Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een simlockvrije Android-telefoon. Hopelijk kunnen jullie helpen met het maken van een keuze. Hieronder mijn wensen:
  • Prijs maximaal 200 euro, maar goedkoper mag natuurlijk ook.
  • Wordt alleen gebruikt voor simple applicaties (agenda, WhatsApp, NOS nieuws, 9292 etc.). Ook zal af en toe op het internet een webpagina worden opgezocht, maar niet heel vaak.
  • Een relatief goede batterijduur vind ik belangrijk.
  • Het ding moet gewoon in mijn broekzak passen.
  • Graag een telefoon die in de toekomst ook nog geüpdatet zal worden (bv. naar nieuwere versies van Android).
  • Het liefst een telefoon die vrij recent op de markt is, dus niet dat volgende maand een nieuw model van dezelfde serie in de winkels ligt. Het mag ook een toestel zijn dat binnenkort op de markt komt; er zit geen haast achter.
Nu heb ik zelf al zitten zoeken via de Pricewatch, maar met Android is er zoveel keuze dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Je hebt goedkope modellen voor €130 die er op zich prima uit zien, maar een minuut later kom je voor een vergelijkbare prijs een toetsel tegen met een hogere schermresolutie/betere (dual core) processor etc. Voorbeeld: binnenkort komt de Xperia E op de markt voor een eurootje of 130, maar de Xperia U die dateert uit januari 2012 heeft een hogere resolutie en een dual core processor voor een paar tientjes meer.. Dat lijkt veel verschil voor zo'n klein prijsverschil.

Jullie hulp wordt daarom zeer gewaardeerd. Alvast bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2013 11:55 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Samsung is best snel met updates, Sony is trager. Lees de reviews en overweeg eventueel 2dehands. Bijvoorbeeld Sony Xperia S staan 2dehands op marktplaats voor180-200 Euro en dan heb je een top toestel die eind van de maand een update krijgt naar Android 4.1

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-10 08:35

thorgal21

Forum Noob

De Xperia U (pricewatch: Sony Xperia U Zwart) doet het ook erg goed, draait op android 4.0.4, ik weet alleen niet of dat deze ook nog upgedate gaat worden naar 4.1+

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel een voorkeur voor een nieuwe telefoon, tweedehands is toch vaak gedoe en wat risicovoller w.b. garantie.

En wat betreft de Sony Xperia U: dat model stamt als ik het goed zie uit februari 2012. Is het dan niet alsof je een oud model koopt waar volgende maand misschien ineens een nieuwe (beter) versie van uit kan komen voor ongeveer dezelfde prijs, of denk ik dan verkeerd (zou goed kunnen hoor :P)?

Welke modellen van Samsung raden jullie aan?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2013 14:53 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Galaxy S Advance of de Galaxy Ace 2 zijn beide leuke duo core toestelletjes voor rond de 200 Euro.

Verwijderd

Topicstarter
swhnld schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 14:35:
Galaxy S Advance of de Galaxy Ace 2 zijn beide leuke duo core toestelletjes voor rond de 200 Euro.
Maar die draaien nog op Android 2.3.

Is dit geen leuk modelletje?
pricewatch: LG Optimus L3 II Zwart

Sure, het is geen powerhouse. Maar:
- Ruim binnen budget, lekker goedkoop, en toch uitgerust met Android 4.1.
- Lijkt me krachtig genoeg voor de simpele applicaties die ik wil gebruiken.
- Hij is uitgerust met een forse batterij, wat - in combinatie met de relatief lage specs en de lage resolutie van het scherm - tot een zeer goede batterijduur zou moeten leiden.
- Het is een van de kleinere smartphones die je kunt vinden.
- Recent op de markt gebracht.
- Persoonlijk vind ik die Home-knop die verschillende kleuren kan weergeven voor verschillende type meldingen ook erg handig.

Vroeger vond ik LG maar niks, maar als ik zo rondlees lijkt het erop dat ze tegenwoordig best nette (budget) smartphones hebben, of mis ik iets?

Een andere, vrij vergelijkbare telefoon is deze van Sony:
pricewatch: Sony Xperia E Zwart

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2013 12:05 ]

Pagina: 1