[muis] keuze ivm afwijking hand

Pagina: 1
Acties:

• m.w.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-02 17:56
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een fatsoenlijke game-muis en de prijs maakt mij niet zo veel uit. Normaal zou men hier geen apart topic voor maken, maar ik heb een probleem; ik mis een stukje van mijn rechter wijsvinger waardoor ik wat lengte mis en kracht op het topje zetten doet pijn, maar niet op de onderkant. Om die reden zoek ik een high end muis waarbij je vanaf dit deel (ik mis het bovenste kootje) makkelijk op de muisknop kunt drukken, het liefst zonder al te hard te hoeven drukken.

Hebben jullie een idee welke muis mij ongeveer zou passen? Als je je vinger strekt en aan de onderzijde voelt bij het gewricht tussen het bovenste kootje en het middelste kootje voel je een bobbel van het bot. Dat is waar ik mee op een muisknop druk.

met vriendelijke groet,

m.w.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-02 10:24

Fordox

00101010

wat is je budget?

volgens mij heb je dan een muis nodig met knoppen die doorlopen vanuit de 'body' van de muis. een beetje dit idee (van een razer naga):
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1250840023.jpeg
daarmee kun je over het algemeen wat makkelijker bij de knoppen komen.

volgens mij moet je dit soort dingen eerst uittesten voordat je het koopt, dus misschien is het handig om langs een computer winkel te gaan of de mediamarkt o.i.d.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• m.w.
Bedankt voor je reactie.

Alles onder de 200 euro is goed en ik vind het niet erg om een relatief hoog bedrag voor een muis te betalen. Gezien mijn afwijking is een goed passende muis noodzaak. Zo'n model is inderdaad best interessant, ik heb in het verleden een RAT7 gehad maar daarvan waren de knoppen te 'kort' en nu een logitech MX518 maar het glossy plastic voelt niet zo prettig, en daarnaast is het ook een low budget muis met de bijbehorende beperkingen.

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-02 08:48

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Misschien ook een idee om naar een trackball gaming muis te kijken?
Soms zitten de muisknoppen dan namelijk aan de rechterkant om deze te bedienen met je pink/ringvinger.
Bijvoorbeeld microsoft explorer trackball

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-02 18:03
Dat is inderdaad een lastige. Is een ander concept als muis, iets als dit niet een makkelijkere oplossing? In het begin zal het een beetje wennen zijn, maar dit went snel

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:41

skoozie

SCSI

Ik ken het matteriaal van de MX518 niet maar zou een G400/G500/G700 niet iets zijn als het model je bevalt?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04-2025
Uit een heel andere hoek: http://solutions.3m.com/w.../products/ergonomicmouse/
Misschien is zoiets wat voor je ? Niet specifiek een game-muis maar wel erg handig in jouw geval, denk ik..

Ryzen cloud9

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zelf heb ik een SteelSeries Sensei, die is vrij groot en de knoppen lopen door. Ik klik meestal ook niet echt met m'n vingertoppen, meer met bovenste 2 kootjes omdat ik m'n handen vrij plat heb liggen. Misschien dat dat iets is.

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-02 12:22

Gmount

Ecorunner lid

Bij deze muis kan ik al ter hoogte van de - knop klikken en tussen de + en - knop in heb je net zo veel (weinig) kracht nodig als aan het eind. Het is een muis met uitgebreide software en een flink aantal functies, en hij heeft een goede sensor.

Het beste blijft natuurlijk om naar een winkel te gaan en er daar een paar uit te proberen.

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-02 18:03
misschien bestaat er ook een game muis met dit principe?
nieuws: Microsoft kondigt Explorer Touch-muis officieel aan
Dit zijn normale vorm muizen met ipv klikknoppen stukjes touch. Dan hoef je weinig tot geen druk te zetten

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Ik weet niet op het handig is maaarrrr: de knoppen van een Razer DeathAdder om mappen, dan heb je dus aan de zijkant je knoppies? Idee?

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-02 10:24

Fordox

00101010

gamen op een trackball of een touchpad gaat volgens mij 100% waardeloos.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• srvdp
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-08-2023
Ik gebruik momenteel op het werk de Gigabyte GM-M6880 en deze muisknoppen zijn zeer licht in te drukken ook met het begin van de wijsvinger.

Link:
https://tweakers.net/pric...e-gm-m6880/specificaties/

PSN

• m.w.
Ik zal enkele van deze suggesties zeker uitproberen in de winkel. Bijzonder vind ik wel dat touchpad van logitech en die ergonomische muis; ik had er nog nooit van gehoord. Misschien is dit handig om de last een beetje van mijn hand te halen. Ik ga morgen kijken; bedankt voor jullie hulp.

• royb3
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-03 18:57
Ik zelf heb een Logitech g500, die is prima in te drukken vanaf het knopje waar de scroll wheel lock is, dus dat is bijna al in het midden van de muis. echter is de muis niet heel geschikt om mee te nemen, het draadje(braided cord) begint te knikken, en dan komt het binnenste draad naar buiten, zonde.

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:46
Misschien is een muis die zonder knoppen werkt een oplossing? Bijvoorbeeld de Microsoft Touch Mouse.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

De Logitech G300 bevalt mij prima en heeft ook doorlopende knoppen. Indrukken kan vanaf de G8 knop. Na de G9 knop is de klik lichter (de buttons op de muis zijn gelabeld, het zijn de knoppen boven het scrollwiel).

edit; ik had over 'high end' heen gelezen. Dit is een instapmodel (€30) gamingmuis van Logitech.

[ Voor 19% gewijzigd door schaduw op 27-03-2013 18:38 ]

• eL_Jay
  • Laatst online: 14-02-2023
Is de afwerking het enige aan de mx518 wat je tegenstaat?

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb mijn Logitech Performance MX even in jouw situatie getest.
Bij deze muis kun je met het onderste kootje met weinig kracht nog goed klikken:

pricewatch: Logitech Performance Mouse MX

edit: ik heb overigens het oude model, lijkt er veel op en principe is zo ik aanneem gelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Cheesy op 27-03-2013 18:48 ]

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-03 00:20
Ikzelf heb hier de Logitech G500 liggen, en deze heeft knopjes aan de linker zijkant die je zelf kunt programmeren. Daarvan zou je er één als linkermuisknop kunnen instellen.
Daarnaast heb ik even geprobeerd met m'n wijsvinger gewoon op de linkermuisknop te drukken, dit lukt zelfs prima zonder gebruik te maken van m'n vingertop.
Speciaal even een filmpje gemaakt, waarop ik klik met het "onderste" botje (proximlaal phalanx) of de eerste knokkel.
YouTube: Logitech G500 klikken

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

• PascalDutch
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Is de Razer DeathAdder misschien wat? Heeft ook lange doorlopende knoppen die vrij licht klikken.

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Ik heb hier ook een Deathadder in gebruik, linkshandig weliswaar, maar dat moet niet uit maken. Ik kan prima met mijn derde/eerste vingerkootje de knoppen indrukken, en mijn handen zijn niet groot.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:17

Saven

Administrator

Je hebt helemaal geen groot budget nodig, mijn logitech muis van een paar tientjes kan gewoon vanaf de helft ofzo al drukken:

Afbeeldingslocatie: http://www.rocomputersystems.nl/Logitech%20M500%202.jpg

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Cheesy schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 18:46:
Ik heb mijn Logitech Performance MX even in jouw situatie getest.
Bij deze muis kun je met het onderste kootje met weinig kracht nog goed klikken:

pricewatch: Logitech Performance Mouse MX

edit: ik heb overigens het oude model, lijkt er veel op en principe is zo ik aanneem gelijk.
+1

De mijne (ik heb er drie :X ) klikken al bijna als ik ernaar kijk, en de linkerknop begint al midden bovenop de muis!

• PascalDutch
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Saven schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 15:38:
Je hebt helemaal geen groot budget nodig, mijn logitech muis van een paar tientjes kan gewoon vanaf de helft ofzo al drukken:

[afbeelding]
Probleem met die goedkope Logitech muizen is dat na een paar jaar effectief gamen of de middle mouse button stuk gaat (heb ik zelf ervaren), de andere knopen moeilijker in te drukken worden (of het gewoon helemaal niet meer doen, slijtage wel te verstaan) of de kabel gewoon naar de kloten gaat.

• xAquartz
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08-2024
De logitech m705 is vrij makkelijk in te drukken ook als je een korte vinger hebt. Ik heb hem zelf net een week en ben er erg tevreden mee.
Pagina: 1