Hoi,
Ik heb momenteel nog een oude XP computer van volgens mij uit het jaar kruik. Heeft het altijd al naar behoren gedaan op een paar crashen na eigenlijk nooit problemen. Als ik alle forums zo doorlees... moet ik nog blij zijn dat ik af en toe nog een game kan spelen... Mijn pc heeft me jarenlang door WoW heen geholpen zonder al te veel problemen. Ok. Niet alles kon op volle toeren maar toch. Dacht dat de nieuwe SimCity ook wel zou kunnen... niet dus!
Ik ben dus op zoek naar een budget Videokaart upgrade en eventueel voeding.
Momenteel heb ik het volgende (lachen mag ;-) ):
Besturingssysteem
Microsoft Windows XP Home Edition 32-bit SP3
Processor
Intel Core 2 Duo E6550 @ 2.33GHz
Conroe 65nm Technologie
RAM
2,00 GB Dual-Kanaal DDR2 @ 333MHz (5-5-5-15)
Moederbord
ASUSTeK Computer INC. P5LD2-X/1333 (LGA 775)
Grafisch
SM2333T (1024x768@60Hz)
512MBATI Radeon X1050 (ASUStek Computer Inc)
512MBATI Radeon X1050 Secondary (ASUStek Computer Inc)
Jaha.. Een Radeon legacy! Kan ik deze eventueel aan het museum kwijt?
Als voeding heb ik een Sweex BA000060 van 400W.
De minimale vereisten voor Simcity zijn: ATI Radeon HD2400 NVIDIA7800 of INTEL HDGraphics.
Ik ben nog aan het sparen voor een schappelijke computer en verwacht deze tegen het eind van het jaar toch wel voor elkaar te krijgen maar tot die tijd zou ik graag nog e.e.a. willen kunnen doen. Volgens mij is zo'n beetje elke videokaart beter dan wat ik erin heb. Daarom raak ik ook een beetje kwijt met wat aan te raden is. Bij de goedkopere kaarten staat weer bij: geen gamekaart.. terwijl ze beter lijken dat wat ik heb.. Mijn budget is een paar tientje.. tot een euro of 80-100.
Behalve het advies om deze computer bij het grofvuil te knallen zou ik graag een alternatief hiervoor willen hebben...
BVD
Ik heb momenteel nog een oude XP computer van volgens mij uit het jaar kruik. Heeft het altijd al naar behoren gedaan op een paar crashen na eigenlijk nooit problemen. Als ik alle forums zo doorlees... moet ik nog blij zijn dat ik af en toe nog een game kan spelen... Mijn pc heeft me jarenlang door WoW heen geholpen zonder al te veel problemen. Ok. Niet alles kon op volle toeren maar toch. Dacht dat de nieuwe SimCity ook wel zou kunnen... niet dus!
Ik ben dus op zoek naar een budget Videokaart upgrade en eventueel voeding.
Momenteel heb ik het volgende (lachen mag ;-) ):
Besturingssysteem
Microsoft Windows XP Home Edition 32-bit SP3
Processor
Intel Core 2 Duo E6550 @ 2.33GHz
Conroe 65nm Technologie
RAM
2,00 GB Dual-Kanaal DDR2 @ 333MHz (5-5-5-15)
Moederbord
ASUSTeK Computer INC. P5LD2-X/1333 (LGA 775)
Grafisch
SM2333T (1024x768@60Hz)
512MBATI Radeon X1050 (ASUStek Computer Inc)
512MBATI Radeon X1050 Secondary (ASUStek Computer Inc)
Jaha.. Een Radeon legacy! Kan ik deze eventueel aan het museum kwijt?
Als voeding heb ik een Sweex BA000060 van 400W.
De minimale vereisten voor Simcity zijn: ATI Radeon HD2400 NVIDIA7800 of INTEL HDGraphics.
Ik ben nog aan het sparen voor een schappelijke computer en verwacht deze tegen het eind van het jaar toch wel voor elkaar te krijgen maar tot die tijd zou ik graag nog e.e.a. willen kunnen doen. Volgens mij is zo'n beetje elke videokaart beter dan wat ik erin heb. Daarom raak ik ook een beetje kwijt met wat aan te raden is. Bij de goedkopere kaarten staat weer bij: geen gamekaart.. terwijl ze beter lijken dat wat ik heb.. Mijn budget is een paar tientje.. tot een euro of 80-100.
Behalve het advies om deze computer bij het grofvuil te knallen zou ik graag een alternatief hiervoor willen hebben...
BVD