Bug in script voor reageren op nieuwsitems

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Het blijkt dat als iemand uitgebreid reageert in een nieuwsitem en er ondertussen een korte snelle reaktie geplaatst wordt op dezelfde plek dat dan de uitgebreide reaktie een antwoord wordt op de snelle reaktie ipv op de originele plek die bedoeld was.

Weet niet hoe ik het duidelijker kan uitleggen, maar hier wordt het geconstateerd: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=6138121

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:40

sus

is druk :+

haha, wou hem net gaan aanmelden, zie dat het al gedaan is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:51

crisp

Devver

Pixelated

Dit is geen bug; de parent-child indeling klopt gewoon alleen visueel is het inderdaad verwarrend...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Kan zijn, maar volgens mij is de volgorde/'nesting' inmiddels veranderd door een mod. Wat mij betreft mogen jullie er nog eens goed naar kijken, want het komt steeds 'raar' over IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Een mod kan die volgorde of nesting niet aanpassen. Het enige wat veranderd is, is dat jouw reactie in de tussentijd op +2 is gekomen, waardoor hij een volledig kader heeft gekregen, waardoor iets duidelijker is hoe hij genest staat.

Het is al langer bekend dat nesting wat onduidelijk is sinds de nieuwe layout. Voor zover ik weet is er toen ook aangegeven dat er gekeken werd naar een aanpassing om dat duidelijker te maken.

Voor degenen die de mogelijkheid hebben om Custom CSS aan te zetten kan ik de volgende code aanraden. Daarmee krijgen alle reacties een volledig kader, waardoor veel duidelijker is hoe een en ander inspringt.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
/* border om alle frontpage reacties */
.reactieBody {
    margin-left: -20px !important;
    padding-left: 19px !important;
}
.reactieBody {
    border-right: 1px solid rgb(207, 212, 201);
    border-left: 1px solid rgb(207, 212, 201);
    border-bottom: 1px solid rgb(207, 212, 201);
    padding-bottom: 5px !important;
}

/* thread lijntjes frontpage reacties dotted */
.reactie {border-left: 1px dotted rgb(219, 222, 222) !important;}

[ Voor 8% gewijzigd door Orion84 op 23-03-2013 18:17 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:47

Tribits

Onkruid vergaat niet

Iets dat iedereen kan doen (zelfs zonder in te loggen) om de structuur beter zichtbaar te maken is de reactiefilter op +3 zetten. Je ziet dan gelijk hoe de structuur van de reacties is en wie waar op reageert. Als je dat doet in nieuws: Tweaker ontdekt 4g-testnetwerk Vodafone zie je bijvoorbeeld gelijk dat de eerste reactie van 'benbi' een reactie op die van 'HoppyF' is (als je tenminste een scherm gebruikt met een doorsnee resolutie).

Ik zat nog even te kijken in de way-back-machine waarom dit in de oude layout een stuk minder problematisch was. Het heeft denk ik te maken met de grotere headers in de nieuwe layout, de grotere ruimte tussen de regels en het ontbreken van de grijze achtergrond van de header. Dat maakt de kans kleiner dat een reactie tegelijk met de parent op het scherm getoond wordt en voor zover dat wel het geval is zie je minder goed of een reactie een niveau verder inspringt.

Wellicht al eerder voorgesteld en/of afgeschoten maar is het misschien mogelijk om een link of button in een reactie te plaatsen die naar de parent verwijst? Slashdot gebruikt deze methode en ik vind het zelf erg makkelijk werken.

edit: Al tamelijk uitgebreid besproken in Input gevraagd over nieuwe reactieweergave zo te zien. Het wordt me uit de discussie daar alleen niet helemaal duidelijk of er rekening mee gehouden is dat veel threads uit meer dan 25 reacties bestaan en daardoor parent en child zelfs niet in 1 keer op het scherm passen als alle tussenliggende reacties ingeklapt zijn. Juist in die gevallen is het nu erg lastig te bepalen waar iemand op reageert.

[ Voor 16% gewijzigd door Tribits op 25-03-2013 07:37 ]

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Pagina: 1