Op dit moment heb ik het volgende systeem dat al weer een aantal jaartjes mee gaat. Vroeger veel aan overklokken gedaan, maar budget en studie lieten het niet meer toe om hier veel mee bezig te zijn. Nu begin ik wel te merken dat mijn PC traag begint te worden, vooral opstart tijden en het streamen van HD video (via universal media player) materiaal begint toch wel zwaar te worden. Ook willen games niet echt meer goed draaien.
Nu ben ik niet meer van plan die hard over te klokken zoals vroeger, maar een klein beetje kan ik waarschijnlijk niet weerstaan. Ik ben vooral op zoek naar een systeem dat snel opstart, games goed kan draaien en een systeem dat lang meegaat. Heb me in ieder geval een beetje ingelezen in de huidige ontwikkelingen en de eisen zijn in ieder geval een SSD, redelijk wat ram geheugen (erg goedkoop op dit moment), snelle processor (games en streamen van HD materiaal). Mijn budget ligt zo rond de €600,-, randapparatuur die ik op dit moment gebruik wil ik graag blijven gebruiken. Ook mijn voeding zou nog genoeg power moeten geven denk ik zo. Zodoende heb ik nodig:
Ik twijfel alleen nog een beetje over de CPU en de videokaart, simpelweg om het feit dat ik niet weet of dit het meeste bang for buck gaat geven. Ik heb de BBG als uitgangspunt genomen en tevens andere advies topics doorgenomen. Dingen als geluidsproductie en verbruik geef ik overigens niets om.
Kortom, is dit een goede upgrade op dit moment of zal ik wachten, omdat er binnenkort prijzen gaan dalen (ivm aankondiging HD7790)?
Ik heb geen haast en zet het systeem zelf in elkaar. Hoor graag wat jullie visie is.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core 2 Duo E8400 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GA-EP35-DS4 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Club3D HD 4850 HDMI & Display Port Edition | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Standaard Asus kast | -- | -- |
| 1 | Acer X243W Zilver | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Scythe Ninja 2 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech G15 Gaming Keyboard | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech G500 | € 36,95 | € 36,95 |
| 1 | Adata AD2800002GMU-DK 4GB (2x 2GB) DDR2 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair XMS2 DDR2 (2x 1GB) 6400 | -- | -- |
| 1 | Cooler Master 500W iGreen Power | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 36,95 | |
Nu ben ik niet meer van plan die hard over te klokken zoals vroeger, maar een klein beetje kan ik waarschijnlijk niet weerstaan. Ik ben vooral op zoek naar een systeem dat snel opstart, games goed kan draaien en een systeem dat lang meegaat. Heb me in ieder geval een beetje ingelezen in de huidige ontwikkelingen en de eisen zijn in ieder geval een SSD, redelijk wat ram geheugen (erg goedkoop op dit moment), snelle processor (games en streamen van HD materiaal). Mijn budget ligt zo rond de €600,-, randapparatuur die ik op dit moment gebruik wil ik graag blijven gebruiken. Ook mijn voeding zou nog genoeg power moeten geven denk ik zo. Zodoende heb ik nodig:
- Moederbord
- SSD
- Videokaart
- Processor
- Ram geheugen
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3350P Boxed | € 149,90 | € 149,90 |
| 1 | ASRock B75 Pro3-M | € 56,90 | € 56,90 |
| 1 | MSI N660 TF 2GD5/OC | € 189,- | € 189,- |
| 1 | Corsair CMV8GX3M2A1333C9 | € 48,46 | € 48,46 |
| 1 | Crucial m4 SSD 2.5" 256GB | € 156,70 | € 156,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 600,96 | |
Ik twijfel alleen nog een beetje over de CPU en de videokaart, simpelweg om het feit dat ik niet weet of dit het meeste bang for buck gaat geven. Ik heb de BBG als uitgangspunt genomen en tevens andere advies topics doorgenomen. Dingen als geluidsproductie en verbruik geef ik overigens niets om.
Kortom, is dit een goede upgrade op dit moment of zal ik wachten, omdat er binnenkort prijzen gaan dalen (ivm aankondiging HD7790)?
Ik heb geen haast en zet het systeem zelf in elkaar. Hoor graag wat jullie visie is.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd