Betere voorwaarden abonnement voor ingang contract

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letskeepitsafe
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-07 14:45
Hoi allemaal,

Ik heb eind 2011 een glasvezel abonnement afgesloten bij Vodafone, toen ze huishoudens aan het werven waren om de 30% te halen (die nodig was om glasvezel in de gemeente te krijgen).
De verwachting is dat ik rond juli 2013 daadwerkelijk aangesloten ga worden, dus tot op heden is het contract niets meer dan een verbintenis. Er is nog niets opgeleverd.

Als ik nu kijk hoe veel hetzelfde abonnement per maand kost als je het nu zou afsluiten, dan is dit een stuk goedkoper (namelijk 64 euro tegenover 75 die ik nu heb).

Mijn vraag is dan ook: Welke rechten heb ik nu als (toekomstige) klant? Kan ik mijn contract eenzijdig opzeggen, en een andere (ook goedkopere) provider kiezen? Heb ik recht op de goedkopere (huidige) prijs van het abonnement? Of heb ik gewoon pech?

Ik heb het gevoel dat aangezien nog niets opgeleverd is, en het contract dus niet daadwerkelijk is ingegaan, ik niet hoef vast te zitten aan het contract met een nadelige prijs. Graag hoor ik of jullie hier ervaring mee hebben.

Alvast hartelijk bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letskeepitsafe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moet je dan even vertellen waarom je daar dan niet onder valt zodat men je ook verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 00:59
Hij heeft als tweaker wss keihard ja gezegd op de site 10 maanden voor er mensen aan de deur kwamen, en valt dus niet on de colportagewet

Hoe ver zit ik er naast TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letskeepitsafe
TWeaKLeGeND schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:51:
Hij heeft als tweaker wss keihard ja gezegd op de site 10 maanden voor er mensen aan de deur kwamen, en valt dus niet on de colportagewet

Hoe ver zit ik er naast TS?
Ik heb inderdaad redelijk snel "ja" gezegd toen ze met de campagne begonnen om 30% (van de huishoudens) te halen, om daarna glasvezel in de gemeente aan te leggen. Ik val dus totaal niet onder die regeling, dus mijn vraag staat nog steeds open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Het is best vreemd dat je blijkbaar niet weet waar je voor getekend hebt. Wij kunnen daar natuurlijk weinig over zeggen. Lees je contract er op na, zou ik zeggen.

Wat ik wel kan zeggen, is hoe het bij ons zit. Als je bij ons tekent, en ze leveren binnen een jaar niet op, dan kun je er kostenloos onderuit. Anders heb je gewoon een jaarcontract voor een afgesproken bedrag, en dat bedrag zul je ook moeten voldoen. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het in jouw contract exact hetzelfde geregeld is.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
letskeepitsafe schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 14:00:
De verwachting is dat ik rond juli 2013 daadwerkelijk aangesloten ga worden, dus tot op heden is het contract niets meer dan een verbintenis. Er is nog niets opgeleverd.
Dit is volgens mij zo ongeveer de crux. Klopt dit wel met de papieren die je hebt ondertekend?

Als het een contract is, dan heb je gewoon pech. Er is geen laagste prijs garantie bij contracten.
Als ik nu kijk hoe veel hetzelfde abonnement per maand kost als je het nu zou afsluiten, dan is dit een stuk goedkoper (namelijk 64 euro tegenover 75 die ik nu heb).
Tja, pech.
Mijn vraag is dan ook: Welke rechten heb ik nu als (toekomstige) klant? Kan ik mijn contract eenzijdig opzeggen, en een andere (ook goedkopere) provider kiezen? Heb ik recht op de goedkopere (huidige) prijs van het abonnement? Of heb ik gewoon pech?
Op basis waarvan denk je welk recht te hebben? En contracten kun je bijna altijd eenzijdig opzeggen (alleen moet je dan in 1x de complete looptijd aftikken).
Waar heb je exact voor getekend, daar gaat het om. Zolang VF aan hun zijde van het contract voldoet heb jij je aan jouw zijde te houden.
Staat er dat het er in 2012 komt te liggen dan heb je een punt, maar is het gewoon een open iets wanneer je aangesloten wordt dan heb je gewoon een verkeerd contract getekend.
Pagina: 1