Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Scherm gaat random op zwart voor 1 seconde.

Pagina: 1
Acties:

• Basomanb
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-07-2022
Ik heb het basissysteem uit de maart 2013 guide gebouwd. reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2013

Alles werkt goed, alleen gaat het scherm random op zwart voor een seconde. Dit gebeurt geheel willekeurig, soms heel snel achter elkaar de andere keer zit er wel 10 minuten tussen. Het gebeurd bij normale handelingen als een document typen in Word of surfen op t web.

Ik heb al diverse monitoren getest, maar bij elke monitor gebeurd het zelfde. Wel merkte ik dat het bij 1 van de monitoren veel vaker plaats vond dan bij de rest.
Verder heb ik alle drivers van het moederbord opnieuw geïnstalleerd.

Iemand een idee waar dit probleem vandaan komt?

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:46

Perkouw

Moderator General Chat
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om het probleem uit te sluiten ? Even afgezien van het wisselen van monitoren en kabels.

Andere poorten al geprobeerd ? Zonder videokaart al geprobeerd ? Etc.

[ Voor 22% gewijzigd door Perkouw op 23-03-2013 16:16 ]

• Basomanb
dvi kabel heb ik niet bij de hand dus dat nog niet geprobeerd.
Videokaart zit er dus niet in aangezien het een basissysteem is uit die BBG.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:46

Perkouw

Moderator General Chat
Ai, dat van die videokaart had ik even gemist. Even alle poorten proberen, mocht dat uiteindelijk niet baten lijkt me dat er iets mis is met je moederbord.

• Basomanb
Dus het kan niet aan een softwarematige instelling liggen, als alle poorten het niet doen is het automatisch een hardware matig probleem en ook altijd het moederbord?

Moet dit namelijk wel eerst zeker weten voordat ik alles weer uit elkaar ga halen en hem RMA ga retourneren ;p

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Probeer eens verschillende versie's van je videokaart drivers.

Verwijderd

Ik heb al jaren precies hetzelfde probleem. Op mijn pc was het alleen telkens als ik een 1080p film ging kijken (zowel vanaf harde schijf als stream) waar ik er maar vanuit ging dat het een videokaart probleem was, maar op mijn nieuwe laptop gebeurd het zoals jij ook omschrijft, 1 seconde zwart op random momenten. Denk dat het bij mij dus aan mijn TV ligt, heb het namelijk nog niet bewust meegemaakt op het laptopscherm zelf. Als het bij jou een ander probleem is ga ik mooi even de oplossing mee lezen!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36

• Basomanb
T is dus niet dat ie in slaapstand gaat zoals bij oplossing 1 wordt gesuggereerd.
Oplossing twee legt het probleem bij de monitor, maar zoals ik al zei heb ik er al meerdere geprobeerd.

• Basomanb
UPDATE

Ik heb de drivers voor de display adapter gedeinstalleerd en met de standaard vga driver, heb ik geen last van het zwarte scherm. Echter daarna heb ik weer de nieuwste driver geinstalleerd http://www.asrock.nl/mb/o...764&Model=FM2A75%20Pro4-M , en toen kwam het weer terug.

Dus wat nu te doen, lijkt me geen hardware probleem maar dus iets met de drivers...
Pagina: 1