Iets dat iedereen kan doen (zelfs zonder in te loggen) om de structuur beter zichtbaar te maken is de reactiefilter op +3 zetten. Je ziet dan gelijk hoe de structuur van de reacties is en wie waar op reageert. Als je dat doet in
nieuws: Tweaker ontdekt 4g-testnetwerk Vodafone zie je bijvoorbeeld gelijk dat de eerste reactie van 'benbi' een reactie op die van 'HoppyF' is (als je tenminste een scherm gebruikt met een doorsnee resolutie).
Ik zat nog even te kijken in de way-back-machine waarom dit in de oude layout een stuk minder problematisch was. Het heeft denk ik te maken met de grotere headers in de nieuwe layout, de grotere ruimte tussen de regels en het ontbreken van de grijze achtergrond van de header. Dat maakt de kans kleiner dat een reactie tegelijk met de parent op het scherm getoond wordt en voor zover dat wel het geval is zie je minder goed of een reactie een niveau verder inspringt.
Wellicht al eerder voorgesteld en/of afgeschoten maar is het misschien mogelijk om een link of button in een reactie te plaatsen die naar de parent verwijst? Slashdot gebruikt deze methode en ik vind het zelf erg makkelijk werken.
edit: Al tamelijk uitgebreid besproken in
Input gevraagd over nieuwe reactieweergave zo te zien. Het wordt me uit de discussie daar alleen niet helemaal duidelijk of er rekening mee gehouden is dat veel threads uit meer dan 25 reacties bestaan en daardoor parent en child zelfs niet in 1 keer op het scherm passen als alle tussenliggende reacties ingeklapt zijn. Juist in die gevallen is het nu erg lastig te bepalen waar iemand op reageert.
[
Voor 16% gewijzigd door
Tribits op 25-03-2013 07:37
]