Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win32] Events zodra IE afgesloten word

Pagina: 1
Acties:

• Hertog6
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-10 13:28
Beste iedereen,

Bij mij op school, moesten wij (2 klasgenoten en ik) voor het vak "Onderzoeksvaardigheden" een onderzoekje afnemen bij een aantal proefpersonen. In het onderzoek moest onderzocht worden, "Hoe goed mensen zijn in het zien van andere toepassingen van objecten dan waar ze oorspronkelijk bedoeld voor zijn".

Nu hebben wij dit onderzoek omgezet in een website, en dat vond de leraar wel heel erg leuk dat wij dat gedaan hebben. Daardoor vroeg de leraar aan mij of het mogelijk is om deze website om te zetten een klant en klaar installatie pakketje. Dus mijn gedachte was gelijk een installatie pakketje met een Apache server met PHP en wat bat scriptje om de boel bij elkaar te plakken.

Maar nu komt de vraag, Het is eigenlijk wel onnodig om die Apache server de hele tijd te laten draaien, dus vraag ik me af, is het mogelijk om in (bijvoorbeeld) Internet Explorer, zodra die uitvoert een bepaald bat script te laten uitvoeren zodat netjes Apache afgesloten word.

Ik heb naar deze 'uitdaging' zitten Googlen maar het enige dat ik vind zijn Javascript events, dus dacht ik laat ik het hier dan maar vragen ;)

De website gebruikt op dit moment een standard *AMP configuratie, maar het gaat veranderd worden zodat MySQL niet meer nodig is. De data uit dit onderzoekje zal dan worden weggeschreven in een .CSV bestand ipv MySQL.

Alvast bedankt! :)

MacBook Pro Mid 2012 16Gb RAM | Xiaomi Mi2S 32 Gb

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Je wilt geen events van IE afvangen hiervoor (want dan sluit iemand een tabblad of opent een 2e instantie om telegraaf.nl te lezen en die sluit hij dan en jouw apache sluit ook) dat gaat allemaal veels te complex worden.

Wat je eigenlijk wil is een soort batch-bestandje die je wamp-server opstart, dan een IE opstart en dan wacht totdat die specifieke IE klaar is en dan verder gaat met je wamp-server afsluiten.

Volgens mij kan je met powershell oid wel het programid opvragen van een door powershell gestart proces.
Of wellicht dat IE wel opstartswitches kent waarmee je kan zeggen dat hij je batch-file laat wachten.

Maar ik zou het in die richting zoeken en niet binnen IE allerlei moeilijke trucs gaan bedenken. IE kent allemaal tabbladen en multiple instances etc waardoor het heel erg tricky wordt om te bepalen welk even nou voor jou van toepassing is.

• Hertog6
Gomez12 bedankt voor je reactie :) Jou suggestie voor op het opvragen van de programid via PowerShell is eigenlijk helemaal geen slecht idee.

Ik moet hierbij overigens ook zeggen dat de laatste Windows versie ik echt serieus gedraaid heb is Windows XP SP1, dus ik wist van het bestaan van PowerShell af en that's about it!

Ik ga hier eens onderzoek naar doen, thx! :)

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Kun je het niet gewoon ergens online zetten bij een hosting partij? Op die manier hoeft er niets geinstalleerd te worden of wat dan ook. Of moet het ook offline beschikbaar zijn?

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Hertog6
Het moet jammer genoeg offline beschikbaar zijn, anders had ik het idd wel ergens online neer gezet.

• TheWickedD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-04-2024
gebruik anders http://www.usbwebserver.net/en/ inplaats van alles zelf in elkaar te tiefen. Helpt trouwens niet met je huidige probleem...

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Moet het per se een website zijn? True, je moet de front-end opnieuw in elkaar zetten, maar je kunt PHP ook via de command line draaien.

Komen deze requirements (offline, Windows) pas nadat jullie het functioneel design en het technisch ontwerp hebben gemaakt en goed laten keuren? Want dan is een website niet het eerste dat bij me op komt :+

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Hertog6
@Paul hahahaha idd, nou we moesten oorspronkelijk het onderzoek echt fysiek afnemen en toen kreeg een groepsgenoot en ik het idee om het onderzoek via een website af te nemen. Dus dat soort beslissingen zijn idd genomen voor dat we het "eisenlijstje" kregen.

@TheWickedD bedankt voor je verwijzing naar USBWebServer, scheelt weer bakken werk!

Pagina: 1