Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 507748

Topicstarter
Hey,

Ik ben op zoek naar een tablet maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben niet echt vertrouwd met dergelijke technologieën en daarom doe ik beroep op jullie expertise :)

Ik heb de tablet hoofdzakelijk nodig om notities te nemen in de les, dus een office pakket moet er zeker op staan of op geïnstalleerd kunnen worden. Natuurlijk is een keyboard hierbij ook een must. Het zou handig zijn mocht er een usb aansluiting of zo voorzien zijn zodat ik makkelijk mijn tekstbestanden kan overzetten naar mijn desktop pc om ze te archiveren en af te printen.

Het zou leuk zijn mocht ik ook wat filmpjes kunnen afspelen zonder haperingen (dit is wel iets minder belangrijk).

Ik heb een android telefoon met 3G netwerk op. Mocht ik dat netwerk kunnen doorlinken naar de tablet zodat ik er overal mee op internet kan is dat een plus, maar geen must. Met gewone wifi kom ik al een heel eind. Mogelijkheid tot het maken van een vpn verbinding met de school zou ook heel handig zijn, maar is ook geen echte must.

Het budget dat ik voor ogen heb is rond de 500-600€. Het maximum dat ik kan gaan is 700€, maar dan moet het verschil met goedkopere varianten wel al de moeite zijn.

Ik kijk al uit naar jullie voorstellen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-07 22:14

Perkouw

Moderator General Chat
Met je huidige topic start kan ik niet zoveel. Als je daadwerkelijk een office pakket wilt zou ik zeggen ga voor een Windows tablet. Bedoel je dat niet letterlijk dan kan ik je ook deze link geven

http://tweakers.net/categ...NrFCyMjUy0IFyM_OUrIwtDGoB

Dit voldoet aan al je eisen, zit er geen keyboard bij kan je die vaak los gewoon kopen en aansluiten via bluetooth/usb of whatever.

Wat wil je bijvoorbeeld als scherm formaat ? Resolutie? Opslag ? Accuduur ? enz.............

Edit: Link is bugged. Enfin, check de tablet sectie in de PW en zoek eens uit wat je interessant lijkt en waarom ? en waarom dit bijvoorbeeld toch afvalt etc...

[ Voor 16% gewijzigd door Perkouw op 23-03-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 507748

Topicstarter
Scherm formaat doet er niet zoveel toe. 10.1" is zeker voldoende. Resolutie idem dito. HD is meegenomen maar moet niet per sé.

Opslag maakt ook zoveel niet uit, aangezien ik hem vooral zou gebruiken als tekstverwerkende tool en er nu en dan een powerpoint presentatie op moet zetten. Met 1 à 2GB kom ik al heel ver, maar meer is beter natuurlijk.

Accuduur zou wel zeker een 8-tal uren moeten bedragen.

Ik heb de Acer Iconia Tab W510 en 511 bekeken en die zagen er op het eerste zicht voldoende uit, maar na het lezen van de review hier op tweakers heb ik besloten toch niet voor die te gaan.

Voorlopig komt de Asus Vivotab Smart 64GB er als beste uit, maar ik vroeg me af of er toch nog geen andere waardige alternatieven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Eerste wat mij nu dan verder te binnen schiet.

- Asus Tansformer
- Samsung Note (tablet dus niet de telefoon)
- Samsung Tab
- iPad

Zoek daar eens op, en kijk dan met name naar de reviews hier op Tweakers. En dan met name ook de reviews van Tweakers zelf.

Denk dat je met die opties zelf al een aardig eind kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

De meeste Android tablets zouden al aan je wensen voldoen. Google Drive kun je als office pakket kunnen gebruiken, dan heb je het ook direct op je desktop. Heb je al eens gekeken naar de Asus Transformer? Er zijn vaak ook bluetooth toetsenborden te krijgen die je aan kunt sluiten op andere tablets. Voordeel van de Transformer is wel de extra accu die in de dock zit.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-07 18:02
Volgens mij voldoet een willekeurige laptop of netbook aan al je eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
pacificocean schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 15:49:
Volgens mij voldoet een willekeurige laptop of netbook aan al je eisen.
Dat is in veel gevallen zo, de TS geeft echter aan een Tablet te willen.
Pagina: 1