PC reageert niet (goed) meer op toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:29
Gisteravond was ik een beetje aan het WoWen op mijn systeempje, toen ik door een lompe actie wat Fanta over mijn toetsenbord (Dinovo Cordless van tig jaar oud) gooide. Niks aan de hand dacht ik, snel opruimen/droogmaken. Maar na enige tijd begonnen de toetsen toch raar te doen, de onderste rij reageerde niet meer of gaven vreemde tekens, en na een tijdje begonnen willekeurige toetsen hotkey functies te krijgen (dwz, willekeurige Windows menu's op te roepen).

Totaal onspeelbaar dus en gisteravond maar gestopt. Het toetsenbordje was toch al aan het eind van z'n latijn en om dit weekend nog een beetje te kunnen gamen precies hetzelfde bordje + dongel opgehaald bij mijn neefje, want die gebruikte 'm inmiddels niet meer. Helaas... ook die reageerde niet meer. Nieuwe batterijen, software van Logitech erop gezet, zelfs Windows 7 opnieuw geinstalleerd (ok dat was toevallig wel nodig :P) maar gek genoeg wordt zelfs in POST het toetsenbord niet meer herkend terwijl dat normaal bij een verse install totaal geen issue was. Ook verschillende USB poorten geprobeerd maar dat mocht ook niet baten. Gek genoeg reageert het toetsenbord wel op toetsaanslagen; als ik de Setpoint software installeer opent Windows bij ELKE toets de Secure Encryption Wizard, waarna ik vervolgens niks meer kan. (Want: ik moet de CTRL / ALT en F12 toetsen indrukken om verder te gaan, waar het systeem dus weer niet op reageert).

Het lijkt me dus geen Windows probleem, maar aangezien het wel HEUL toevallig moet zijn dat dit toetsenbord ook stuk is lijkt het me ook geen hardware probleem. Zou het dan in het moederbord moeten zitten? Wel heel toevallig dat het dan juist na zo'n Fanta incident gebeurt.

Hebben jullie nog tips,trucs of suggesties? Mijn avondje WoW gaat behoorlijk de mist in nu :(

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Ik zou een ander toetsenbord testen met draad bv.? Het kan zijn dat de 2e Dinovo set leeg is of mogelijk ook defect is etc...Op de meeste Logitech borden zit ook een 'connect' knopje op zowel het bord als de ontvanger, dit je kan indrukken om de verbinding te maken.
Het is per definitie het makkelijkst om iets te testen op iets waarvan je weet dat het werkt. Dus niet door en mogelijk lekke band te vervangen met een andere lekke band :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:29
Uiteraard, maar de kans lijkt mij zeer, zeer gering dat mijn neefje een werkend toetsenbord opzij legt in ruil voor een nieuwe, deze vervolgens aan mij uitleent en dat deze OOK defect is. Daarnaast doet het toetsenbord het opzich wel; hij reageert op toetsen, maar ALLEEN als de Setpoint software geinstalleerd is, en dan roept ie alleen vage menu's naar voren en niet de letters die ik typ. Er is dus ergens een aansturingsprobleem, want ook in POST doet ie het niet. En laat nou net het vervelende zijn dat ik nu dus ook niet in de BIOS kan komen om daar eea te checken :/

Aangezien mijn opties om een ander, bedraad, toetsenbord vanavond te testen 0 zijn, vroeg ik me af of er nog iets is wat ik kan proberen. Want batterijen, software, USB poorten, Connecten via het knopje en zelfs reinstalls heb ik allemaal al geprobeerd...

Join het GoT Pulse-Team!