Desktop verbindt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372672

Topicstarter
Hallo allen,

Ik zit met een onverklaarbaar probleem. Allereerst mijn netwerk topologie:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/ff73f1b3e6764fb7ef9fb1c640deb02c.png

Alles werkt als een zonnetje maar 1 desktop (PC3) krijgt geen IP van de DHCP server en ook statisch instellen werkt niet. Vreemd genoeg, wanneer ik mijn laptop op diezelfde UTP-kabel aansluit, werkt het wel gewoon. PC3, een Dell, draait op Windows 7. Ik heb auto-negotiation uitgezet maar dit helpt niet.

Ik sta voor een raadsel. Technisch gezien zou dit toch gewoon feilloos moeten werken?

Wie kan mij helpen?

Danku.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 372672 op 23-03-2013 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:01
Wat gebeurt er als je PC3 op bv de eerste switch aansluit? Weet je zeker dat de bekabeling goed is? Misschien dat de netwerk adapter in de pc wat gevoeliger is, of bv Gb vs 10/100 van de laptop waardoor deze wat slechter om gaat met brakke kabels.

[ Voor 3% gewijzigd door Nielson op 23-03-2013 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nielson schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 13:33:
Wat gebeurt er als je PC3 op bv de eerste switch aansluit? Weet je zeker dat de bekabeling goed is? Misschien dat de netwerk adapter in de pc wat gevoeliger is, of bv Gb vs 10/100 van de laptop waardoor deze wat slechter om gaat met brakke kabels.
PC3 op de gigabit-switch is geen probleem. Ik heb alleen maar 5 poorten beschikbaar, vandaar de extra switch op de gigabit-switch.

Maar de bekabeling is verder goed aangezien mijn laptop wel gewoon verbindt op diezelfde kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:01
Anoniem: 372672 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 13:45:
Maar de bekabeling is verder goed aangezien mijn laptop wel gewoon verbindt op diezelfde kabel.
Dat probeerde ik dus duidelijk te maken, dat hoeft niet persé. Er kunnen verschillen zitten tussen netwerkadapters en hoe deze omgaan met brakke kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nielson schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 14:00:
[...]
Dat probeerde ik dus duidelijk te maken, dat hoeft niet persé. Er kunnen verschillen zitten tussen netwerkadapters en hoe deze omgaan met brakke kabels.
Het enige "brakke" is een verleng-blokje van deal-extreme.

Afbeeldingslocatie: https://www.netwerkwinkel.com/photos/120/37503-1.jpg

Maargoed, desktop maar aangesloten op wireless.