• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
Hey medetweakers, ik heb een eerste build gebouwd die wij gisteren hadden uitgetest, er was niks aan de hand en het scherm ging aan. Nou wilde ik de computer net voor het eerst echt aan gaan doen (windows installeren etc), maar het beeldscherm geeft ''no signal''. Naar mijn weten zit alles goed ingeplugd, dus ik heb echt letterlijk geen idee waarom hij het opeens niet meer doet, zeker niet omdat hij het gisteren wel deed.

Heeft iemand een idee waarom ik geen signaal krijg en wat ik kan doen om het te verhelpen?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:13

Quad

Doof

Krijg je wel een BIOS boot scherm te zien?

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• KetchupFTW
Quad schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 19:31:
Krijg je wel een BIOS boot scherm te zien?
Nope, alleen; ''No signal''.

EDIT: Gisteren kreeg ik dus wel die BIOS te zien.

[ Voor 12% gewijzigd door KetchupFTW op 22-03-2013 19:32 ]

• Rordarok
  • Laatst online: 30-01 14:53

Rordarok

De enige echte

Een paar dingetjes (dit had ik eerst ook):

Zit je (bv. in het geval van een 3350P) beelschermkabel in je videokaart geplugged?
Werkt de RAM goed? Verwissel de sticks anders even of haal er steeds eentje uit.
Is je BIOS geupdate naar de juiste versie voor je processor?

In mijn geval was het een DOA dus heb ik een RMA aangevraagd. Laten we hopen dat dat nu niet het geval is.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

• KetchupFTW
Ortzamoa schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 19:32:
Een paar dingetjes (dit had ik eerst ook):

Zit je (bv. in het geval van een 3350P) beelschermkabel in je videokaart geplugged?
Werkt de RAM goed? Verwissel de sticks anders even of haal er steeds eentje uit.
Is je BIOS geupdate naar de juiste versie voor je processor?

In mijn geval was het een DOA dus heb ik een RMA aangevraagd. Laten we hopen dat dat nu niet het geval is.
1) Ik heb een 3570K
2) Weet ik niet, krijg namelijk geen signaal
3) Weet ik niet, maar gisteren kreeg ik ook gewoon het zelfde scherm te zien zonder de BIOS te updaten.

• KetchupFTW
Ik stress hem nu echt zo...

• Quad

Quad

Doof

Geeft je geen reden om te dubbelposten.
Je hebt hem niet onboard aangesloten iig.
Jouw CPU heeft wel een IGP, dus haal je GPU er eens uit en sluit je monitor kabel aan op je IGP en kijk of je daar wel beeld krijgt.

Ik mis het troubleshooten een beetje.

nggyu nglyd

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Ik mis hier toch echt een hoop informatie. Wat zijn de specs van je systeem naast de cpu? Wat heb je zelf ondernomen om het probleem te verhelpen? Eerste wat je normaal gesproken uit gaat sluiten als je geen beeld hebt is:

1. grafische kaart goed aangesloten inclusief kabels
2. monitor testen op andere computer (mits voorhanden)
3. testen met andere grafische kaart, zoals de IGP wat Quad al aangeeft hierboven
4. grafische kaart testen in andere computer indien mogelijk

Sorry dat ik het zeg, maar dit getuigt niet echt van inzet... Enkel "help ik heb geen beeld" roepen is niet genoeg, hier kan niemand iets mee.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• KetchupFTW
Het blijkt dus aan de videokaart te liggen. Dit zijn mijn main specs:

CPU: i5-3570k
GPU: Gigabyte HD 7950 windforce 3
Case: Fractal Design Define R4
Moederbord: AsRock Z77 Xtreme 4

Als de GPU ingeplugt is aan de powersupply werken de fans gewoon, maar krijg ik geen beeld. Als hij niet ingeplugt is, krijg ik wel een beeld (met IGPU, met HD 4000).

Komt het misschien door mijn oude monitor? Ik heb een paar jaar oude 1366x768 monitor van ASUS. Het beeldscherm zit ingeplugt in de DVI poort achter op mijn kast.

Ik heb ook al meerdere PCI-E slots geprobeerd, maar dat werkt ook niet.

• Quad

Quad

Doof

Probeer je gpu in een andere pc als het mogelijk is.
De monitor maakt niet uit.

nggyu nglyd

• KetchupFTW
Quad schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 13:36:
Probeer je gpu in een andere pc als het mogelijk is.
De monitor maakt niet uit.
Dat is niet mogelijk jammer genoeg. Ik heb zelf geen andere PC en ken ook niemand die een PC heeft die deze videokaart aankan.

EDIT: Atm zit alleen maar de DVI die vanuit mijn monitor komt ingeplugd in mijn PC's achterkant en 2x PCI-E power connectors in mijn videokaart. Mis ik soms een kabeltje? Ik heb er namelijk nog een aantal liggen.

Kan ik dit trouwens nu niet beter in ''Videokaarten & Beeldschermen'' plaatsen?

[ Voor 48% gewijzigd door KetchupFTW op 23-03-2013 14:04 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heeft het moederbord geen instelling welke VGA het eerste geïnitialiseerd moet worden? :? Ik heb het idee dat die op onboard staat, terwijl je de losse GPU verwacht, of vice versa. Either way: booten naar BIOS / UEFI via onboard graphics en VGA instellingen checken en waar nodig aanpassen.

Een nieuw topic aanmaken heeft geen zin, dat wordt als dubbel posten gezien en daarbij; je zou dan wellicht dubbele antwoorden kunnen krijgen en dus ergernis van beide kanten. Klik hier bovenaan dit topic / deze pagina even op Rapporteren, met het handje erbij en vraag of een mod wil beoordelen of het topic gemoved moet worden.

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 23-03-2013 14:18 ]

• KetchupFTW
CptChaos schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 14:16:
Heeft het moederbord geen instelling welke VGA het eerste geïnitialiseerd moet worden? :? Ik heb het idee dat die op onboard staat, terwijl je de losse GPU verwacht, of vice versa. Either way: booten naar BIOS / UEFI via onboard graphics en VGA instellingen checken en waar nodig aanpassen.

Een nieuw topic aanmaken heeft geen zin, dat wordt als dubbel posten gezien en daarbij; je zou dan wellicht dubbele antwoorden kunnen krijgen en dus ergernis van beide kanten. Klik hier bovenaan dit topic / deze pagina even op Rapporteren, met het handje erbij en vraag of een mod wil beoordelen of het topic gemoved moet worden.
Gedaan wat je zei, en de eerste priority was PCI-E slot.

Ik denk dat het probleem is (hoe eenvoudig het ook is, sorry, dit is mijn eerste echte build) dat mijn VGA van de monitor (ik had mezelf verkeerd verwoord in een eerder bericht, DVI moet VGA zijn) niet in mijn grafische kaart kan en dat hij het daarom ook niet doet als ik hem heb aangesloten.

Dus nu moet ik een DVI to VGA adapter kopen of wachten totdat mijn nieuwe beeldscherm er is.

Kan iemand dit confirmen?

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 17:12

Bolletje

Moderator Harde Waren
KetchupFTW, het is echt niet nodig om steeds dubbelposts te maken om zodoende je topic weer in het licht te krijgen. Ook al is dat nu verscholen achter 'Ik stress hem nu echt zo'. In andere topics is dat ook al voorbij gekomen.

De afgelopen dagen heb je enkele topics aangemaakt waarvan de vragen eigenlijk heel basaal zijn. Het is min of meer 'help mij bouwen met mijn computer'. Daarnaast mist je openingspost gewoon duidelijkheid: geen specificaties, wat je geprobeerd hebt, etc. Daar moet nu steeds naarmate het topic vordert achter worden gekomen. Dat is niet gewenst, dus als het zo doorgaat is het snel over met de pret.

Inhoudelijk dan maar: nu zeg je dat je monitor VGA (D-sub) ingang heeft? Of wat is het nu precies? Want hoe kan je hem dan aansluiten als je al geen adapter hebt? De DVI-aansluiting op de videokaart ondersteunt in elk geval een analoog signaal. Probeer duidelijk te omschrijven hoe je het nu hebt aangesloten.

• KetchupFTW
Bolletje schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 15:26:
KetchupFTW, het is echt niet nodig om steeds dubbelposts te maken om zodoende je topic weer in het licht te krijgen. Ook al is dat nu verscholen achter 'Ik stress hem nu echt zo'. In andere topics is dat ook al voorbij gekomen.

De afgelopen dagen heb je enkele topics aangemaakt waarvan de vragen eigenlijk heel basaal zijn. Het is min of meer 'help mij bouwen met mijn computer'. Daarnaast mist je openingspost gewoon duidelijkheid: geen specificaties, wat je geprobeerd hebt, etc. Daar moet nu steeds naarmate het topic vordert achter worden gekomen. Dat is niet gewenst, dus als het zo doorgaat is het snel over met de pret.

Inhoudelijk dan maar: nu zeg je dat je monitor VGA (D-sub) ingang heeft? Of wat is het nu precies? Want hoe kan je hem dan aansluiten als je al geen adapter hebt? De DVI-aansluiting op de videokaart ondersteunt in elk geval een analoog signaal. Probeer duidelijk te omschrijven hoe je het nu hebt aangesloten.
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/sv781g.jpg

Ter illustratie, mijn VGA kabel van mijn monitor zit nu in het moederbord, daaronder is de achterkant van de videokaart te zien, die alleen een DVI aansluiting heeft.

• Quad

Quad

Doof

Je moet hem wel op je videokaart aansluiten! Als goed is is er een verloopje dvi - vga meegeleverd. Geen wonder dat je geen beeld hebt.

Als dat niet zo is ren dan zsm naar een computerboer die dat vast wel heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door Quad op 23-03-2013 16:48 ]

nggyu nglyd

• KetchupFTW
Quad schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 16:47:
Je moet hem wel op je videokaart aansluiten! Als goed is is er een verloopje dvi - vga meegeleverd. Geen wonder dat je geen beeld hebt.

Als dat niet zo is ren dan zsm naar een computerboer die dat vast wel heeft.
Ja precies, dat wist ik dus niet (redelijk stom van me, maargoed). Ik denk dat ik wacht totdat mijn nieuwe monitor binnenkomt en in de tussentijd maar wat basis dingen doe op de HD 4000.

Heel erg bedankt in ieder geval!

• Quad

Quad

Doof

Je kan gerust een dvi - vga blokje er tussen doen.

nggyu nglyd

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 17:12

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ah, dit verklaart een hoop ja. Zoals je het nu hebt gaat het inderdaad nooit werken.

Als ik reviews zo bekijk (http://www.vortez.net/art...0_windforce_review,5.html) komt er helaas ook geen DVI>VGA-adapter bij je videokaart.

Dan is het nu inderdaad:
óf wachten op jet nieuwe monitor met DVI/HDMI/DP
óf zo'n adapter kopen

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-02 12:20
zo'n adaptertje kopen of van een kennis fixen idd!
Of een dvi -> vga kabel fixen :)
kost geen *
Pagina: 1