Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Studielaptop gezocht

Pagina: 1
Acties:

• RivaGT
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-11 06:32
Beste medetweakers,

ik ben het spoor even bijster en vraag jullie advies.

Ik ben student fysiotherapie, wintersport liefhebber en ik kijk graag films.
ik heb momenteel een Asus EEE PC 1215B(helaas snelheid -10)

Voor vervanging ben ik op zoek naar een laptop die office draait, wat video editen aan kan en films kan spelen. Daarbij neem ik hem nog wel eens mee dus is een goede accuduur een pre. De grootte van het scherm moet groter zijn dan de 12" van nu, maar kleiner dan 17". Voor school moet ik alle producten die ik maak uploaden met internet explorer. De accuduur moet goed zijn, mijn Asus haalt het nu een kleine 6 uur met verslagen typen en ondertussen wat surfen.

Ik heb een budget uitgetrokken van 700€ voor een Windows PC, mocht er ter sprake komen dat een Macbook met Bootcamp alsnog een goed alternatief is ben ik bereid er meer voor te betalen.

Misschien is het handig om te weten dat ik een iPhone en iPad gebruik, dit omdat ik veel artikelen moet lezen en mijn iPad toch een goede accuduur heeft.

Ik heb geen merkvoorkeuren en hoor graag van jullie wat mij zou schikken.

Ik heb onlangs wel rond gekeken en zag dat de nieuwe 14"Envy modellen van HP een verlicht toetsenbord hebben, dit bevalt me wel. Mocht er een alternatief zijn wat beter is, hoor ik het graag.

Ik hoop op jullie reacties

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-11 12:52
Waarover ben je het spoor precies bijster? Ik zie weinig spannende eisen dus met een standaard laptop kom je al een heel eind ;)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• RivaGT
Nouja goed, ik twijfel over kwaliteit.
Hij gaat veel mee op reis(school, dagjes weg, vakanties) en mijn EEE Pc vind dat allemaal niet zo fijn.

En daarbij wil ik graag weten of een Macbook het geld wel echt waard is.
Aangezien jij mij verteld dat ik met een standaard laptop al een heel eind kom.

Bedankt voor je reactie!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-11 15:00
Aangezien je af en toe films kijkt zou een FullHD scherm misschien wel leuk zijn.
i5 processor zou meer dan voldoende moeten zijn.

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-11 12:23
Een Apple valt ver buiten je huidige budget.
Wat wel goed mogenlijk is: Dell Inspiron 15R Special Edition.
Deze valt binnen het budget met de diverse kortingen. 1080p scherm
Goede stats.
Eigen ervaring. Stevig gebouwd.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Als je geld wil uitgeven voor een MacBook, moet je dat vooral doen! Het besturingssysteem is echt heel fijn, vooral met het touchpad erbij. Als ik jou was zou ik dan lekker voor de MacBook Air gaan. Mijn vraag is alleen waarom je alles met internet explorer moet uploaden? Je kan toch ook Safari of Google Chrome gebruiken, want eigenlijk heeft een MacBook geen zin als je toch Windows gaat draaien.

• RivaGT
@nixo: die ga ik eens evem bekijken! Hoe bedoel je met kortingen? Heeft dell vaak speciale acties?

@arthur M: onze school heeft een vreselijk systeem waarmee alleen internet explorer goed mee overweg kan. Met mijn ipad, chrome en firefox kan ik er alleen producten afhalen maar niet opzetten.

Wat mij persoonlijk aantrekt aan apple is de accuduur. Vandaar ook deze mee genomen in de keuze.

In elk geval bedankt voor de reacties.

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:37
RivaGT schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:07:
@nixo: die ga ik eens evem bekijken! Hoe bedoel je met kortingen? Heeft dell vaak speciale acties?

@arthur M: onze school heeft een vreselijk systeem waarmee alleen internet explorer goed mee overweg kan. Met mijn ipad, chrome en firefox kan ik er alleen producten afhalen maar niet opzetten.

Wat mij persoonlijk aantrekt aan apple is de accuduur. Vandaar ook deze mee genomen in de keuze.

In elk geval bedankt voor de reacties.
Welk systeem gebruiken ze dan? ;)

• RivaGT
Het heet HAN Scholar.

Echt vreselijk naar!

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-11 06:48
Zoals Nixo hierboven heeft vermeld;
De 15r SE, is goedkoop te krijgen met kortingsbonnen en cashback.

Qua performance zal het zeker tot je eisen voldoen alleen weet ik niet of de accu duur lang genoeg is.
Voor de prijs wel zeker aan te raden ;). Even hier kijken voor de 'truck'
Dell Waardebonnen Topic - Deel 2

• RivaGT
Ik ga dell eens in de gaten houden. Hoor wel vaker dat het goede kwaliteit is. Dat word de macbook maar afschrijven dan. Aangezien het veel goedkoper kan!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ik zou ook geen MacBook nemen als je toch Windows gaat gebruiken in BootCamp, dan is het echt zonde van je geld, je koopt dan beter een Dell ofzo.

• RivaGT
Medetweakers.
Na lang dubben en twijfelen heb ik nog steeds geen keuze kunnen maken.

Ik heb 3 modellen die ik prijs kwaliteit nog even door wil nemen.
En wil deze graag aan jullie voorleggen.
`
1. pricewatch: Asus VivoBook S400CA-CA006H
- Goede prijs, naar mijn mening redelijk goede specs. en Asus kwaliteit.
2. pricewatch: Asus VivoBook S550CM-CJ046H
- Betere specs, zelfde processor. Groter formaat, dus iets lastiger mee te nemen.
3. De Macbook Pro van apple.
- Kwaliteit, sync met mijn iPhone. Gebruiksgemak, accuduur.

Ik heb zelf geen ervaring met windows 8. Dus weet ook niet of deze specs daarvoor goed zijn wat de windows laptops te bieden hebben.

Graag zou ik hier nog een eerlijke reactie op krijgen zodat mijn keuze gemaakt kan worden.

Dank jullie

Verwijderd

Ik zou voor de eerste laptop gaan: pricewatch: Asus VivoBook S400CA-CA006H omdat dat genoeg is voor jouw eisen.
De tweede laptop zou ik niet kiezen omdat de resolutie te laag in verhouding tot de schermgrootte en de Macbook heb je gewoon niet nodig (omdat je Windows zal draaien). Wat je wel kan doen is een extra batterij aanschaffen moest je vinden dat de batterijduur toch niet hoog genoeg is...

• Suntoro
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-11 10:23
Ik heb de eerste Asus S400CA-CA006H, maar ik studeer momenteel niet meer. Ook speel ik er geen games op... Eigenlijk alleen internetten, heel soms Solidworks of AutoCad tekenwerk en wat andere lichte programma's... Alleen grafisch heb je wel wat tekortkomingen op het aanwezige scherm. Dat komt natuurlijk door het touchscreen wat ik gewoon leuk vond om te hebben... Maar voor Youtube of HD filmpjes vind het meer dan voldoende. Het scherm is sowieso beter dan op mijn oude laptop.

Voor jouw studie lijkt het me ruim voldoende wat de Asus S400CA-CA006H jou biedt, maar ik denk dat je 6 uur met je accu niet gaat halen... Een extra accu aanschaffen lijkt me niet echt een optie, tenzij je ook een schroevedraaier mee neemt. De onderkant moet namelijk in zijn geheel gedemonteerd worden bij de Asus S400-CA006H.

Ondanks wat beperkingen ben ik ik super tevreden over mijn Asus...

Ik zou niet weten overigens waarom je een verlicht toetsenbord zou willen gebruiken. Gebruikt meer energie en als je toetsen niet blind kan vinden lijkt me dat sowieso wel erg onhandig...

[ Voor 15% gewijzigd door Suntoro op 09-04-2013 22:19 ]

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
Waarom moeilijk doen met een 768p scherm als je voor minder de vaak aangeprezen, most bang for your buck, Dell 15R SE kunt krijgen? 1080p scherm, i5 processor en een redelijke GPU.

Verwijderd

Ik zat ook al te kijken.. Ik vind de vivobook een miskoop. Is die zo slecht dan? Geen idee, maar hoe kan je het nu verkopen een 768p scherm aan te raden terwijl je binnen een lager budget een laptop met 1080p kan krijgen?

• Suntoro
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-11 10:23
Ik denk niet dat er appels met peren vergeleken moeten worden... De Asus Vivobook kies je vanwege het touchscreen, niet om de kwaliteit van het scherm.... In dat opzicht zijn er weinig laptops die een touchscreen bieden voor hetzelfde geld... Als je geen Full HD scherm nodig hebt, waarom zou je het dan perse nemen voor simpel gebruik.

Dell is natuurlijk altijd bang for your bucks (maar bij mij komt Dell er niet meer in na 2x een slechte ervaring met de hardware)....

Volgens mij wil de TS gewoon een laptop met bepaalde eisen (geen maximale eisen). En ook niet te groot....

Maargoed kwam ook alleen maar even mijn ervaring delen met de Asus hier... En die is echt niet slecht wat dat betreft... ;)

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
Wil TS wel een touchscreen dan? Persoonlijk lijkt het mij helemaal niks, voor een laptop dan. Vingerafdrukken op een scherm, bah.....

• RivaGT
Bedankt voor alle interesse,

Jullie hebben me goed op weg geholpen.
Om wat vragen te beantwoorden: Touchscreen is aanwezig, maar is voor mij niet van waarde. Full HD zou fijn zijn maar de accuduur is ook erg belangrijk(Ik reis elke dag 3 uur met de trein + school nog zon 3 uur nodig). Verder heb ik nog gezocht naar alternatieven, budget verhoogd(ik spaar nog iets door) en kwam uit bij dit model: pricewatch: Lenovo IdeaPad MAH9GMH

Thanks All!
Pagina: 1