Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Elk spel lagt met een nvidia kaart

Pagina: 1
Acties:

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Hallo,

sinds vorige week heb ik last Lags die voor 2 minuten duren... dan gaat hij 10 fps langzamer draaien..

Probleem onstaat door als ik een spel speel (driver, GRID en zelfs fifa)

dan hoor ik mijn fan blazen en wanneer mijn fps dropt gaat mijn fan ook opeens langzamer draaien (alsof ik gewoon op bureablad ben)

en wanneer ik weer een normale framerate heb gaat mijn fan na 1 seconde harder draaien.

Alsof de fan er even geen zin meer in heeft en daardoor het spel gaat laggen... en wanneer het stopt met laggen gaat mijn fan weer hard blazen zoals normaal tijdens een game..

Iemand die het probleem weet?

het gaat om de MSI CX640DX

Drivers geupdated van de 540m gt maar dat werkt dus ook niet..

:'( :'(

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-11 13:02

Plato112

Da is toch nie normaal!

Throttling?
Oftewel het wordt te heet daarbinnen.

[ Voor 63% gewijzigd door Plato112 op 23-03-2013 18:55 ]

Speed limits are like herpes.

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-11 23:54
Wanneer heb je voor het laatst je koeler schoongemaakt? Klinkt alsof hij gaat onderklokken omdat hij te warm wordt en daarbij ook gelijk je fan langzamer laat draaien omdat er vanaf dan minder warmte vrijkomt (zou beter zijn als ie nog ff doorblies).

• Knamix
  • Nu online
Heb de laptop pas sinds de zomer en wil niet dat de garantie verloop als ik hem openmaak...

Hoe zou ik hem dan moeten schoonmaken?

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-11 13:02

Plato112

Da is toch nie normaal!

Pak de gebruiksaanwijzing er eens bij, of kijk op de website van de fabrikant.
Grote kans dat er ergens wel iets over gezegd wordt en meestal mag je hem rustig openmaken zolang je niet verder gaat dan de plaatjes op de achterkant eraf te halen. Dus niet de hele laptop uit elkaar, hoewel dat eigenlijk ook geen garantie problemen op zou moeten leveren, tenzij je de boel sloopt.

Speed limits are like herpes.

• Knamix
  • Nu online
Heb net even aan de onderkant gekeken maar ik kan hem niet openmaken...

er zit een sticker over een schroef heen waar in het groot staat (Void warranty if removed)

dus dat gaat helaas niet....

• reinzor
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-12-2024
Probeer eens met een stofzuiger of compressor; krijg je het stof er vaak ook al mee uit.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
reinzor schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 19:15:
Probeer eens met een stofzuiger of compressor; krijg je het stof er vaak ook al mee uit.
Geen compressor want dan blaas je het er nog dieper in ;)

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:11

Mavamaarten

Omdat het kan!

eL_Jay schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 19:16:
[...]

En geen stofzuiger want dat veroorzaakt statische elektriciteit.

Android developer & dürüm-liefhebber

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 16:23
reinzor schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 19:15:
Stofzuiger, zo fout!
Sluit eens een volt meter aan de slang en/ ofwel bedenk statische electriciteit. Koop liever een perslucht busje en deze houdt je rechtop bij gebruik en maanden plezier van.

Wat betreft stof en demontage van videokaarten. Genoeg topics te vinden via google en wie weet ook wat goede Youtube's. Qua garantie zou je je webwinkel kunnen vragen of dit mag of de fabrikant. Mensen mogen customkoelers mogen plaatsen en alsnog garantie kunnen claimen.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik gebruik zelf een stofzuiger en zo'n orkaan in een spuitbus.
Voor het leegzuigen van de radiator heb ik de beste ervaringen met een stofzuiger (je wilt het er namelijk UITZUIGEN en er niet INBLAZEN)
(volgens mij hebben een aantal niet in de gaten dat het om een laptop gaat ;))
Voor PC's kompressor/spuitbus.

[ Voor 14% gewijzigd door eL_Jay op 23-03-2013 19:32 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
eL_Jay schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 19:16:
[...]

Boeiend. Dan zit er ergens achterin de laptop een plukje stof. Blazen met de compressor kan prima zolang je de fan maar even tegenhoud. Ik heb al tig laptop's op deze manier schoongemaakt.

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 16:23
PilatuS schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 19:39:
[...]

Boeiend. Dan zit er ergens achterin de laptop een plukje stof. Blazen met de compressor kan prima zolang je de fan maar even tegenhoud. Ik heb al tig laptop's op deze manier schoongemaakt.
Ach bij de 8800 kaarten kon je ze in de oven leggen en weg was de stof :)
(wacht, nog waar ook)

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-11 15:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

PilatuS schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 19:39:
[...]

perslucht is sterker dan een stofzuiger,ik zou voor de compressor gaan , zo stof ik ook al mn pc apperatuur uit

ora et labora

• Knamix
  • Nu online
Heb het even met een stofzuiger geprobeerd en hij werkt weer naar behoren!

hier kan een slotje op!
Pagina: 1