computer gekoeld met olie

Pagina: 1
Acties:
  • 426 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemanown
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-07 14:57
hey,

opschool zijn een vriend en ik bezig om een computer te koelen met olie.
maar nu is mijn vraag wat voor olie hebben we nodig :?
er staat al een tijde 5 flessen zonnebloem olie kan dit gebruikt worden of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
http://www.pugetsystems.com/submerged.php

Heb je die zonnebloemolie al eens getest op elektrische geleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemanown
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-07 14:57
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:46
Meestal gebruiken ze minerale olie. Andere olie (zoals zonnebloemolie) werkt vast ook, maar na een tijdje gaat dat spul geleiden.

Let trouwens wel op met kabels onderdompelen e.d., door de capillaire werking zuigen de kabels de olie op, en komt het dus ook buiten je bak terecht. Daarom zorgen dat je kabels van monitor, toetsenbord, voeding e.d. niet in de olie stopt.

Oh en hardeschijven en DVD spelers ook niet onderdompelen, die overleven dat niet.

En die bubbelstenen die ze bij de link hierboven gebruiken ziet er wel leuk uit, maar daardoor raakt je olie volgens mij veel sneller vervuild, omdat je op die manier snel stof in je olie krijgt door de lucht die je erin pompt.

[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 23-03-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Bubbeldingen zijn wel een beetje gefilterd [anders heb je allemaal stof in je aquarium] maar niet super goed.

Inderdaad worden voornamelijk minerale oliën gebruikt.

Parrafine wordt dan vooral gebruikt, omdat dat helder is. Wel is dat vrij prijzig als je er 50l van nodig hebt.Op die site staat 12 gallons olie voor meer dan 200 dollar. 12 gallons is ongeveer 50l als ik het goed heb [47,nogwat ofzo].

Hydraulica vloeistof of motorolie is ook leuk, maar dan zie je je computer onderdelen niet meer[al is hydraulische vloeistof wel mooi rood]. Ook ben ik bang dat dat niet gezond is voor de lucht waar de bak staat.

En je computer in diesel of benzine onderdompelen is nou ook niet bepaald slim.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:08

Fordox

00101010

ThinkPadd schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 13:57:
Let trouwens wel op met kabels onderdompelen e.d., door de capillaire werking zuigen de kabels de olie op, en komt het dus ook buiten je bak terecht. Daarom zorgen dat je kabels van monitor, toetsenbord, voeding e.d. niet in de olie stopt.
dat dus. de voeding kan je wel onderdompelen maar is daarna niet voor recyclen vatbaar. net als de rest van de componenten, die moet je 3 weken buiten aan de waslijn hangen.

en over de kabels: de olie gaat erin uitharden. de kabel van je toetsenbord kun je na de tijd dan ook wel vervangen omdat deze afknapt en niet meer buigt.
en het vervelende is, daarvoor hoeft hij niet eens in het olie te liggen. dat kruipt allemaal via het moederbord omhoog naar de usb/ps2 poort.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Fordox schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 14:27:
[...]

dat dus. de voeding kan je wel onderdompelen maar is daarna niet voor recyclen vatbaar. net als de rest van de componenten, die moet je 3 weken buiten aan de waslijn hangen.

en over de kabels: de olie gaat erin uitharden. de kabel van je toetsenbord kun je na de tijd dan ook wel vervangen omdat deze afknapt en niet meer buigt.
en het vervelende is, daarvoor hoeft hij niet eens in het olie te liggen. dat kruipt allemaal via het moederbord omhoog naar de usb/ps2 poort.
Tenzij je een verlooptje gebruikt. Denk ik.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:46
Het idee is leuk, maar uiteindelijk is het een dikke smeerboel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:24

Bolletje

Moderator Harde Waren
Je eigen onderzoek laat te wensen over. Het is niet alsof jullie de eersten zijn die het willen proberen. Ook zijn je antwoorden niet echt onderbouwend. Daarom gaat het topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.