Probleem met woorden afbreken in word 2010

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Hallo,

Ik heb een bestand waarin de woorden aan het einde van de zin niet naar de volgende regel worden verplaatst. Afbreken e.d. werkt niet.

hu (einde 1e regel)
is (begin 2e regel)

Dit is door de hele tekst heen. Ik kan nergens vinden hoe je dit ongedaan moet maken. Iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
pagina-indeling --> afbrekingen op 'automatisch' staan toevallig?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Als ik het bestand open staat dat op 'geen'. Wanneer ik op automatisch druk o.i.d. gebeurt er niks. Ook niet als ik tekst selecteer o.i.d.

[ Voor 16% gewijzigd door Freakster86 op 22-03-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Zorg sowieso dat je je taalinstellingen op de juiste taal hebt staan. een afbreking als "hu-is" doe t mij denken dat de tekst niet als Nederlands wordt herkent.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Staat op Nederlands. En hij breekt het niet af met een "-" maar gaat gewoon door op de volgende regel met het woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Dat is geen normaal gedrag voor een tekstverwerker. Gebeurd dit ook als je de tekst kopieert naar een nieuw, leeg document? Of (iets aggresiever) naar een tekstbestand?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Als ik het kopieer naar een leeg word document en kies voor 'alleen tekst' dan is dit probleem inderdaad weg, maar is ook gelijk de hele opmaak van het document foetsie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
En wat gebeurt er als je gewoon de "standaard" stijl over dat stukje tekst plakt? Of desnoods een andere ingebouwde stijl (bijv. "geen afstand")? Als je het daar niet mee hebt lijkt de stijl fucked.

Eventueel het document hier posten (eventueel aangepast/gecensueerd)?

[ Voor 15% gewijzigd door LiquidT_NL op 22-03-2013 14:35 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je zult dan mischien hebben aangeduid dat ook de spaties niet mogen worden afgebroken. En dan zal Word op een gegeven moment op een willekeurige plek wel moeten. Oplossing is dan alle ctrl-sht-spaties te vervangen door echte spaties.

Als je met copypaste via kladblok overigens een probleem hebt met opmaak, dan wil je voortaan wat beter letten op je onderscheid tussen vorm en inhoud: opmaak doe je via opmaakprofielen en dan kost de opmaak weer terugzetten geen tijd.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-09 19:08
Zijn de spaties niet toevallig harde spaties (Ctrl+Shift+Spatie)? Dan worden de woorden ervoor en erna gezien als één woord, en als dat in z'n geheel niet past op een regel, dan wordt gewoon doorgegaan op de volgende regel. Je kan dit zien door de speciale tekens te laten zien. Gewone spaties zijn zichtbaar als een 'hoge kleine punt', harde spaties als ° .

Dus wat F_J_K ook zegt.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik heb het bestand van iemand anders gekregen en wanneer ik hem open krijg ik dit probleem.

Kan ik dat via "Start" --> "Vervangen" aanpassen?

Zoeken naar °
Vervangen door "hoge kleine punt" (welk teken bedoel je?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Vervangen door spatie ;) En zoeken op Vaste spatie, die je vindt in Vervangen -> Speciaal.

Let op het verschil tussen de weergave als je speciale tekens laat zien (omgekeerde P) en de 'code' voor zoek&vervang.

[ Voor 41% gewijzigd door F_J_K op 22-03-2013 14:49 . Reden: ze => de code ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Vaste spatie = ^s ( ook ° geprobeerd)

"het doorzoeken is voltooid. 0 items zijn vervangen"

Dus volgens mij is het dit niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dan moet je even veel meer info geven over de precieze situatie, codes, instellingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
_O- Volgens mij is het kopiëren en vervolgens zelf aanpassen minder werk ;)

Ik gebruik gewoon standaard instellingen. Enkel dit ene bestand opent zo vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Freakster86 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 15:00:
_O- Volgens mij is het kopiëren en vervolgens zelf aanpassen minder werk ;)

Ik gebruik gewoon standaard instellingen. Enkel dit ene bestand opent zo vreemd.
Nogmaals, hoe zit het met de stijlen??? Zit daar geen probleem in? Dat JIJ standaard instellingen gebruikt betekent niet dat het document niet anders voorschijft.
F_J_K schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:35:
Als je met copypaste via kladblok overigens een probleem hebt met opmaak, dan wil je voortaan wat beter letten op je onderscheid tussen vorm en inhoud: opmaak doe je via opmaakprofielen en dan kost de opmaak weer terugzetten geen tijd.
Maar alle opmaakprofielen en de toewijzing van tekst aan een profiel gaat toch verloren bij een copy-paste naar/van kladblok?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Held!

Stijl wijzigen -> woorden breken weer af zoals het heurt.

Ik zie alleen niet welke stijl er in eerste instantie staat aangevinkt. Probleem is i.i.g. weg als ik stijl word 2010 aan vink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Freakster86 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 15:09:
Held!

Stijl wijzigen -> woorden breken weer af zoals het heurt.

Ik zie alleen niet welke stijl er in eerste instantie staat aangevinkt. Probleem is i.i.g. weg als ik stijl word 2010 aan vink.
Mjah dan moet je even doorzoeken, maar het kan ook zijn dat hij aanpassingen heeft gemaakt aan de tekst die stijl override (hoewel volgens mij Word dan sowieso een nieuwe stijl maakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tak102
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19-09-2020
Ik heb ook regelmatig last van het niet goed afbreken van woorden in recente versies van Word 365, zowel in het Engels als in het Nederlands. Het is duidelijk een recent toegevoegde bug, die in oudere versies van Word niet bestond.

Het is mijn ervaring dat het heeft te maken met tabellen en meer in het bijzonder met de uitlijning in die tabellen. Het weghalen van de laatste tabel voordat de problemen beginnen op te treden helpt. Bij het terugplaatsen van de tabel blijkt de uitlijning van de betreffende tabel dan een rommeltje te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Yup. Dank voor de tip @tak102 en welkom. Ik sluit dit topic tijdelijk om te voorkomen dat er mensen niet goed opletten en niet door hebben dat het ene stokoud topic is :) edit: en weer open nu het is weggezakt. Dan is het iets beter vindbaar

[ Voor 17% gewijzigd door F_J_K op 22-01-2020 19:57 ]

Pagina: 1