Toon posts:

LiteOn 12x10x32 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn LiteOn brander in mijn nieuwe computertje gezet, AMD 1333 8-), maar -net als bij mijn vorige comp- doen zowel CDromspeler als CDbrander het nog bij de eerste boot, dus de kouwe start, maar bij een reboot (reset of via windows) werken allebei niet meer; ze worden niet meer gedetecteert door de BIOS.
Iemand hier enig idee hoe dit is op te lossen?

Verwijderd

Wat voor mb heb je??? En start windows nog wel op. Hangen ze allebei aan 1 ide kabel???

Kortom meer info a.j.b.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus A7A266 en ze hangen allebei aan me secondary IDE. Windows start nog wel op, maar na een reboot duurt het wel een seconde of 30 voordat ie merkt dattie zowel me CDrom als me CDr niet meer herkent. En dan boot windows dus nog steeds, alleen zonder CDrom en CDr.
Ligt het aan het feit dat ze allebei aan me secondary IDE hangen?

Verwijderd

michien is het makkelijk als je ze beide ff aanzet in de bios en hem automatisch laat detecteren als cdrom :7

Verwijderd

Ik zou als ik jou was eerst je slave drive er af halen en dan opnieuw booten (en ook rebooten natuurlijk) als dat lukt je master er af halen en de slave nu master maken (klinkt wel lekker :P ) en er op zetten. Als dat ook goed gaat kun je eventueel de zaak ook nog omdraaien (dus wat nu je slave is master maken en anders om. Als dat ook niet lukt dan kan je kan net als hier boven handmatig alles in je bios zetten maar dat moet niet te hoeven.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Ik zal hetzelfde doen als buurman hierboven

Verwijderd

Topicstarter
Zonder de brander (= sec. slave) draait ie prima, ook na 20X rebooten, maar zodra ik die brander er weer in zet is het over met de pret.
Ook als ik mijn brander de master maak en mijn CDrom de slave werkt het niet. Zelfde geldt als ik mijn 2e HDD sec. slave maak en mijn CDrom sec master, en dan dus mijn 1e HDD prim. master en CDr prim. slave. Bij een reboot start mijn coimputer niet meer op (mijn 1e HDD wordt dan niet meer herkend).
Er moet dus ergens een probleem liggen in die LiteOn brander... :(

Verwijderd

Heb je de lite-on ook al alleen als master op de sec. ide gehad? Dus probeer je eerste HD op prim. ide zonder een slave en je lite-on ook als master op je sec. ide zonder slave en kijk dan of ie boot en reboot.

En in de bios al handmatig laten zoeken, gaat dat wel???

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het niet meer na rebooten als ie sec. master is. Ook niet als ik handmatig instel, en ik heb inmiddels alle combinaties geprobeerd denk ik....

Verder brandt ie prima zolang ik niet reboot.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had in een andere thread gelezen dat je comp. moet zijn geaard. ik geloofde er nix van, en dat bleek terecht, het is namelijk ook een idioot idee eigenlijk.
Toch geprobeerd dus, maar zonder succes.
Zeer zuigend.
Niemand enig ID wat eraan te doen?
Misschien iemand die zelf deze LiteOn heeft en het ooit heeft opgelost?

Verwijderd

tja ik heb wel een ander probleempje gehad met dezelfde lite on, dat is dat clone cd niet werkte dit was op te lossen door de nieuwste drivers van hun site te halen, mischien helpt het ook met dit probleem. sterkte in ieder geval

Verwijderd

Ik heb dus zelf die lite-on ook en geen problemen mee, is in april 2001 gemaakt en ondersteund alles wat je nodig hebt, hij zit bij mij nu nog achter mijn dvd als slave ingesteld (was geen ide kabel erbij geleverd). Maar tot nu toe doet alles het, heb alleen nog niet overburnen uitgeprobeerd. Heb zelf een asus a7v133 mb.

Ik heb het artikel niet gelezen maar wat betreft dat aarden....doe maar wel tenzij je perse wil dat er wat kapot gaat |:( (mb of proc...noem maar op). Je monitor bouwt namelijk spanning op die ie niet kan afvoeren als er geen aarde op zit. Je mb wordt zo via de vga kabel langzaam aan opgeladen en neem van mij aan (ik heb er ervaring mee) als je dan die vga kabel beet pakt..... (8> (met name de haren :) )

Verwijderd

misschien is je IDE kabel brak..
dat had ik toen ik mijn liteon installeerde..

andere IDE kabel gepakt. en het werkt nu prima.

(maar dat ie dan bij een koude start ze wel ziet kan ik er niet mee verklaren.. dus het zal het wel niet zijn.. maar proberen kan altijd.)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu ff de nieuwe firmware installeren. Ik hoop dat dat gaat werken, maar het zit er niet in ben ik bang. Ik vrees dat ik zal moeten leven met een comp die niet mag rebooten.... :(
Pagina: 1