tot voor kort had ik eigenlijk nooit problemen met mijn computer, maar recentelijk (sinds eind januari) heb ik het volgende probleem steeds vaker. Ik start een spel op werkt allemaal prima voor een tijdje (halfuur tot een uur), tot mijn beeld even zwart gaat, op mijn tweede scherm de vensters vervolgens omschakelen naar windows basic (ipv aero), en vervolgens blijft mijn primaire scherm zwart en op mijn secundaire scherm zie ik enkel de vensterranden nog. vervolgens kan ik eigenlijk niets meer doen (muis pleite, kan niet alt-tab doen ofzo). Geluid werkt wel gewoon nog en bijvoorbeeld skype gesprek gaat gewoon door.
zinnige details
het gaat om een GTX295 en de rest vna het systeem is een i7950 (geen OC), 18GB ram, win7ultimate64bit en een 900W voeding. Het gehele systeem is uit november 2009
games waar het probleem optreedt:
DOTA,SC2,skyrim en sinds gisteren counter strike: source.
dingen die ik al heb geprobeerd:
windows aero uitzetten
winSAT uitschakelen
clean install van video drivers
De reden dat ik dit geheel hier post is omdat ik ondertussen een softwarefout heb afgestreept aangezien het om zo veel spellen gaat, en mijn vraag is of er een manier is om met zekerheid vast te stellen dat mijn videokaart aan vvervanging toe is.
zinnige details
het gaat om een GTX295 en de rest vna het systeem is een i7950 (geen OC), 18GB ram, win7ultimate64bit en een 900W voeding. Het gehele systeem is uit november 2009
games waar het probleem optreedt:
DOTA,SC2,skyrim en sinds gisteren counter strike: source.
dingen die ik al heb geprobeerd:
windows aero uitzetten
winSAT uitschakelen
clean install van video drivers
De reden dat ik dit geheel hier post is omdat ik ondertussen een softwarefout heb afgestreept aangezien het om zo veel spellen gaat, en mijn vraag is of er een manier is om met zekerheid vast te stellen dat mijn videokaart aan vvervanging toe is.