Problemen met oude HKAVR500

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41
Ik heb al 10 jaar naar volle tevredenheid een Harkam Kardon AVR500 staan, altijd intensief gebruikt en nooit problemen mee gehad. De afgelopen tijd heb ik regelmatig muziek (hard) geluisterd op 6 speakers ipv 2 speakers (stereo) waarbij de receiver nogal 'warmgestookt' werd (bekend problem bij deze HK's).

Sinds kort zit ik met het probleem, dat vooral op wat hogere volume's het geluid soms wegvalt, aan en uitzetten helpt dat. Een tijd geleden heb ik een keer een tik bovenop de behuizing gegeven, en het probleem is hiermee ( >:) ) aanzienlijk afgenomen. Neemt niet weg dat hij gister weer even uitviel tijdens het film kijken, erg vervelend. Waar moet ik nu aan denken? Ik heb al rondgekeken, maar ik kan niet eenduidig iets vinden aan de hand van bovenstaande sympthomen. Wanneer ik overigens een wattagemeter aan de receiver hang zie ik dat deze soms tot wel 600 watt piekt, terwlijk de afzonderlijke kanalen hier 50 watt leveren (fabrieksopgaaf).

Kan ik proberen deze recever zelf na te kijken, of zal ik (voor veel geld) naar een service-center moeten bellen en hem ter reparatie aanbieden..

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:39

kraats

Ik rol

Wat is 'uitvallen'? Alleen het geluid? Of springt hij op protect? Of schakelt het apparaat verder ook uit?

Van HK zijn volgens mij wel alle servicemanuals te downloaden, waar vaak de meest standaard problemen (als deze) met een quickfix beschreven staan

Edit: Helaas staat geen probleem van uitvallen in de Service Manual beschreven.

[ Voor 24% gewijzigd door kraats op 23-03-2013 12:12 ]

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
Het is soms uitvallen, maar soms krijg ik ook een disortion door de speakers heen. Ik vraag me af of er misschien geen tweakers zijn die hier ervaring mee hebben.

Ik luister nu overigens alweer een uur (hard) muziek en de receiver trekt nu zo'n ~300 watt zonder echt warm te worden. Probleem komt overigens ook voor op lage volumes, ik dacht misschien dat het met hitte te maken had.

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368035

Je zou de versterker open kunnen schroeven en met een kompressor voorzicht al het stof eruit blazen. Dit heeft geholpen bij mijn oude versterker die in de garage staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
Ik kan me herinneren dat vroeger soms, ik bij het decoderen van DTS eens hetzelfde probleem heb gehad.. Dit is daarna jaren niet meer voorgekomen.

Zal hem morgen maar eens schoonmaken dan en inspecteren.

Kleine update: ik heb de receiver vandaag opengedraaid, en hij was redelijk stoffig van binnen, heb hem uitgezogen en verder schoongeblazen. Heb geen condensatoren kunnen vinden die bol staan, verder ook geen brand / schroeiplekken, dus zo ver mijn kennis gaat..

Enige wat ik nu ga doen is de batterij in de unit vervangen, maar zal het probleem vast niet verhelpen.

[ Voor 47% gewijzigd door paradoXical op 25-03-2013 13:13 ]