Toon posts:

Dual AMD Radeon HD7950 stuurprogramma probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Recent heb ik een nieuwe gaming setup binnen gekregen en na het installeren van Windows 7 en alle drivers etc. loop ik steeds tegen een probleem op.

Het probleem is als volgt:

In het kort is er volgens mij iets mis met de drivers/videokaart. Ik heb zowel de bijgeleverde AMD Catalyst 12.8 geïnstalleerd en de nieuwere 13.1 kort daarna nadat de voorgenoemde problemen gaf.

Wat er gebeurd is dat ik bij bepaalde acties (tot nu toe Youtuben/games opstarten) na een paar seconden glitches krijg met het scherm. Bij games opstarten loopt ie zelfs helemaal vast en ben ik geforceerd te rebooten. Wat ik met glitchen bedoel is dat het scherm gaat flippen in verschillende kleuren waarna hij vaak automatisch zelf reboot.

Na Windows 7 en alle drivers opnieuw geïnstalleerd te hebben loop ik nog steeds tegen hetzelfde probleem op en de 2e keer crashte ie zelfs. Waarna ik na de reboot de melding "AMD stuurprogramma werkt niet meer en is hersteld" kreeg.

Tevens is er ook iets raars tijden het opstarten. Als het scherm waar je in BIOS kunt gaan voorbij is krijg ik eerst een zwarte scherm met een knipperende " ; " waar ik eerst op een toets moet drukken voordat hij opstart, iemand enig idee wat dit is?

Iemand een idee voor een oplossing? :?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2013 23:46 ]

Verwijderd

Welke hardware heb je nog meer? Heb je de kaarten al een keer verwisseld en de CF brug goed vast gemaakt. CF staat aan in de driver neem ik aan? Stroom kabels ook in orde en stevig aangedrukt?

Verwijderd

Topicstarter
ASRock Z77 Extreme 4
Corsair TX650M voeding
Intel i5 3570k
Samsung Pro 840 SSD 256GB
Seagate Barracuda 3TB

Eerlijk gezegd heb ik binnen de kast nog niet gekeken aangezien hij getest is tijdens assemblage bij Azerty.

Verwijderd

Ik weet niet hoe ze zijn met het openen van de kast dat zou ik maar eerst is uitzoeken maar normaal zou je met het controleren van de kaarten beginnen. Dus kijk of ze goed in het slot zitten en de brug erop zit etc. In elke kaart zitten als het goed is 2 stekkers dus 4 in totaal. Maar bel ze even en ze zullen je mogelijk vragen dit te doen om vragen of je ermee langs wil komen...

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:09

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Als hij verzegeld is, tbv garantie op assemblage, zou ik hem mooi terugsturen voordat je dadelijk dingen doet, waardoor ze jou de schuld kunnen geven, zou dat eerst even uitzoeken...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is al verholpen.

Ik heb de nieuwste drivers gedownload van AMD, vervolgens internetverbinding uitgezet en netwerkadapters verwijderd. Reboot, nog steeds zonder internet, Catalyst 13.1 geïnstalleerd. Pc afgesloten. Toen nog even de kast opgemaakt en alle kabels aangedrukt en de CF bridge opnieuw aangesloten.

Een van de 4 kabels zat misschien 1mm los, weet niet of dit het probleem was. Maar hij draait nu weer prima. Bedankt! :)
Pagina: 1