Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strohalm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-12-2024
Wat wil ik doen
  1. Adobe Creative Suite CS6 (webdesign werkzaamheden met Dreamweaver, Photoshop, Illustrator, Fireworks, Indesign)
  2. Ms Office
  3. Firefox veel open tabs met Wordpress en Joomla, dev, seo toolbars e.d.
  4. Gamen
Kosten
Max € 1500,-

Randapparatuur (heb ik al)
  • Dell U2713 HM resolutie: 2560 X 1440 px
  • Printer
  • Scanner
  • Pen Tablet (Intuos)
  • Hifi Versterker met speakers
  • Networkspace2
Specifieke eisen
  • Zo stil mogelijk
  • Snel
  • Future proof
  • Overklokken (wil ik proberen)
Wil voor het eerst zelf gaan bouwen. Daarom de volgende vragen:
  • Past het geheugen wel met deze CPU cooler?
  • Kun je als je zelf bouwt een OEM versie van Windows 7 kopen bij een webshop?
  • Is dit systeem stil? Wat kan ik evt. doen om het nog stiller te krijgen?
  • Krijg je met een aparte geluidskaart mooier geluid (Spotify)? Suggestie voor een goede geluidskaart?
  • Worden alle kabels die je nodig hebt bij de Case of PSU geleverd?
Na het lezen van vele reviews ben ik tot deze lijst gekomen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 287,90€ 287,90
1MSI Z77A-G45€ 95,95€ 95,95
1Asus GTX670-DC2-2GD5€ 365,04€ 365,04
1Western Digital Blue WD5000AAKX, 500GB€ 47,38€ 47,38
1Fractal Design Define R4 Arctic White€ 93,-€ 93,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (UK, OEM, 64-Bit)€ 84,95€ 84,95
1be quiet! Dark Rock 2€ 57,95€ 57,95
1Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10€ 95,90€ 95,90
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,-€ 16,-
1Corsair AX760i€ 164,90€ 164,90
1Crucial m4 SSD 2.5" 256GB€ 156,70€ 156,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.465,67

Update 25-3-2013 13:50

Naar aanleiding van de reacties en nieuwe reviews die ik heb gelezen dit meer "bang for the buck" lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 202,40€ 202,40
1Gigabyte GA-Z77-D3H€ 99,-€ 99,-
1Fractal Design Define R4 Arctic White€ 89,90€ 89,90
2Kingston ValueRAM KVR16N11/8€ 47,27€ 94,54
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,50€ 16,50
1Seasonic G-Serie 550Watt€ 89,90€ 89,90
1Crucial m4 SSD 2.5" 256GB€ 159,99€ 159,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.307,55

[ Voor 28% gewijzigd door strohalm op 25-03-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 12:25
Waarom kies je precies voor dit bord?? Wil je echt gaan overclocken, dan zou ik een ander bord (zoals een Asus Sabertooth Z77) nemen. Is overclocking niet echt een must dan kan je met een H77 of zelfs B75-chipset prima af.
De i7 is prima, zolang je dan ook maar Hyperthreading gaat gebruiken. De applicaties, zoals Adobe, kunnen daar tot op zekere hoogte mee kom gaan.
Verder zie ik zo op het eerste gezicht niet iets heel vreemds, behalve dan dat het wel een huge ass voeding is die je neemt voor deze build :{

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-05 15:43
qua beter geluid: t blijft spotify dus de maximum bitrate is 320kbps. maar dit moet je WEL aanzetten. (ergens in opties staat: hoge kwaliteit audio ofzo)

voor de rest: je kan een lichte brom hebben door de on board audio, makkelijkste is nog wel een setje er aan hangen dat via toslink (optisch) aangesloten word.

en qua voeding zou een xfx van 550 wat ook prima zijn lijkt me. 760w is echt alleen nodig als je dual/tripple gpu gaat draaien

[ Voor 25% gewijzigd door Squixx op 23-03-2013 01:02 ]

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Hoi Strohalm,

Allereerst mag ik vragen waarom je voor deze videokaart hebt gekozen?
En waarom je voor de i7 hebt gekozen ipv de i5?
Ga je ook renderen of video encoden?
Waarom heb je voor deze voeding gekozen? Ben je van plan om twee video kaarten te gebuiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strohalm
@kroegtijger dat overklokken lijkt me handig over een paar jaar als de pc te traag wordt voor de applicaties die ik dan gebruik. Daarom hoeft het geen super overclock mobo te zijn maar moet het wel mogelijk zijn...
Die i7 lijkt me voor die € 100,- extra toch de betere keuze. Alle "workstation" achtige pc`s die ik heb gezien gebruiken nog snellere cpu`s dan de i7. Die voeding is i.d.d. te zwaar en te prijzig. Kwam deze tegen in een review waarin deze als stilste uit de bus kwam. Zoek eigenlijk een minder zware voeding die ook stil is.

@mirp De 670 van Asus is bijna even snel als de 680 na overklokken. De amd 7970 heeft meer driver issues heb ik begrepen. Asus lijkt me een goede fabrikant. Heb nu een 7800gtx die al 7 jaar zonder problemen draait. Video bewerkingen e.d. moeten kunnen.

@coredalae ga naar die voedingen kijken van XFX. Seasonic lijkt me ook een kandidaat.

Allen dank voor het commentaar en de tips....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05 17:01

Perkouw

Moderator General Chat
Crucial M4 256GB;
Lezen (sequentieel) 500MB/s
Schrijven (sequentieel) 260MB/s

Samsung 840 pro 256GB
Lezen (sequentieel) 540MB/s
Schrijven (sequentieel) 520MB/s

Wel een paar tientjes duurder, persoonlijk zou ik dat wel waard vinden met een dubbele schrijf snelheid ten opzichte van de M4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strohalm
;) @Perkouw mooie tip: wist niet dat die samsung zoveel sneller is. Ga mijn lijstje aanpassen. Thanx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05 17:01

Perkouw

Moderator General Chat
Overigens ligt het er maar net aan wat voor audio set je thuis hebt staan wil een geluidskaart een daadwerkelijk verschil opleveren. Wellicht handig om even aan te geven wat je precies hebt staan.

Ik weet trouwens niet of je bewust voor Windows 7 Home Premium hebt gekozen ? Hierbij kan je, als ik deze pagina mag geloven Wikipedia: Windows 7 editions, niet meer dan 16GB plaatsen. Later meer ram bijplaatsen gaat hem dan niet worden. Let overigens ook op de verschillen tussen andere edities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
De ene workstation is de andere niet he, je noemt nou niet echt dingen op die erg veel baat gaan hebben bij een 3770k (= max 30% extra snelheid in apps met 8 threads, die jij dus niet draait, hoogstens sommige bewerkingen in photoshop )

"Veel dingen open hebben staan" is een kwestie van genoeg ram en heeft ook geen baat bij een i7 (want die apps doen niks)

Een overclock levert je nu iig meteen met alles meer snelheid op.

Ga voor een i5 3570K en stop het extra geld in je moederbord, iets met meer sata 600 poorten en/of meer OC potentieel bijv.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-04 17:08

bbblije

Riiiiight

kroegtijger schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 16:58:
Waarom kies je precies voor dit bord?? Wil je echt gaan overclocken, dan zou ik een ander bord (zoals een Asus Sabertooth Z77) nemen. Is overclocking niet echt een must dan kan je met een H77 of zelfs B75-chipset prima af.
De i7 is prima, zolang je dan ook maar Hyperthreading gaat gebruiken. De applicaties, zoals Adobe, kunnen daar tot op zekere hoogte mee kom gaan.
Verder zie ik zo op het eerste gezicht niet iets heel vreemds, behalve dan dat het wel een huge ass voeding is die je neemt voor deze build :{
Met zijn gekozen bordje kan hij prima overclocken. Sabertooth is vrijwel bij iedere "normale" gebruiken een enorme overkill. Mijn G45 draait prima met m'n 3570K op 4,5Ghz. Probleem met de 3770K is eerder warmte. Maar daar moet de Dark Rock 2 wel mee overweg kunnen. i7 wordt een steeds logischere keuze. Steeds meer spellen en programma's hebben baat bij Hyperthreading, en future proof is dit dan ook een slimme zet. Om terug te komen op de Dark Rock 2, ik zie dat er geen window in je case zit, dan doen looks er niet zo toe en kan je net zo goed de pricewatch: Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition nemen die goekoper is en even goed, dan wel niet beter presteert (beter dus).

Sluit wel bij je aan de de voeding een flinke overkill is. Zeker als je gaat voor een zuinige Nvidea kaart, tevens zijn deze kaarten voltage locked dus veel meer gaan ze ook niet verbruiken. Dit blijft toch een hele goede voeding pricewatch: Seasonic G-Serie 650Watt. Die zowel een GPU als CPU overclock makkelijk aan kan!

Als je op de bovenstaande onderdelen bespaart kan je zelfs een GTX680 inbouwen.

Om je vragen te beantwoorden:

Past het geheugen wel met deze CPU cooler? Ja, dit moet passen (Tevens ook met mijn voorgestelde koeler)
Kun je als je zelf bouwt een OEM versie van Windows 7 kopen bij een webshop? (Deze is overal te krijgen, zelfs als download via microsoft.)
Is dit systeem stil? Wat kan ik evt. doen om het nog stiller te krijgen? (Systeem lijkt me zo redelijk stil, hem nog stiller te maken kan je de fans vervangen door pricewatch: Noiseblocker PL-2 120MM, 120mm of pricewatch: Corsair SP120 Quiet Edition, 120mm. Maar ik zou hem eerst in elkaar zetten en luisteren. Geluid is heel erg persoonlijk. bv. Mijn vriendin hoorde mijn oude voeding niet piepen maar ik had er echt last van)
Krijg je met een aparte geluidskaart mooier geluid (Spotify)? Suggestie voor een goede geluidskaart? (Geluidskaarten zijn eigenlijk niet echt meer nodig, je gekozen moederbord heeft een prima realtek audio controller. Ik heb zoals je mss al hebt gelezen het zelfde bordje en icm mijn pricewatch: Steelseries Siberia V2 Wit klinkt de techno er niet minder op en hoor ik iedereen de me probeert te flanken. Geef dit geld dus beter uit aan goede boxen of headset)
Worden alle kabels die je nodig hebt bij de Case of PSU geleverd? (Ja alle kabels zitten er bij. Let wel dat als je de CPU kooler neemt die ik voorstel er 2 fans opzitten die graag op de zelfde snelheid draaien. Het is dus aan te raden deze op 1 (CPU) 4 pin aan te sluiten. Hiervoor kan je het volgende kabeltje gebruiken pricewatch: Gelid Solutions PWM Y-Cable Splitter.)
maratropa schreef op zondag 24 maart 2013 @ 13:24:
De ene workstation is de andere niet he, je noemt nou niet echt dingen op die erg veel baat gaan hebben bij een 3770k (= max 30% extra snelheid in apps met 8 threads, die jij dus niet draait, hoogstens sommige bewerkingen in photoshop )

"Veel dingen open hebben staan" is een kwestie van genoeg ram en heeft ook geen baat bij een i7 (want die apps doen niks)

Een overclock levert je nu iig meteen met alles meer snelheid op.

Ga voor een i5 3570K en stop het extra geld in je moederbord, iets met meer sata 600 poorten en/of meer OC potentieel bijv.
Waarom heeft iedereen het toch over die OC capaciteit? Er zijn genoeg reviews die aantonen dat dit prima te doen is met dit bord. sata 600 poorten worden pas interessant als je meer SSD's hebt... klik Met 2 kan je nog wel even vooruit. Waarom praten jullie allemaal een monster in die kast? Als de topic starter aangeeft, overclocken wil ik proberen. Zoveel heb je niet nodig als je een systeem op lucht bouwt!
Gamers should be aware that a graphics card is the primary component in their system. Our review today highlights that the MSI Z77A-G45 can handle a high overclock while not costing the earth. Pairing this board with a 3570k or 3770k means that a little more budget could be directed towards the graphics card. Aldus kitguru.
Geef eerder geld uit aan een extra scherm aangezien veel codeert en ontwerpt. Dan zijn twee schermen echt ideaal! Wellicht geld uitgeven aan een grotere SSD, hier heb je echt veel aan bij het openen van grote bestanden en het switchen tussen verschillende files (coderen/webdesign).

Maar zoals hij er nu staat lijkt het me een prima systeem (op de punten die ik bovenaan beschreef na).

Ik hoop dat je hier wat mee kan! Succes met je build!

[ Voor 21% gewijzigd door bbblije op 24-03-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirp
Steeds meer spellen en programma's hebben baat bij Hyperthreading, en future proof is dit dan ook een slimme zet.
Kun je aangeven welke games hyper threading gebruiken?

Persoonlijk vindt ik dat Strohalm met zijn wensen prima vooruit kan met een i5 3570K.

Een cpu met hyper threading is vooral handig voor hardcore renderen, comprimeren en encoden. Meer threads kunnen elk een stukje van het rekenwerk op zich nemen.

Voor alle andere zaken is een i5 toereikend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

mirp schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:13:
[...]

Kun je aangeven welke games hyper threading gebruiken?

Persoonlijk vindt ik dat Strohalm met zijn wensen prima vooruit kan met een i5 3570K.

Een cpu met hyper threading is vooral handig voor hardcore renderen, comprimeren en encoden. Meer threads kunnen elk een stukje van het rekenwerk op zich nemen.

Voor alle andere zaken is een i5 toereikend.
Crysis 3, heeft merkbaar baat bij hyperthreading. Klik
veel games en zeker de next gen, gaan steeds meer op de CPU hangen en meer gebruik maken van HT.

Let wel dat gamen maar 1 van de dingen is die de topicstarter ermee gaat doen. Multitasken, veel tabs open en verschillende Adobe suite programma's naast elkaar draaien is er ook 1.

Future proof, is het dus een slimmere keuze. Of zien jullie future proof als zijnde nu het goedkoopste kiezen en over een jaar de hele boel vervangen? Onderbouw dan die Sabertooth maar.

Ik heb zelf een i5, als webdesigner, student en gamer. Maar had ook geen 1500,- euro om te spenderen. Met zo'n budget zou ik niet willen dat ik over 2 a 3 jaar er weer een heel nieuw bord in mag hangen met een nieuwe CPU. Die nieuwe videokaart heeft me dan alweer 300,- a 400,- gekost.

Xfx voeding is trouwens niet bijster stil. Dan ben je beter af met de seasonic G of Corsair HX 650W. Let wel dat mocht je er in de toekomst een extra VGA bij willen prikken de Corsair met dit wattage geen 4pci-e connectoren heeft. De Seasonic met dit wattage wel.

[ Voor 8% gewijzigd door bbblije op 24-03-2013 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik had ook al gezien dat Crysis er beter mee om springt idd. Alleen die link zegt niks over welke specs hij het mee getest heeft. Ik ben namelijk benieuwd hoe een 3570k en 3770k beide met OC het zouden doen. Ik zou wel iets meer info willen iig. Maar dan nog, het is niet dat een 3570k niet lekker loopt.

Je ziet ook wel dat apps en games meer op threading gaan letten, maar dan nog is er voor de gemiddelde gamer nou niet echt een reden om voor een HT proc te gaan. Tuurlijk zijn er uitzonderingen maar een 3570k met OC gaat het nog wel een lange tijd volhouden.. De meeste games zijn nog steeds qua FPS afhankelijk van 1 "hoofd" thread.

En veel naast elkaar open hebben staan is gewoon niet zo zwaar voor de processor, maar meer afhankelijk van ram toch? Tenzij die programma's ook echt wat doen en dan nog moet je maar zien dat je 8 threads vol krijgt,

anyway, als ik het geld had zou ik ook voor een i7 gaan alleen ik denk dat in zijn situatie je voor een 3770k 100 euro meer betaald en dat hij er gezien zijn gebruik niet heel erg veel baat bij heeft, vooral als die 3570 een OC heeft.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aangezien de TS alleen maar webdev wilt gaan doen en gamen met een beetje OC, zou ik voor een 3570k CPU gaan.
In combinatie met een moederbord die Quick Sync heeft, heb je voldoende capaciteit ook voor het 'renderen' met Indesign, Photoshop, noem het maar op, want de onboard graphics worden dan ook gebruikt.
Middels een plugin (van Intel zelf) kun je zelfs Premiere aan de praat krijgen met Quick Sync, wat toch al een 40%-50% tijd scheelt in renderen, iets wat voor webdev ruimschoots voldoende moet zijn tov CPU / software rendering.

(Jammer dat Quick Sync zo onbekend is overal, zelfs voor Tweakers)

Gezien de nVidia videokaart, zou pricewatch: Asus P8Z77-V LK dan wellicht een optie zijn, dan kan je, als dat nodig is, later alsnog je nVidia kaarten in SLI prikken. :) Als je meer naar budget kijkt, is wellicht pricewatch: Gigabyte GA-Z77-D3H de interessantste, die is goedkoper en heeft dit allemaal ook, maar ondersteund géén SLI.

[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 25-03-2013 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

CptChaos schreef op zondag 24 maart 2013 @ 23:45:
Aangezien de TS alleen maar webdev wilt gaan doen en gamen met een beetje OC, zou ik voor een 3570k CPU gaan.
In combinatie met een moederbord die Quick Sync heeft, heb je voldoende capaciteit ook voor het 'renderen' met Indesign, Photoshop, noem het maar op, want de onboard graphics worden dan ook gebruikt.
Middels een plugin (van Intel zelf) kun je zelfs Premiere aan de praat krijgen met Quick Sync, wat toch al een 40%-50% tijd scheelt in renderen, iets wat voor webdev ruimschoots voldoende moet zijn tov CPU / software rendering.

(Jammer dat Quick Sync zo onbekend is overal, zelfs voor Tweakers)

Gezien de nVidia videokaart, zou pricewatch: Asus P8Z77-V LK dan wellicht een optie zijn, dan kan je, als dat nodig is, later alsnog je nVidia kaarten in SLI prikken. :) Als je meer naar budget kijkt, is wellicht pricewatch: Gigabyte GA-Z77-D3H de interessantste, die is goedkoper en heeft dit allemaal ook, maar ondersteund géén SLI.
LK is een mooi bordje, ook makkelijk mee te OC'en. Heb zelf een tijdje een LX gehad, wat eigenlijk een gedowngrade LK is.

Quick Sync heb ik zelf nog nooit over gelezen, zal is wat artikelen bekijken.

Maar nu wordt er weer verwezen naar een moederbord terwijl de i7 altijd voordelen blijft houden over de i5. Natuurlijk is de i5 te overclocken maar dat is de i7 ook. Toekomst technisch ben je dan toch beter uit!?

Onboard graphics mee laten draaien lijkt me een ander verhaal dan hyperthreading. Als ik het zo snel lees is dit ook mogelijk icm de i7? Alle 3rde generatie chips.

Ik ben van mening, dat als je een computer bouwt waar je wat langer van wil genieten, geef dan 100,- meer uit aan je processor en koop een i7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Dat ben ik ook met je eens als geld geen issue is :) , alleen denk ik dat voor hem die 100 ook op andere plekken nut kan hebben. En als ik dan zijn gebruik zie en begrijp dat hij wil overclocken, dan valt het snelheidverschil procentueel tussen de i7 en i5 best klein uit. Maar dat is iets wat hij zelf moet beslissen.

Dat quick sync is toch leuk voor het renderen van video en verder niet? Volgens mij heb je er niks aan in premiere of PS.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strohalm
:) Dank allen voor de feeback. @bbblije die Seasonic G-series is een mooie aanrader. Gold en stil en qua wattage futureproof.

Door die keuze kan ik het mobo te wijzigen in een Asus P8Z77-V Pro met Kingston ValueRAM KVR16N11/8. Lijkt me toch slim om voor 2 x 8 Gig Ram te gaan zodat ik evt. later makkelijker er nog 2 bij kan plaatsen. Dit is toch ook geheugen wat onder de CPU cooler moet passen?

Wel € 25,- boven budget. Tenzij ik de Gigabyte GA-Z77X-D3H (geen SLI) neem :*) of de ASRock Z77 Extreme4 (wel SLI)...

Heb mijn lijstje gewijzigd:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 287,90€ 287,90
1Asus P8-Z77-V Pro€ 175,80€ 175,80
1be quiet! Dark Rock 2€ 57,50€ 57,50
1Seasonic G-Serie 650Watt€ 107,-€ 107,-
1Samsung 840 series Pro 256GB€ 197,99€ 197,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.524,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
nice, alleen Home premium heeft toch een RAM limit van 16GB? Hou daar wel rekening mee want dan kun je wel RAM bijzetten, je hebt er dan niets aan :)

MSDN: Memory Limits for Windows Releases (Windows)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strohalm
@maratropa thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickvandermey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-03 20:44
Voor futureproof zou ik gewoon kiezen voor Windows 8.
Het is meer de gewenning wat vervelend kan zijn. win8 start ook stukken sneller op dan win7 op een ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strohalm
Tot inkeer gekomen en een meer "bang for the buck" systeem samengesteld. Van dat hyperthreading ga ik denk ik te weinig profiteren. Van SLI heb ik gelezen dat de Creative Suite er soms op blijft hangen. Dus Gigabyte mobo is dan wellicht goede keuze... Géén SLI dan met 550 watt genoeg qua PSU lijkt me.

@rick Windows 8 moet ik echt over nadenken. Hoor er veel gezeur over...

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 202,40€ 202,40
1Gigabyte GA-Z77-D3H€ 99,-€ 99,-
1Crucial m4 SSD 2.5" 256GB€ 159,99€ 159,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.307,55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Windows 8 is echt top, ik zou het zeker doen.

Je moet gewoon even "classic start menu" er op zetten dan ben je metro helemaal kwijt. Los van de nieuwe interface is het gewoon windows 7 met meer features en snelheid (tenminste zo voelt het) en een beter uiterlijk. (imho)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickvandermey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-03 20:44
Op mijn werk heb ik win8 en het werkt zo retesnel. Start menu heb ik niet, en is ook niet eens zo heel belangrijk, aangezien je in het 'metro' menu direct kan typen waardoor je zoekt.

Thuis met win7 en moet zeggen dat dit gewoon een stuk trager aan voelt, en twijfel dan ook sterk om een win8 licentie aan te schaffen.

Instellingen en dergelijke is wennen om in te stellen, maar het werkt uiteindelijk gewoon erg prettig.

Ik zou een 1tb of 2tb schijf erin plaatsen ipv 500gb. Zeker als je Adobe CS gebruikt. Ik werk graag met grote bestanden om kwaliteitsverlies tegen te gaan, en 500gb is dan wel denk het eerste waar je tegen aan loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strohalm
Heren, goed om overstap naar Win 8 ter discussie te stellen... Ga erover nadenken, dat de performance zo goed is en dat je het classic menu evt. kan blijven gebruiken klinkt erg goed! Ook upgraden van geheugen kan in de toekomst een rol spelen. @rick ik heb een networkspace van 2 Gig dus kan even vooruit.. die 500 Gig gebruik ik alleen voor lopende projecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirp
Hoi Strohalm,

tot hoeveel wil je overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strohalm
@mirp Ik heb het nog nooit gedaan :)

Ben de Asus P8Z77-V LK aan het bekijken...

[ Voor 73% gewijzigd door strohalm op 26-03-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

strohalm schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:46:
@mirp Ik heb het nog nooit gedaan :)

Ben de Asus P8Z77-V LK aan het bekijken...
Prijstechnisch blijft Asus een beetje achter. Er zijn borden die meer bieden, voor minder geld. Asus blijft een merknaam waar je voor betaald. Ik raad je toch aan om voor de pricewatch: MSI Z77A-G45 te gaan. Dit blijft een bord dat het meeste biedt voor wat hij kost en er een hoge kwaliteit op na te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strohalm
Thanx @bbblije Is die van MSI beter dan deze Gigabyte GA-Z77-D3H? Is goed getest bij hardwareinfo: http://nl.hardware.info/reviews/2836/30/32-intel-z77-moederborden-getest-voor-ivy-bridge-conclusie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

strohalm schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:02:
Thanx @bbblije Is die van MSI beter dan deze Gigabyte GA-Z77-D3H? Is goed getest bij hardwareinfo: http://nl.hardware.info/reviews/2836/30/32-intel-z77-moederborden-getest-voor-ivy-bridge-conclusie
Mij is altijd verteld de mensen van HWI niet al te serieus te nemen...

Wat de G45 over de D3H heeft is een 8pin power connector ipv 4. Dit geeft meer stabiliteit bij het overclocken. (Is het heel merkbaar, niet echt)

Echter heeft de D3H 4 sata300 ipv de 2 op de G45. Ik heb echter al aangegeven dat dit pas interessant is als je meerdere SSD's hebt die ook daadwerkelijk van deze snelheid gebruik kunnen maken.

G45 ondersteund zowel crossfire als sli, waar de D3H enkel crossfire ondersteund.

D3H eerste prijs vermelding 5 april 2012. (ietjes nieuwer dus)

G45 eerste prijs vermelding 10 maart 2012.

Als ik persoonlijk een Gigabyte mobo zou nemen, zou ik voor de pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-D3H gaan. Maar deze is weer duurder. Waar dan de Asus LK weer mee concurreert, en de voorkeur dan naar uit gaat.

Ik ben zelf enorm tevreden over mijn G45, die alles heeft en doet wat ik er van verlang. Voor zijn prijs is het een hele goede koop!

Of je moet helemaal weg zijn van die blauwe printplaat met witte accenten, ga dan voor de Gigabyte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:05
Stilte:
-vervang alle fans door bewezen stille fans. Zo heb ik laatst met veel succes de fan van een PSU vervangen door een Scythe Slip stream 800RPM. Niet meer te horen.
-gebruik een stille casefan die je ook weer op rubbers monteert. Af laat 'm gewoon weg, je PSU blaast de warte er wel uit.
-in mijn eigen pc heb ik op mijn mugen een papst fan gezet. Al veel stiller dan de oorspronkelijke.
-stop je HDD in een scythe quiet drive (staan niet meer in de pricewatch, maar zoiets dus) & hang deze weer in rubbers. Geen spinnend & tikkend geluid meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strohalm
_/-\o_ Heren dank voor de info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royvano97
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-05-2021
als je niet zou overclocken, zou een xeon e3 een goeie optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strohalm
Thanx @Roy.

Nieuw lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 193,54€ 193,54
1MSI Z77A-GD65€ 138,45€ 138,45
1Asus GTX670-DC2-2GD5€ 341,67€ 341,67
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 56,25€ 56,25
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 92,80€ 92,80
1Microsoft Windows 8 (OEM) 64bit EN€ 86,95€ 86,95
1be quiet! Dark Rock Advanced C1€ 49,30€ 49,30
2Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 57,-€ 114,-
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,10€ 16,10
1Crucial m4 SSD 2.5" 256GB€ 158,51€ 158,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.337,47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirp
Hoi Strohalm,

de reden waarom ik je vroeg tot hoever je wil overklokken had te maken met de keuze van je processor koeler. De koeler die je nu hebt (C1) koelt niet zo goed bij flink overklokken, maar is aan de andere kant wel heel stil.

Stel je wilt tot 4,4 Ghz overklokken dan zou je CPU ongeveer 100W gebruiken. Op deze link krijg je indicatie van je energie verbruik: http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2281195.

Nu zou je dus via deze link http://nl.hardware.info/t...de-beste-processorkoelers de koelers van je keuze even naast elkaar kunnen zetten in een vergelijkings tabel en even kijken wat de temperatuur is bij ongeveer 100W. En dan denk ik dat je ook voor een goedkopere CPU koeler kunt gaan. Zoals bijvoorbeeld Cooler Master Hyper 412S.

[ Voor 20% gewijzigd door mirp op 27-03-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strohalm
@mirp dank voor je commentaar... heb nu een pentium D 3 Gig... met die nieuwe bak ga denk ik niet meteen overklokken... stilte argument weegt zwaar... maar temp cpu wel iets om op te letten bij evt. overklok en als de cooler dan tegenvalt koop ik een andere... :P

[ Voor 16% gewijzigd door strohalm op 28-03-2013 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirp
Hoi Strohalm,

ik kwam deze nog tegen:

http://www.behardware.com...sus-gigabyte-and-msi.html
http://www.behardware.com...idia-geforce-gtx-670.html

[ Voor 20% gewijzigd door mirp op 28-03-2013 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Als je stilte echt heel belangrijk vind zou ik zeker eens een kijkje nemen bij [Geluid] Het stille PC topic deel IV staat heel wat nuttig info in.
Pagina: 1