Gamet (haast) niet meer en heeft geen GTX660TI
Je geeft veel te weinig informatie, welke fan's heb je, welke stekker hebben ze en op welke connector zijn ze aangesloten?
Hoe staat verder je bios ingesteld en waarom gebruik je de ASRock Extreme Tuning Utility software niet?- 2 x CPU Fan connectors (1 x 4-pin, 1 x 3-pin)
- 3 x Chassis Fan connectors (1 x 4-pin, 2 x 3-pin)
- 1 x Power Fan connector (3-pin)
Het zijn allemaal Corsair fans en het zijn 3 pins. (zie mijn inventaris)Nielson schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 13:23:
Je geeft veel te weinig informatie, welke fan's heb je, welke stekker hebben ze en op welke connector zijn ze aangesloten?
[...]
Hoe staat verder je bios ingesteld en waarom gebruik je de ASRock Extreme Tuning Utility software niet?
Ik heb de Cpu fan op de Cpu fan zitten, De intake op chassis fan 2 en 1 (d.m.v. een fanmate ondergevolt) en de exhaust op chassis fan 3. Een van de intakes kan dus niet via software bedient worden.
Ik bedien nu de fans via de bios en ASRock Extreme Tuning Utility maar daar kan ik bv. geen fancurves mee maken. Ik wil er eigenlijk voor zorgen dat ik de fans stil heb als ik internet en dat ze harder gaan blazen als het systeem bezig is. Ik vroeg me af of dat kan.
[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !
Ik denk niet echt dat ik heel veel kan met een fancontroller.
Het zijn heel veel kabels met alle sensoren en het is zeker onhandig als ik ooit wil gaan casemodden .
Dat valt dus reuze mee, het ligt er maar net aan wat voor fan controller je koopt.
Om even schaamteloos mijn advertentie aan te halen, V&A aangeboden: 4 poorts 3.5'' fan controller (max 30 watt), noem je dat ook onhandig en met veel kabels/sensoren ?
Om even schaamteloos mijn advertentie aan te halen, V&A aangeboden: 4 poorts 3.5'' fan controller (max 30 watt), noem je dat ook onhandig en met veel kabels/sensoren ?
Niet echt maar dan heb je ook geen fancurves maar een vaste snelheid.Perkouw schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 15:07:
Dat valt dus reuze mee, het ligt er maar net aan wat voor fan controller je koopt.
Ik ga je dan toch deze link maar even geven -> Wikipedia: Fan controlGTX660TIGamer schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 15:15:
[...]
Niet echt maar dan heb je ook geen fancurves maar een vaste snelheid.
Als je dat leest denk ik dat je er wel uit moet komen of dit je in je huidige situatie lukt en/of dat je hier ander materieel voor nodig hebt om dit te bewerkstelligen.
Ik zocht eigenlijk een softwarematige oplossing. Anders wacht ik totdat ik een keer upgrade naar een Asus moederbord.Perkouw schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 15:18:
[...]
Ik ga je dan toch deze link maar even geven -> Wikipedia: Fan control
Als je dat leest denk ik dat je er wel uit moet komen of dit je in je huidige situatie lukt en/of dat je hier ander materieel voor nodig hebt om dit te bewerkstelligen.
Dan zul je dus uit moeten zoeken, aan de hand van beschikbare informatie, of het in jouw specifieke situatie überhaupt mogelijk is de fans softwarematig te beïnvloeden, waarna je ook meteen weet hóe dat moet.GTX660TIGamer schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 15:24:
[...]
Ik zocht eigenlijk een softwarematige oplossing.
Aangezien ik hierdoor niet zie hoe wij je daarin verder kunnen helpen, gecombineerd met het feit dat dit topic niet geheel voldoet aan de eisen zoals vermeld in Het algemeen beleid, gaat het op slot.
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.