Toon posts:

Videokaart en voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb momenteel nog een oude XP computer van volgens mij uit het jaar kruik. Heeft het altijd al naar behoren gedaan op een paar crashen na eigenlijk nooit problemen. Als ik alle forums zo doorlees... moet ik nog blij zijn dat ik af en toe nog een game kan spelen... Mijn pc heeft me jarenlang door WoW heen geholpen zonder al te veel problemen. Ok. Niet alles kon op volle toeren maar toch. Dacht dat de nieuwe SimCity ook wel zou kunnen... niet dus!

Ik ben dus op zoek naar een budget Videokaart upgrade en eventueel voeding.

Momenteel heb ik het volgende (lachen mag ;-) ):

Besturingssysteem
Microsoft Windows XP Home Edition 32-bit SP3
Processor
Intel Core 2 Duo E6550 @ 2.33GHz
Conroe 65nm Technologie
RAM
2,00 GB Dual-Kanaal DDR2 @ 333MHz (5-5-5-15)
Moederbord
ASUSTeK Computer INC. P5LD2-X/1333 (LGA 775)
Grafisch
SM2333T (1024x768@60Hz)
512MBATI Radeon X1050 (ASUStek Computer Inc)
512MBATI Radeon X1050 Secondary (ASUStek Computer Inc)

Jaha.. Een Radeon legacy! Kan ik deze eventueel aan het museum kwijt? :X

Als voeding heb ik een Sweex BA000060 van 400W.

De minimale vereisten voor Simcity zijn: ATI Radeon HD2400 NVIDIA7800 of INTEL HDGraphics.

Ik ben nog aan het sparen voor een schappelijke computer en verwacht deze tegen het eind van het jaar toch wel voor elkaar te krijgen maar tot die tijd zou ik graag nog e.e.a. willen kunnen doen. Volgens mij is zo'n beetje elke videokaart beter dan wat ik erin heb. Daarom raak ik ook een beetje kwijt met wat aan te raden is. Bij de goedkopere kaarten staat weer bij: geen gamekaart.. terwijl ze beter lijken dat wat ik heb.. Mijn budget is een paar tientje.. tot een euro of 80-100.

Behalve het advies om deze computer bij het grofvuil te knallen zou ik graag een alternatief hiervoor willen hebben...

BVD

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:18
Ik weet niet of het mogelijk en/of wenselijk is, maar ik zou adviseren om nu een goede voeding en/of GPU te nemen en deze aan het eind van het jaar mee nemen naar die nieuwe pc. Dat voorkomt dat je nu eigenlijk geld "weggooit" voor een paar maanden speel plezier. Vraag is hier dan wat je in gedachten hebt qua specs van die pc.

Mocht dit niet mogelijk of wenselijk zijn dan is qua voeding de Corsair CX430 een prima budget model. Voor de videokaart zou ik dan in het Vraag & Aanbod gedeelte kijken en daar voor een paar tientjes een wat oudere generatie videokaart op de kop tikken. Daar zie ik zo snel even een aantal HD4850 en HD4870 kaarten staan voor 30 tot 40 euro, die moeten Sim City prima kunnen draaien.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie. Heb je eventueel nog alternatieven? Degene bij vraag en aanbod met een schappelijke prijs zijn reeds vergeven net als degene via marktplaats :-(

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-02 10:19

Imprezzion

E92 320i & 307CC

V&A aangeboden: Asus ENGTX460 DirectCU TOP/2DI/768MD5
Gaming power, zuinig en stil.

V&A aangeboden: Sapphire HD5850 Xtreme
Vergelijkbaar, wss zelfs iets sneller.

V&A aangeboden: SAPPHIRE VAPOR-X HD 5770 1GB GDDR5
Zelfde als een 4870/4890 alleen veel zuiniger en stiller. Langzamer dan bovenstaand.

V&A aangeboden: Asus ENGTX285 TOP/HTDI/1GD3
Wat ouder en minder zuinig, geen DX11, goedkoop en qua performance een monsterkaart voor z'n generatie.
Sneller dan de 5770.

V&A aangeboden: Gainward GTX260 896MB Golden Sample core 216
Voor het echte budgetwerk. Het is wel een C216 en een fabrieksoverclockte kaart dus komt nog redelijk mee.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel voor de reactie. Waar ik dus rekening mee dien te houden is de voeding op zich.
En bij een videokaart op het huidige moederbord het aantal pinnetjes?

Volgens mij is degene die ik heb PCI express dus zou ik kaart kunnen nemen met pci express 2.0/1 ?

Bv.

http://www.mycom.nl/Produ...-HD5450-SILENT,1GB/270684

Qua prijs lijkt die me schappelijk en is op voorraad bij mij in de buurt of sla ik de plank finaal mis?

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-12-2025
Dat is meer een videokaart die bedoeld is om een paar schermen voor office-werk aan te sturen, maar qua gaming prestaties haalt die het lang niet bij die 2ehands die Imprezzion aandroeg.
Pagina: 1