Verwijderd

Topicstarter
Beste chauffeurs,

Dashboard camera's, hier kon ik nog geen topic over vinden. Je ziet op internet steeds vaker beelden voorbij komen van deze dingen, vooral uit Rusland. Daar worden ze vaak gebruikt omdat de politie corrupt is en omdat iedereen (lees: bijna iedereen), dronken achter het stuur zit en daardoor ongelukken ontstaan. Sommigen zeggen dat verzekeringen het gebruik van een dashboard camera verplicht stellen, wat hiervan waar is weet ik niet. Het levert veel leuke beelden op, maar in Nederland worden de camera's naar mijn idee niet zoveel gebruikt.
Ik heb er zelf onlangs een aangeschaft met GPS functie en een zogenaamde G-sensor. Hierdoor kan ik later zien waar ik ben geweest, hoe hard ik heb gereden en welke krachten er op de auto zijn geweest (door de g-sensor slaat de dashboard camera de beelden automatisch op als je een ongeluk krijgt). Voor de verzekering lijkt me het heel handig als ik kan aantonen dat een ongeluk niet mijn schuld is en als je getuige bent van iets ernstigs kan je de beelden aan justitie vrijgeven. Het is daarom denk ik een kwestie van tijd voordat verzekeringen korting geven of het gebruik ervan verplicht stellen als je zo'n dashcam gebruikt (crisis he). Ik vraag me af wie er nog meer een hebben. Heb die van mij gekocht voor zo'n 100 euro op www.disney.com. Er is nog niet heel veel aanbod en dit model kon ik nergens anders vinden, dus ben benieuwd of er nog meer ervaringen zijn.

Groeten Rene!

Hier een leuk filmpje:
YouTube: The Russian Dash-cam Supercut

[ Voor 0% gewijzigd door PowerUp op 23-03-2013 17:59 ]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-01 23:44
Welkom op tweakers, je weet dat je via deze weg moet adverteren bij tweakers he: http://tweakers.net/adverteren

linkje
linkje2

[ Voor 42% gewijzigd door jip_86 op 23-03-2013 17:06 ]

Verwijderd

Goed begin voor je bedrijf!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-01 18:01
Als je mij overtuigt dat dit geen spam is gaat het topic weer open...

Dit topic is gesloten.