Telefoon Bestellen vanuit China ???

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 492874

Topicstarter
Hallo beste tweakers !!

Wie o wie kan mij helpen met het volgende,.. Het zit zo mijn broer woont in China, nu heb ik een telefoon gezien die ik graag wil hebben. Deze kost 1000 yuan = 125,- nu wil ik het volgende weten want Nederland vraagt uiteraard inklaringskosten, voor een bedrag onder de 150,- betaal ik nog geen invoerrechten. Alleen nu vraag ik me af hoeveel inklaringskosten vraagt China, en is het toegestaan om een telefoon te bestellen vanuit China, het gaat om een Nokia N8 deze kost hier in Nederland ong. 280,- en in China dus maar 125,- . Ik had ook deze site gevonden http://www.invoercalculator.nl/ maar hier staat niks over de kosten die China rekent..

Kan iemand mij hier mee verder helpen ? Hoe dit werkt ? En hoe ik het op een veilige 100% zekere manier en legale manier naar Nederland kan krijgen ?

Groetjes,
Wendy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is trouwens de bedoeling dat mijn broer de telefoon besteld en dan zelf verstuurd naar Nederland. Alleen wil ik natuurlijk wel zeker weten dat de Chinese douane niet mijn pakketje in beslag gaat nemen...
Zowel mijn broer en ikzelf hebben dit nog nooit gedaan,

Dus wie o wie wil en kan mij hiermee verder helpen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-07 15:42
China vraagt geen "inklaringskosten"

Mogelijke kosten waar je tegen aan loopt:

-De verzendkosten die je broer maakt
-Inklaringskosten die transporterende partij maakt
-de inklaring -> je zegt geen invoerrechten, kan kloppen weet ik niet zeker maar wel BTW over de waarde in Nederland .. (reken op 50 euro BTW + inklaringskosten)

--> mogelijk dat je bij het verzend of uitvoeren te maken krijgt met Chinese regels daar weet ik te weinig van op je er bij te helpen ...

[ Voor 17% gewijzigd door Tribledragon op 22-03-2013 22:23 ]

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is het wel toegestaan dan om een telefoon die veel minder kost in China naar Nederland te sturen.. Ik kan me voorstellen dat China dit misschien niet wilt omdat anders iedereen dit gaat doen ?

En hoe kun je zeker weten of dat het ook daadwerkelijk aankomt ? Is hier nog een manier voor.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 12:08
Wellicht dat je beter even dit topic kan doorlezen:

[Ervaringen] Online shoppen in China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 492874 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 22:24:
Is het wel toegestaan dan om een telefoon die veel minder kost in China naar Nederland te sturen.. Ik kan me voorstellen dat China dit misschien niet wilt omdat anders iedereen dit gaat doen ?
Natuurlijk. De halve chinese economie is gebaseerd op het voor spotprijzen aanbieden van producten.
En hoe kun je zeker weten of dat het ook daadwerkelijk aankomt ? Is hier nog een manier voor.. ?
Door verzekerd te versturen. Maar als je dat allemaal gaat doen komt de prijs weer terug op het Nederlandse niveau.

Het simpelst is als je broer 'm koopt en dan fysiek zelf meeneemt als 'ie weer terug naar Nederland komt. Dan past 't makkelijk binnen de vrijstelling voor shit die je mee mag nemen én je hebt zekerheid dat 't aankomt.

Overigens: inklaringskosten zijn kosten geheven door de transporterende partij om voor jou de afhandeling van BTW, invoerrechten, etc. te doen. Inklaring gebeurt altijd alleen bij het binnenkomen in een land.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 22-03-2013 23:39 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 15:32
Okay een maand na de start van het topic maar wilde toch nog reageren.

Heb afgelopen week een Goophone (zeg maar een Iphone5 met Android 4 erop) binne gekregen. Met de post en GELUKKIG ook geen douane kosten :-) IN het verleden wel anders geweets en moest ik nog 30 tot 50 euries aftikken bij DHL.

Dus soms heb je geluk en kost het niets en soms moet je invoer en btw nog extra betalen.
Pagina: 1