Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

WiFi signaal gaat niet tot in mijn kamer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forum,

We hebben thuis telenet kabel internet, maar ik heb het telenet WiFi signaal uitgezet en mijn eigen WiFi router aangesloten aan de telenet kabel modem omdat ik mijn eigen WiFi wil beheren, veel makkelijker.

Ik gebruik mu een Asus RT-N10E Wireless-N150 Router

http://be.asus.com/nl/Networks/Wireless_Routers/RTN10E/

Afbeeldingslocatie: http://be.asus.com/websites/Global/products/H77asPxFfXNOAXuj/P_500.jpg

Ik krijg geen ontvangst in mijn kamer van de router die ongeveer 20 meter buiten mijn kamer staat, maar mijn kamer is volledig door stenen muren omgeven, de deur openzetten maakt niets uit.

Heeft did probleem meer te maken met de router of met mijn kamer die nogal afgesloten is?

Dank U.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11 17:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

20 meter is nogal een forse afstand als het signaal daarbij ook nog een of meer muren door moet.

Een betere router gaat daar niet heel veel aan helpen, aangezien het ook gaat om hoe krachtig de apparaten die in jouw kamer staan hun signaal terugsturen naar de router.

Beste oplossing is om die router om een tactischer plek neer te zetten, of een kabel naar jouw kamer te trekken en daar een extra access point te plaatsen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-11 17:30
Mij is ooit geleerd dat radio signalen naar beneden vallen. Dus eventuele hoogte verschil zal ook veel uit maken. Probeer daarom je router hoog te plaatsen. Google ook even, er zijn leuke manieren om je wifi signaal te "boosten".
Maar mijn ervaring met dit soort dingen is dat een kabel trekken de moeite zeker waard is.

Verwijderd

Topicstarter
Dank U voor uw hulp Orion84 en Mr. Jingles.

Ik zal de router op kortere afstand zetten en iets hoger zetten en het nog eens proberen, ik zal een langere ethernet cat kabel nodig hebben om de Asus dichter bij te brengen. Ik twijfelde om een nieuwe router te kopen maar did zou een veel goedkopere oplossing zijn, en als het niet lukt, een extra cat kabel is altijd handig.

Dank U voor uw vriendelijke hulp.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:17
Heb je überhaupt wel signaal buiten je kamer. Ofwel naast de router zelf.
Anders moet je namelijk in de configuratie zelf kijken.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Mr.Jingles schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 11:46:
Mij is ooit geleerd dat radio signalen naar beneden vallen.
Bron?

Volgens mij heeft zwaartekracht niet zoveel invloed op radiogolven.
Maar mijn ervaring met dit soort dingen is dat een kabel trekken de moeite zeker waard is.
Kabel blijft idd de beste manier om een betrouwbaar signaal te realiseren.

Abort, Retry, Quake ???

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Mr.Jingles schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 11:46:
Mij is ooit geleerd dat radio signalen naar beneden vallen. Dus eventuele hoogte verschil zal ook veel uit maken. Probeer daarom je router hoog te plaatsen.
Misschien bij een zendamateur die op de HF band naar de andere kant van de wereld gaat zenden dat het signaal inderdaad de kromming van de aarde volgt. Maar een 2.4GHz signaal over enkele tientallen meters, dat "naar beneden valt" :?

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 23-03-2013 11:51 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 11:49:
Heb je überhaupt wel signaal buiten je kamer. Ofwel naast de router zelf.
Anders moet je namelijk in de configuratie zelf kijken.
Dank U. Ja, als ik buiten mijn kamer loop met mijn smartphone ontvang ik mijn WiFi signaal, het is alleen in mijn kamer dat ik geen signaal heb. Ik kan wel goed FM radio ontvangen, misschien door mijn dakvenster of omdat FM radio anders werkt.

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11 13:41
En vergeet niet dat bij de oudere huizen er nog lood in de muur kan zitten, wat ook signaalverlies kan opleveren. :P Alleen weet ik niet of TS in een oud huis woont.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

aZuL2001 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 11:50:
[...]

Bron?

Volgens mij heeft zwaartekracht niet zoveel invloed op radiogolven.

[...]

Kabel blijft idd de beste manier om een betrouwbaar signaal te realiseren.
gaat om de vorm van hoe de straling word uitgestoten, soort donutvormig dus heb je ook ontvangst hoger en lagen dan je acces point, ben op zoek naar een verhelderend plaatje :)

[ Voor 6% gewijzigd door mrc4nl op 23-03-2013 11:54 ]

ora et labora

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

mrc4nl schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 11:54:
[...]

gaat om de vorm van hoe de straling word uitgestoten, soort donutvormig dus heb je ook ontvangst hoger en lagen dan je acces point, ben op zoek naar een verhelderend plaatje :)
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e1/L-over2-rad-pat-per.jpg

Belangrijkste om daaruit te onthouden is dat je recht onder en recht boven de antenne niet echt een goed signaal hebt. Het beste zet je de antennes dus rechtop en het accesspoint/router op hetzelfde niveau als de clients.

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 23-03-2013 11:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Arnlith schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 11:52:
En vergeet niet dat bij de oudere huizen er nog lood in de muur kan zitten, wat ook signaalverlies kan opleveren. :P Alleen weet ik niet of TS in een oud huis woont.
Dank U. Het is een 30 jaar oud huis dat oude grote stenen gebruikt voor de muren. Het is gewoon steen met cement denk ik, maar de stenen zijn nogal zwaar. Ik verwachte als ik mijn deur openzette dak ik signaal zou krijgen meer dit blijkt niet te helpen.

Dit is de kamermuur:

Afbeeldingslocatie: http://oi47.tinypic.com/2yywh6u.jpg
Pagina: 1