Aankoop advies game laptop in Belgie? 1-1500€

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341449

Topicstarter
Heb maar een crappy np-r730 van een lokale Saturn
http://www.samsung.com/us...tops/NP-R730-JB02US-specs

Iemand advies voor een redelijke gaming laptop?

Lokaal is er een aantal winkels
http://www.computerfabriek.be/
http://www.vandenborre.be/
http://www.saturn.be/ (crappy website)

En mijn desktop systeem koop ik meestal van http://www.azerty.nl

Iemand een goed advies voor een laptop rond de 1000-1500 euros? =D
  • Wat ga je met de laptop doen?
    1. Civ V? Voorlopig kan alleen maar tiny maps doen op crappy laptop :X
    2. DotA?
    3. Mechwarrior online misschien?
  • Wat mag de laptop gaan kosten?
    • 1000-1500€
  • Mobiliteit
    • Alleen thuis, bed, bureau, dus niet vaak of geheel niet om mee rond te zeulen buiten.
  • Voorkeuren
    1. Acer en Samsung wordt er vaak lokaal verkocht, andere merken ook niet zon probleem.
    2. Card reader erbij? maar geen must.
    3. Hoef geen bluray en zo.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 341449 op 23-03-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Kijk misschien even in het Game topic hierboven..en het LAA beleid.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wel verwarrend hoor, een zegt alienware, ander lenovo, dell, asus D:

Ander zegt weer plaats zelf een SSD erin D:
Zou ik beter de post starter volgen of de commentaar in de best buy guide april laptops D: 8)7
Of langer wachten voor aankoop, hmmm :S

Sommigen spreken ook van kortingsbonnen, vraag me af waar ze het halen.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 341449 op 23-03-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:51

Perkouw

Moderator General Chat
LAA beleid

Wat is je eigen voorstel ?
En hier al gekeken ? -> reviews: Laptop Best Buy Guide: februari 2013

[ Voor 55% gewijzigd door Perkouw op 23-03-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Weet het niet heb zelf al een aantal vrienden gevraagd en een zegt lenovo, MSI en een ander zegt zelf apple.

Zelf heb ik veel spullen van Acer, Samsung. En desktops in een chieftec of zalman tower.

Dus ik wil dan denk ik het beste kwa graphics card voor die prijs iets van acer of samsung?

Laat maar volgens de regels is mijn topic niet wenselijk dus kan niemand me echt iets adviseren, laat maar zitten dan... :(

Heb al teveel reviews gelezen, en blijkbaar is deze vraag van mensen die niet goed weten onwenselijk.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 341449 op 23-03-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:51

Perkouw

Moderator General Chat
Ik hoor je nu eigenlijk steeds alleen over merken. Zoek eens wat laptops op van verschillende merken en kijk naar de specificaties. Zoek ook naar reviews.

Dan kan je een lijstje maken met mogelijke opties en kunnen we je verder helpen. Dit schiet namelijk niet echt op, zowel voor jou niet als voor ons niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Perkouw op 23-03-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:41

Bolletje

Moderator Harde Waren
Anoniem: 341449 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 16:00:
Laat maar volgens de regels is mijn topic niet wenselijk dus kan niemand me echt iets adviseren, laat maar zitten dan... :(

Heb al teveel reviews gelezen, en blijkbaar is deze vraag van mensen die niet goed weten onwenselijk.
Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze. Niemand is geboren met die kennis; neem andere topics door, kijk naar de NBBG en lees reviews. Zo leer je er zelf ook het meeste van.
Je huidige opzet laat dan op sommige vlakken wat steekjes liggen. Je hebt niet eens één laptop die je zelf wel wat lijkt gevonden. Of er een ssd in moet etc kan je zelf ook achterhalen door de karakteristieken van een ssd te vergelijken met een normale harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is simpel samen te vatten welke laptop van acer samsung heeft de beste video kaart rond die prijs?
een 630M of een 650M of een 710m

Bij andere topics met minder info en alleen prijs waren er goeie suggesties =/
Andere weer strict een laptop al gezocht en werd er wat anders geadviseerd....

Gelukkig is de desktop bbg altijd goeie reviews/commentaar/advies, ten minste voor mijn slechte brein makkelijker te gebruiken =/

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 341449 op 23-03-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Je moet ook niet alleen kijken wat er wordt aangeraden, maar waarom. Als je goed kijkt zie je dat er eigenlijk maar 5 laptops vaak worden aangeraden (inspiron 15R SE, 17R SE, alienware M17x, Asus N56, lenovo Y500). Waarvan je er 2 of 3 waarschijnlijk al direct weg kunt strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:41

Bolletje

Moderator Harde Waren
Anoniem: 341449 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 16:26:
Het is simpel samen te vatten welke laptop van acer samsung heeft de beste video kaart rond die prijs?
een 630M of een 650M of een 710m
Heb je die videokaarten onderling al vergeleken?

http://www.notebookcheck....orce-GT-630M.63761.0.html
http://www.notebookcheck....orce-GT-650M.71887.0.html
http://www.notebookcheck....GeForce-710M.84746.0.html

Zoals je daar ziet zijn de 630M en 710M qua prestaties meer op hetzelfde niveau en zit de 650M daar echt een flink stuk boven. Puur voor het gamen zou je in dat geval dus de 650M nemen.

Dat is enkel over de videokaart, er spelen nog tal van andere factoren mee. Zo wordt de ene laptop misschien wel heel warm of heeft een andere een matig scherm. Kijk daarom wat er in andere topics rond jouw niveau wordt aangeraden en dus de NBBG etc.
Bij andere topics met minder info en alleen prijs waren er goeie suggesties =/
Dat wil niet gelijk zeggen dat die topics wel goed zijn. Er komen veel nieuwe topics in de aankoopadviesfora in een korte tijd waarbij niet alles gecontroleerd kan worden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Bolletje op 23-03-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aha, thanks for notebookcheck website :3 (niet vaak laptops gekocht alleen 2 laptops (IBM met windows 3.1 98se installed en samsung) in 30 jaar en hele slechte laptops)

Maarre ik denk dat acer of samsung schermen niet teveel verschil maken,
(slechte ogen dikke glazen 11 / 11,5)
Warmte ook geen probleem in deze ijskoude huizen/kelders van belgie D:

Many thanks ( ^_^)b

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 341449 op 23-03-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karakartal
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik zou de Lenovo y500 sli nemen. De alienware M17x is een betere optie als je er geld voor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aha thanks thanks :D De dell alienware was vermeld in de bbg en ik keek er een beetje naar en met de link van notebookcheck heeft het me flink geholpen, dus thanks thanks :D

Normaal vermeldde ik de merken asus/samsung/acer vaak omdat ze dat lokaal verkopen, wou ook een beetje de lokale economie een klein beetje stimuleren en niet zoals mijn desktops altijd maar bij azerty, informatique en salland bestellen.

En ik stel mezelf een budget voor omdat ik niet zoals vroeger 10 duizend gulden voor een pc en daarna 4k euros voor een desktop kocht dat dan vaak snel obsolete was. Minder verspilling en meer sparen D:

En ja rond die prijzen is lokaal voor een laptop die video kaarten de limiet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemigidius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-11-2024
Zelf heb ik mij vorig week een alienware m17x besteld met azerty, met de kortings bonnen die regelmatig langs kopen. Studenten korting ( die iedereen kan krijgen) and shop back korting was het voor mij de enige keuze.

Was mijn budget gelimiteerd dan was ik voor de 17R SE gegaan. voor bijna dezelfde specs slechts 750 euro is echt super.
Pagina: 1