DVD speler faalt.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loch
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-08-2024
Een goede avond Tweakers,

Vorige week wilde ik een dvd'tje branden, bleek mijn dvd speler nergens meer te bekennen op mijn pc.
In mijn Device Manager was hij nog wel te zien, maar er stond een geel uitroep tekentje voor.
Wat ik geprobeert heb:
- in devicemanager de dvd speler verwijdert, en opnieuw laten herkennen zodat hij autmatisch ging installeren.
Hierbij faalde hij:

die SM bus controller heb ik nog niet geinstalleerd, na men windows7 reinstall.
Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/rr7yak1xv/image.png

Ik heb de windows7 fix geprobeert van windows, had iets van 3 verschillende downloads geprobeert:
Your CD drive or DVD drive is missing or is not recognized by Windows or other programs

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/g2vzlwerr/image.png

Daarop heb ik de pc open gemaakt om te kijken of de kabels allemaal in orde waren, en dit was zo.

Ik heb vervolgens Win7 opnieuw geinstalleerd.
Dit had effect, hij was weer werkende, ik dacht, nou dat hebben we ook weer gehad.
2 dagen later is het weer raak.
Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen?

Mijn systeem:
Processor i5-2500K CPU
Memory 8192MB RAM
Hard Drive 127 GB SSD + 3 TB HD
Motherboard ASRock P67 Extreme4 Gen3
Operating System Windows 7 Professional 64-bit

Het gaat om de :
Optiarc DVD RW AD-7280S ATA

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-07 07:49
Vroeger waren er problemen met upper lower filters, zoek daar eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Filters hebben toepassing op de communicatie met een werkende drive en deze word niet eens herkend. Installer eerst je Intel chipset driver eens (opnieuw) en kijk of dit iets oplost. Daarna kan je nog een andere kabel en Sata poort proberen of een andere drive. Wat ook kan helpen is om alle uitroep tekens uit het apparaat beheer weg te gooien en tijdens een herstart automatisch opnieuw te laten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loch
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-08-2024
Chipset drivers opnieuw geinstalleerd, geen effect. Ik heb geen andere kabels en drive, maar dit lijkt me ook niet het punt aangezien de dvd speler gewoon weer werkte na windows 7 opnieuw geinstalleerd te hebben.
Ook het laatste punt van de uitroep tekens verwijderen, heb ik al gedaan zoals je kon lezen.

Toch bedankt alvast voor de hulp :)!