Geen volledig passend scherm mogelijk met America's Army.

Pagina: 1
Acties:

• Roy4
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-03-2017
Beste mede tweakers!

Ik heb via mycom deze 2 producten gekocht:

pricewatch: LG IPS277L-BN Zilver, Zwart

pricewatch: Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5

Het enige spel wat ik speel is America's Army 3.

Ik krijg het beeld van aa3 op geen enkele mogelijkheid zonder zwarte balken passend op mijn monitor.....

Mijn desktop resolutie is 1920x1080 via HDMI.

Ik heb 3x mycom gebelt en ik wordt er 3x uitgeknikkerd, ik heb ze een e-mail gestuurd maar hier heb ik no geen reactie op mogen ontvangen.

Mijn vraag aan jullie.. wat doe ik fout.. wat moet ik veranderen..

Ik kom hier zelf echt niet uit |:( |:( |:( |:(

Graag jullie reactie's

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Op welke resolutie zet je het spel?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is dat alleen in die applicatie? Kun je niet in de applicatie zelf ergens widescreen aan of uit zetten?

Verwijderd

Hier hebben ze een eventuele oplossing voor je: http://forum.americasarmy.com/viewtopic.php?t=832

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:37
Heb je wel alle drivers van je videokaart geïnstalleerd?

offtopic:

Wat vind je van AA3? Ik heb het vroeger ontzettend veel gespeeld vanaf versie 1.8 t/m 2.5.(3?)
Sinds ze 3.0 uitgebracht hadden ben ik van mijn geloof afgevallen. Totaal onoverzichtelijk, onhandige indelingen van menu's e.d. teammaten moeilijk onderscheiden enz.

Of ben je vanaf 3.0 ingestapt?

• Roy4
dat heb ik al gelezen, ik zie daar geen oplossing tussen staan, misschien lees ik er over heen?

• Roy4
Ik heb alle mogelijke instellingen en resoluties via het spel natuurlijk al 10.000 x geprobeerd, het probleem moet elders liggen.

Ik heb alle drivers ook goed ginstalleerd.

Ik speelde 4 jaar, mischien wel langer terug... ook al aa, toen weer jaren niet, en nu dus weer. ik dacht.. ff wat knap spul aanschaffen want met 25 fps speelde het wel heel erg vervelend..

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Roy4 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:54:
Ik heb alle mogelijke instellingen en resoluties via het spel natuurlijk al 10.000 x geprobeerd, het probleem moet elders liggen.
Roy4 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:52:
[...]

dat heb ik al gelezen, ik zie daar geen oplossing tussen staan, misschien lees ik er over heen?
In plaats van de oplossing te zoeken, heb je ook al gewoon GELEZEN wat daar wordt verteld? Want het lijkt me exact jouw probleem wat daar beschreven wordt.

edit: en er is dus geen oplossing voor. America's Army 3 heeft gekozen voor 16:10 als barless, en wil dat iedereen dezelfde FOV heeft, dus andere verhoudingen (zoals 16:9) krijgen balken. Omdat je het eerder niet had kan dat komen door:
1. het is later in gepatcht;
2. vroeger stretchte je videokaart het beeld, dat kan je eventueel aanzetten in de drivers maar rekt het beeld wel uit.

Wel jammer dat je liever 10.000 keer iedere instelling probeert in plaats van een thread te lezen die al vanaf post 1 exact jouw probleem beschrijft.

[ Voor 30% gewijzigd door LiquidT_NL op 22-03-2013 15:14 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Roy4
.... wat dacht je... SCHREEUWEN OF GROTE LETTERS.. DAT HELPT?! ..

Ik heb het doorgelezen ja.. het is ook exact mijn probleem.. maar de oplossing zie ik er niet tussen staan..

• Roy4
je ga maar door denk????

Als je vervelend wilt gaan doen.. doe dat even ergens anders!

Ik heb dat allang al gelezen,, hoe verklaar je dat heel veel andere met een groot scherm die balken er niet hebben dan?

• LiquidT_NL
Roy4 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 15:17:
je ga maar door denk????

Als je vervelend wilt gaan doen.. doe dat even ergens anders!

Ik heb dat allang al gelezen,, hoe verklaar je dat heel veel andere met een groot scherm die balken er niet hebben dan?
Omdat die een 16:10 resolutie hebben. Echt de conclusie staat er meerdere keren opgesomd, en eventuele oplossingen. Dit lijstje wordt meerdere malen gepost:
It has nothing to do with "laziness", if you would have read the previous posts you would have known.

Guess I'll just need to repeat myself again:
#1 black bars = fair
#2 dynamic fov = not fair
#3 stretching image to match resolution = stretched image (doesn't look that nice)
------
There are 3 options here:
- black bars (fair for everyone)
- stretch the image to fill your screen (again fair, but it's stretched and doesn't look well)
- different fov / aspect ratio = unfair advantage
Met andere woorden:
- Leer leven met de black bars
- Stretch het beeld
- Verander FOV (die fixed is voor zover ik terug kan vinden, dus geen viable optie)

In het kort, er is geen oplossing zoals ik al aangaf:
en er is dus geen oplossing voor.
en met de caps wilde ik het meer benadrukken dan schreeuwen. Immers, als je de thread had gelezen had je ook deze conclusie getrokken.

Vergeet niet dat ik je hier probeer te helpen! Wat ik ook meer probeer aan te geven: als er een thread is met meer dan 2 of 3 posts, en het gaat over exact jouw probleem, is het het ALTIJD waard even doorheen te bladeren en te lezen wat mensen er over zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door LiquidT_NL op 22-03-2013 15:23 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:54

skoozie

SCSI

Nee dat helpt, menden die je helpen lopen af te kafferen....
ik zou het eigenlijk niet moeten doen, maar toch...
Hij geeft aan:
America's Army 3 heeft gekozen voor 16:10 als barless

De oplossing zou dus kunnen zijn een 16:10 scherm te kopen.... dan speel je het spel op die native resolutie.

anders geeft hij een valide eventuele oplossing om je instellingen aan te passen zodat je een vertekend beeld krijgt.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Roy4
Ja ik weet dat je me probeert te helpen,, maar je zegt dat ik maar domweg 10.000 x iets probeer zonder goed door te lezen.. maar ik heb het wel degelijk gelezen... en ik zie dat ook dat ze die balken er hebben staan om het voor iedereen eerlijk te houden.. maar het feit blijft.. dat er blijkbaar een hoop andere zijn die dat probleem niet hebben.. en ik wel.. dat is toch vreemd :S

Heb al online via TS om raad gevraagd maar niemand die schijnt de oplossing te hebben.

waarom genoegen nemen met zoiets als het dus wellicht op te lossen is.. ja toch.. vandaar dat ik toch dit topic even aangemaakt heb.

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-01 16:56
Roy4 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 15:27:
Ja ik weet dat je me probeert te helpen,, maar je zegt dat ik maar domweg 10.000 x iets probeer zonder goed door te lezen.. maar ik heb het wel degelijk gelezen... en ik zie dat ook dat ze die balken er hebben staan om het voor iedereen eerlijk te houden.. maar het feit blijft.. dat er blijkbaar een hoop andere zijn die dat probleem niet hebben.. en ik wel.. dat is toch vreemd :S
Mensen die het probleem niet hebben gebruiken een 16:10 scherm of stretchen hun beeld...
Heb al online via TS om raad gevraagd maar niemand die schijnt de oplossing te hebben.

waarom genoegen nemen met zoiets als het dus wellicht op te lossen is.. ja toch.. vandaar dat ik toch dit topic even aangemaakt heb.
It's not a bug, it's a feature... wat wil je nog meer horen?

• LiquidT_NL
Roy4 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 15:27:

Nou ja, ik ga mijzelf nog een keer herhalen, want naast het feit dat het in die thread staat heb ik het nu ook al twee keer gezegd:
Er is geen oplossing, punt. De mensen die er geen last van hebben gebruiken dan wel een 16:10 scherm (die als baseline is genomen zeg maar), die draaien dan 1920x1200. Zolang jij geen 16:10 draait, zul je dus altijd balken hebben.

Als er al mensen zonder balken die reso's draaien, gebruiken ze FOV hacks. Singleplayer en wat dan ook zal dat vast in orde zijn, online is het NIET toegestaan.

Dus je opties zijn:
- het slikken;
- een 16:10 monitor halen;
- stretchen;
- FOV hack doen, wat dus niet toegestaan is.
Het is geen probleem, er valt niets op te lossen. Dit is expres gedaan, staat ook meermaals in die thread vermeld.

Als je het nu nog niet snapt, lees die thread even door. Daar staat het ook vrij duidelijk in vermeld.

[ Voor 17% gewijzigd door LiquidT_NL op 22-03-2013 15:38 ]

• Roy4
Als ik 16:10 selecteer in de settings van het spel dan heb ik rondom balken, dus dan is me hele scherm gewoon kleiner zegmaar en geen 1920x1080 optie meer.. nog vervelender dus mijn inziens.

Verwijderd

Het is niet zo moeilijk Roy. Spel is standaard 16:10, 16:9 geeft balken. Jouw monitor is 16:9 dus je hebt balken. Wil je geen balken koop een 16:10 scherm.

16:10 is bijv. 1920x1200
16:9 is bijv 1920x1080

• LiquidT_NL
Roy4 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 15:48:
Als ik 16:10 selecteer in de settings van het spel dan heb ik rondom balken, dus dan is me hele scherm gewoon kleiner zegmaar en geen 1920x1080 optie meer.. nog vervelender dus mijn inziens.
Kijk, jouw scherm bestaat uit 1920 puntjes (pixels) horizontaal en 1080 puntjes verticaal. Normaliter draai je een spel dan 1920x1080, zodat er precies voor ieder puntje informatie is. Echter willen ze bij AA3 dat enkel 16:10 gangbaar is, de rest wordt zwart. Gezien 16:10 hoger is (relatief minder breed), krijg jij dus verticale balken links en rechts met 1920x1080. Nog steeds stuur je wel alle punten aan, maar de linker en rechter punten worden op zwart gezet.

Blijkbaar staat jouw grafische kaart niet op stretchen. Dus als jij nu een 16:10 resolutie kiest (1680x1050 bijvoorbeeld), dan ontbreekt er informatie voor zo'n 240 verticale lijne nen 30 horizontale lijnen, oftewel zwart beeld. Jij KAN geen 1920x1080 draaien in 16:10, want dat is geen 16:10 resolutie. Je kan wel 1920x1200 draaien (dat is 16:10), maar je hebt kans dat je dan delen van het scherm mist of dat de monitor simpelweg weigert.

Simpelweg is er dus geen oplosssing. OF je speelt met zwarte balken, of het rekt op. Nogmaals, je hebt vier opties:
- het slikken;
- een 16:10 monitor halen;
- stretchen;
- FOV hack doen, wat dus niet toegestaan is.
That's it dus.

• Roy4
Hmmm,, Nou misschien is het tijd voor een ander spelletje dan :P

In ieder geval bedankt voor de reacties!

Gr. Roy
Pagina: 1