik moet vaak genoeg mijn ouders helpen met hun Iphone en Ipad i.v.m. apps. Ik kom er vaak achter dat deze apps juist slecht tot elkaar staan. Vaak komt het ook nog eens voor dat er niet eens een Iphone app is, die er wel voor de Ipad is of vice versa.

Daarnaast kan ik als reden bedenken dat je de compatible issues bedoelt tussen toestellen? Als je een recent toestel gebruikt, dan heb je hier geen last van (alles draait) en alle apps worden netjes geschaald.
Dit kan ik van IOS niet vaak zeggen.
Apps zien er beter uit en als er een app komt dan komt die eerst uit voor iOS. Vandaar.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Nah, Apple staat heel veel niet toe op iOS, zul je toch moeten jailbreaken. Als echte Tweaker moet je bijvoorbeeld toch wel Wifi Analyzer hebben om je draadloze netwerk te tunen bijvoorbeeld, maar dat is er weer een die Apple niet toestaat (wel in Cydia beschikbaar).
Pagina: 1