Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-10 11:37
Beste tweakers,

Sinds de officiële update van Kies naar Android 4.1.2 kan ik geen verbinding meer maken met mijn mobiele data netwerk. Al veel dingen geprobeerd om het stabiel te krijgen:

Contact opgenomen met de helpdesk van HollandsNieuwe (mijn provider):
  • SIM meerdere malen opnieuw ingesteld, geen resultaat
  • Mobiel teruggebracht naar fabrieksinstellingen, geen resultaat
  • Mobiel opnieuw geupdate, geen resultaat
  • SIM werkt in andere telefoons, andere SIM in mijn mobiel (overigens wel van HollandsNieuwe) heeft geen effect
  • Helpdesk kon in dit geval niets voor mij betekenen
Naar een Samsung Service Point gegaan:
  • Raar probleem, nog niet eerder van gehoord
  • Downgrade naar 2.3.6, data verbinding werkt
  • Upgrade naar 4.0.4, data verbinding werkt
  • Upgrade naar 4.1.2, data verbinding is WEG
Thuis heb ik al vanalles geprobeerd en gegoogled, maar ik kom er niet uit wat te doen en waar het probleem ligt. Het eerstvolgende wat ik ga proberen is met een SIM van een andere provider testen. Als ook dit het probleem niet oplost en ik wel 4.1.2 wil gebruiken, iemand enig idee waar ik het probleem moet zoeken?

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:12
http://www.androidworld.nl/forum/showthread.php?p=390278

Probeer bovenstaand eens. Was voor hem de oplossing.

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-10 11:37
Hartstikke bedankt!

Jammer dat ik dit niet eerder had gevonden, nu moet ik maar proberen of ik al m'n savegames enzo nog kan terugkrijgen na de fabrieksreset.

Maar het probleem is nu dus helemaal opgelost! Dank hiervoor

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:12
Het probleem met appdata / savegames kan je oplossen met Titanium Backup Pro. Dit programma is gewoon onmisbaar in 1x al je userapps + data backuppen of restoren. Let op, je telefoon moet wel root hebben! (Of geroot zijn. Hoe je het ook moet zeggen.)