Toon posts:

(Klein beetje) koelpasta in CPU socket

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik ben stom en/of onhandig bezig geweest en heb een kleine hoeveelheid koelpasta in mijn CPU socket terecht gekregen.

http://i.imgur.com/4bJZOCk.jpg

Hoe groot is dit probleem en hoe los ik het op?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Even de stofzuiger er op zetten, grote kans dat je de boel er uit kunt zuigen.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:05
Wat voor koelpasta? Geleidend of niet geleidend?

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
Stofzuiger klinkt als een goede, ga dat ergens volgende week proberen zodra ik er eentje heb. (Net verhuist en zo.)

Elektrisch niet-geleidend, ik neem aan dat je daar op doelt.
(http://reviews.conrad.nl/...u1-gp-reviews/reviews.htm)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2013 20:24 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

sypie schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 20:18:
Even de stofzuiger er op zetten, grote kans dat je de boel er uit kunt zuigen.
Het is hier geen HK hè ;) stofzuiger zou ik absoluut niet aanraden ivm statische elektriciteit.
Biersteker schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 20:18:
Wat voor koelpasta? Geleidend of niet geleidend?
Vaak is koelpasta wel geleidend (zilverdeeltjes)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Stofzuiger dus afraden? Statische elektriciteit lijkt me inderdaad niet zo prettig, nu ik er bij stil sta. :P

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 20:30:
Stofzuiger dus afraden? Statische elektriciteit lijkt me inderdaad niet zo prettig, nu ik er bij stil sta. :P
stofzuiger wordt inderdaad vaak afgeraden. Er zijn genoeg mensen die het doen hoor. Maar bij een 'kwetsbaar' iets als de socket zou ik persoonlijk het risico niet durven nemen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-01 16:53
Je kan je stofzxuiger ook gewoon aarden hoor, en besides je zuigmondje is van kunstof ergo niet geleidend ;)

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-02 21:33
Ik heb hetzelfde gehad, even een naald gepakt van mn mam en weg gepeuterd.
Zolang het meeste weg is is het voldoende

5120Wp Oost/West - PV Output

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-02 08:04
BakkerBolletje schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 20:34:
Je kan je stofzxuiger ook gewoon aarden hoor, en besides je zuigmondje is van kunstof ergo niet geleidend ;)
Een stofzuiger kan wel zeker een elektrische lading afgeven!!! Denk aan een plastic statisch folietje wat op nieuwe producten geplakt word. Dit zal ik dus ten zeerste afraden, ondanks het feit dat je waarschijnlijk meer stuk maakt dan dat je het er mee oplost.

Als je slim bent probeer je het eerst met een doekje wat IPA (isopropyl alcohol) schoon te maken en op de wat nauwere plekken voorzichting te peuteren met een klein naaldje/speldje. Dan kom je al een heel eind.

Ook als je nieuwe koelpasta op je CPU doet lees even dit topic door. Scheelt je een hoop elende zoals koelpasta in je socket ;)
Koelpasta topic

[ Voor 11% gewijzigd door chickpoint op 22-03-2013 22:17 ]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
zolang de pinnetjes onderling geen contact maken is het geen probleem. dus tussen de gaten in zorgen dat alles helemaal weg is, dan maken de pinnetjes geen contact en moet het wel werken, zit 1 van de gaatjes echt vol dan moet je die wel schoon gaan maken ergens mee want het pinnetje moet natuurlijk wel goed de onderkant van het gat raken om te werken

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 03:05:
[...]

AUB geen vreemde dingen aanraden die niet waar zijn. :F
with ^^,

Doordat het NIET geleidend is kun je een potentiaalverschil opbouwen, oftewel statische electriciteit.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online

Fordox

00101010

statische elektriciteit is elektriciteit dat staat
dat haal je niet weg door het apparaat te aarden, en het kan zeer zeker goed staan op plastic, of zelfs rubber (ballon).
als je dat punt aanraakt krijg je (of het apparaat) een schok.

het beste dat je kunt doen is inderdaad wegpeuteren met een naald en afpoetsen met pure alcohol/wasbenzine. zolang er maar geen 2 pinnen sluiten is het nog wel veilig.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties allemaal! Mijn nieuwe CPU wordt binnenkort bezorgd, ik laat wel even weten hoe het afloopt. :)
Pagina: 1