SMTP via openbaar netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoipe
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-07 22:00
Hallo allemaal,

Ik kom vaak in plaatsen in het buitenland met een openbaar netwerk en wil dan graag mijn mail openen, wat lukt, maar wat niet lukt is het verzenden van mail. Nu ben ik na veel onderzoek erachter gekomen dat ik alleen mail kan verzenden via mijn thuisnetwerk of ik moet webmail gebruiken. Aangezien ik veel mail binnenkrijg raakt deze webmail box aardig snel vol en is dit geen optie voor mij. Ook ben ik op de hoogte van een betaalde service zodat je van iedere locatie mail kan verzenden, smtp on to go, iets in die trand.

Ik wilde graag weten of er niet een gratis service die betrouwbaar is zodat ik mijn outlook overal kan gebruiken, misschien zijn er ook wel anderen oplossingen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-07 22:35
Verklaar: Aangezien ik veel mail binnenkrijg raakt deze webmail box aardig snel vol.

Volgens mij is webmail juist een enorme pré wanneer je in het buitenland bent.
Of gebruik je pop3 en wordt je mailbox geleegd bij het ophalen van de mail?

Maybe dat je een open smtp sender kan vinden, echter staat het ip adres van deze server 9 van de 10 keer op een blacklist waardoor je mail geweigerd wordt door diverse spam filters bij de ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:08

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Zelf gebruik ik hiervoor een gratis hostingaccount met mail. Daar heb ik een mailaccount op aangemaakt, zodat ik overal met wachtwoord kan inloggen op de SMTP-server. Houd er wel rekening mee dat op sommige netwerken uitgaande poort 25 wordt geblokkeerd wat ook voor problemen kan zorgen, tenzij je een server op een alternatieve poort gebruikt.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Wat je zou kunnen doen is een VPN over SSL naar huis maken en alleen 't IP van je smtp server daarover routen zodat het lijkt alsof deze via thuis gaat. Dat doe ik ook en werkt prima. Nadeel is dat het niet al te betrouwbaar is (je "belt in" op je eigen consumenten lijn) en je moet continu een VPN hebben draaien thuis op een router of aparte PC.

Ik zou voor de oplossing van Nextron kiezen ^^

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-07 21:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Netwerken. Dit heeft niets met professional networking en servers te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-07 16:35
Bij veel providers kun je toch mail vanaf een ander network versturen, als je eerst authenticeert bij hun SMTP server. Kijk eens in de instellingen van je mailaccount, daar zal vast iets staan over SMTP authenticatie. Geef hier je gebruikersnaam en wachtwoord op, of gebruik dezelfde credentials als voor de POP3-server waar je je mail ophaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoipe
Linke Loe schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 11:18:
Bij veel providers kun je toch mail vanaf een ander network versturen, als je eerst authenticeert bij hun SMTP server. Kijk eens in de instellingen van je mailaccount, daar zal vast iets staan over SMTP authenticatie. Geef hier je gebruikersnaam en wachtwoord op, of gebruik dezelfde credentials als voor de POP3-server waar je je mail ophaalt.
Ik had dit al geprobeerd, dit lukte niet, ligt dat nu aan de pc of aan de router van de locatie waar ik ben?
Ook bedankt voor alle andere tips maar een server maken voor de sturen gaat mij iets te ver, misschien andere ideeën of anderen die ditzelfde probleem hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-07 19:07
gmail?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

zoipe schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 16:14:
Ik had dit al geprobeerd, dit lukte niet, ligt dat nu aan de pc of aan de router van de locatie waar ik ben?
Ook bedankt voor alle andere tips maar een server maken voor de sturen gaat mij iets te ver, misschien andere ideeën of anderen die ditzelfde probleem hadden?
Zoals hierboven aangegeven is Gmail's "sent on behalf of" optie de bestekeuze, die gebruikt namelijk ook een andere poort dan 25 (welke vaak geblokkeerd is).

http://support.google.com/mail/answer/22370?hl=en

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoipe
is er dan een manier om je kpnmail account te gebruiken voor gmail of moet ik hier een gmail account voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

zoipe schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 16:27:
is er dan een manier om je kpnmail account te gebruiken voor gmail of moet ik hier een gmail account voor gebruiken?
Je hebt inderdaad een Gmail account nodig (logisch toch?). Maar wat heb je zelf uitgezocht? Het is niet de bedoeling om aan het handje te worden gehouden, je moet nu zelf aan het werk. Lees de link, zoek verder op internet, etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1