Ik heb nu al ongeveer een jaar skyrim en ik heb sinds een paar maand Windows 8 pro op mijn PC staat. Maar elke keer als ik nu skyrim start in full screen komt er een blauwe rand om het spel heen, waardoor het spel dus niet in full screen afgespeeld wordt. Het is eigenlijk een soort window die je ziet. Het is echt zeer irritant. Heb al op internet gezocht en verschillende dingen geprobeerd: opnieuw installeren skyrim, updaten drivers, updaten steam, compatibiliteitsmodus geactiveerd, als administrator gerunt, bij eigenschappen de optie met DPI gevinkt. Niets werkt. Weten jullie een mogelijke oplossing??
Zelf ik heb geen skyrim, en geen windows maar met snel googlelen kwam ik nog een oplossing tegen die je niet genoemd hebt: de simple borderless windows launcher van nexus: http://skyrim.nexusmods.com/mods/4
ALs ik dit doe, is toch altijd mijn start balk zichtbaar? Dan zou ik de ene balk verruilen voor een andere
De truc is bij dit soort zaken toch altijd gewoon alt + enter ?
Normaal gesproken wel idd, maar als ik nu alt+enter doe (in windowed mode of in 'full screen' mode) gaat het spel niet in full screen
Kan je hem ook windowed starten ? Dan eens kijken of alt+enter werkt zodra het spel gestart is.
En nog belangrijker, heb je mods geinstalleerd? Wat voor instellingen heb je aangevinkt ingame voor graphics, etc...
Ja windowed kan idd, maar zelfs dan heeft alt + enter geen nut.
Ik heb idd meerdere mods geïnstalleerd, maar als ik deze op niet laden zet, komt er nog steeds een rand om het spel heen
Antialiasing geprobeerd uit te doen, alles op low gezet, reflections uit gezet, resolutie aangepast, echt elke knop die er bestaat bij de grafische opties heb ik veranderd. Maar ook daar hielp niets
Ik heb idd meerdere mods geïnstalleerd, maar als ik deze op niet laden zet, komt er nog steeds een rand om het spel heen
Hmm hier al gekeken?
http://forums.nexusmods.c...snt-go-full-screen/page-3
en
http://www.tomshardware.c...scrolls-skyrim-fullscreen
Ik ben ook even clue-less.
http://forums.nexusmods.c...snt-go-full-screen/page-3
en
http://www.tomshardware.c...scrolls-skyrim-fullscreen
Ik ben ook even clue-less.
[ Voor 7% gewijzigd door Perkouw op 24-03-2013 12:22 ]
Deze heb ik nog niet gevonden, nee. Probeer ze direct! 
Update: Nee, werkte niet
Ik heb een paar mensen gezien waarbij het probleem verholpen werd zodra ze windows opnieuw installeerden, maar heb daar eigenlijk niet heel veel zin in. Zal even installeren op mijn pc beneden (ook met windows 8 ) om te kijk of het spel daar wel werkt. Ook installeer ik het wel onder een ander account
Update 2: heb het geïnstalleerd op de Windows 8 PC beneden ( net nieuw, nooit ander os gehad) en die draait het wel zonder randen
Heb nu echt geen idee wat ik nog kan doen
Update: Nee, werkte niet
Update 2: heb het geïnstalleerd op de Windows 8 PC beneden ( net nieuw, nooit ander os gehad) en die draait het wel zonder randen
[ Voor 92% gewijzigd door DanielsWrath op 25-03-2013 14:55 ]
Lijkt er meer op dat het aan je graphics drivers ligt. Wellicht de laatste of een oudere proberen? Misschien zelfs daar de standaard instellingen aan zetten?
Teamviewer is waarschijnlijk de oorzaak.
Hoe uit te schakelen?
Rechts onderin -> klein pijlte omhoog -> teamviewer icoontje -> rechter muisknop -> exit teamviewer
Hoe uit te schakelen?
Rechts onderin -> klein pijlte omhoog -> teamviewer icoontje -> rechter muisknop -> exit teamviewer
Heb inderdaad teamviewer, zal eens proberen zonder deze ingeschakeld.
Heb m'n driver van de GPU al gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat verhielp niks
Update: Heb teamviewer uitgeschakeld (ook bij taakbeheer elk proces uitgeschakeld hiervan) Maar dit verhielp helaas niets. Denk dat ik toch maar mijn computer opnieuw ga installeren, met de hoop dat het dan verholpen is. Wou eigenlijk toch al wel een SSD in m'n PC zetten
Heb m'n driver van de GPU al gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat verhielp niks
Update: Heb teamviewer uitgeschakeld (ook bij taakbeheer elk proces uitgeschakeld hiervan) Maar dit verhielp helaas niets. Denk dat ik toch maar mijn computer opnieuw ga installeren, met de hoop dat het dan verholpen is. Wou eigenlijk toch al wel een SSD in m'n PC zetten
[ Voor 45% gewijzigd door DanielsWrath op 26-03-2013 16:35 ]
Nog even ter informatie teamviewer wordt elke keer opnieuw opgestart bij het opstarten van je pc.
Dus het uitschakelen ervan en vervolgens opnieuw opstarten van je pc heeft dus geen zin.
Teamviewer uitschakelen en vervolgens het spel draaien was voor mij de oplossing voor battlefield 3 dit moet wel elke keer gedaan worden na het opstarten dus de duidelijkste stappen eigenlijk.
Opstarten pc -> teamviewer uit schakelen, (of probeer eens te deinstalleren) -> vervolgens het spel opstarten(kan zijn dat het spel niet meer op fullscreen staat check dit even pruts even met de settings) -> alt+enter om te switchen van fullscreen naar niet fullscreen.
Dus het uitschakelen ervan en vervolgens opnieuw opstarten van je pc heeft dus geen zin.
Teamviewer uitschakelen en vervolgens het spel draaien was voor mij de oplossing voor battlefield 3 dit moet wel elke keer gedaan worden na het opstarten dus de duidelijkste stappen eigenlijk.
Opstarten pc -> teamviewer uit schakelen, (of probeer eens te deinstalleren) -> vervolgens het spel opstarten(kan zijn dat het spel niet meer op fullscreen staat check dit even pruts even met de settings) -> alt+enter om te switchen van fullscreen naar niet fullscreen.
Bij mij was het ook altijd teamviewer die dit veroorzaakte bij verschillende spellen.
Heb Teamview geprobeerd uit te schakelen, maar dit deed ook niets. Ik heb nu een SSD aangeschaft en Windows 8 opnieuw, helemaal schoon, geïnstalleerd. En wonder boven wonder doet skyrim het weer zonder problemen of kuren. Allemaal toch bedankt voor de oplossingen!
Pagina: 1