Toon posts:

133 Mhz FSB op KA7...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarom is er geen 133 Mhz FSB in de BIOS die dan een PCI-Bus van 33.3 geeft... er zit er eentje in met 40 Mhz PCU-Bus... en dat trekt mijn AGP niet! :(

Ik heb alle (RJ, RK, RX RY, en KA_42) releases geprobeerd, maar overal gaan 33.3 PCI-Bus... Sjips.

Is dit normaal of Via - bug ?

Thanks.

Verwijderd

133MHz fsb??? Dat trekt je processor nooit in je hele leven!!!!!!!!!!!!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 08:46

admiral866

The King Personality Disorder

naar mijn weten is 120 mhz al een hele prestatie

Verwijderd

Topicstarter
GHZ_... hoezo niet ? moet toch lukken, aangezien ik die P3 450 van mijn pa op 600 heb draaien (fsb 133/33 mhz).

Ik heb ook zo'n GFD, dus dat moet te halen zijn.

Ik heb Athlon 500 @ 865 draaien momenteel op 115 FSB (7.5*115). Maar ik moet toch makkelijk bijv. 6*133 kunnen draaien. Ik denk dat het aan die hoge 40+ PCI-Bus ligt...

Ik snap niet waarom er geen 133/33 bestaat !? :(

Verwijderd

Heb je überhaupt wel verstand van Athlons?

Athlons gebruiken een DDR-bus. Daarvoor is de timing veel preciezer. 133 Gaat gewoon niet lukken!

Verwijderd

Cronik: zet het uit je hoofd!!!! Het lukt je nooit! Die interne EV6 bus (cache/proc) kan maar weinig hebben. Pak een GFD dan krik je die multiplier op. Dat is het leuke van heel de athlon, dat de multiplier niet locked is. :P :) :) :9

Verwijderd

Topicstarter
GHZ_, Thanks! OK. Jammer dan...

HelpDesk, ik vond jou niet bepaald klant vriendelijk.... :P

(p.s. ik heb best wel verstand van hardware... zit er midden in. Maar dat die EV6 Bus dat niet trok, wist ik niet.... ik weet weer andere dingen wel... ;))

Verwijderd

Zorry hoor :P Maar ik denk dat ik trekjes van de @home helpdesk aan het overnemen ben :(

Ik vond het alleen een beetje dom om aan te nemen dat als een PIII 133 Mhz trekt, om er dan maar van uit te gaan dat een Athlon dat ook kan.

Wie weet dat het ooit lukt joh .. zou wel kewl zijn. Maarre .. don't hold your breath .. ofzowiets ..
Pagina: 1