Enquête gebruik en mening SmartGlass

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyThaMan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-12-2024
Toestemming door psychoclown

Beste Tweakers-leden,

Voor mijn afstudeerstage bij Microsoft Nederland doe ik een onderzoek naar SmartGlass voor Xbox360 op het gebied van gaming.
Hierbij heb ik jullie hulp nodig. Er moet een enquête ingevuld worden waarin jullie je ervaring en mening geven over de app/tool.
Ik probeer hiermee in kaart te brengen wat de publieke opinie is, wat er verwacht wordt van de app en hoe de gebruikerservaring was.
Er is één maar: Een beetje kennis over wat SmartGlass is en wat het doet is wel een vereiste! Daarnaast heb je uiteraard dus ook een Xbox360 en een device nodig waar SmartGlass op kan draaien.
Weet je het niet? Kijk dan even hier: www.xbox.com/nl-NL/smartglass

De enquête is hier terug te vinden:
http://www.thesistools.com/web/?id=330429

Graag wil ik jullie verzoeken deze dus in te vullen.
Na het invullen kunnen jullie hier bespreken wat jullie ingevuld hebben.
Wat vond jij van SmartGlass? Zie jij er potentieel in voor de gaming markt? Denk jij dat dit een goede stap is van Microsoft om de home-entertainment markt te veroveren?
Laat het weten!

Alvast bedankt voor jullie tijd!

[ Voor 4% gewijzigd door WizzyThaMan op 22-03-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De vereiste niet alles kennis, maar ook het bezitten en ervaring hebben met. Ik weet wel ongeveer het is en wil best een mening geven, maar ik kan bijna geen van de vragen beantwoorden.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyThaMan
Bedankt voor de feedback. Ik zal het direct even in de startpost veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Ik heb hem voor je ingevuld, hoop dat je er iets aan hebt. Ik vond hem trouwens wel erg kort, maar als hij de vragen bevat die jij nodig hebt, dan zal het wel goed zijn :)
Ook vond ik sommige vragen wel heel erg 'open', zoals:
"Have you ever used SmartGlass?
0 Yes, my experience was... "
Het is niet helemaal duidelijk wat voor antwoord je daar verwacht: leuk, prettig, verrassend of teleurstellend? Of een uitgebreidere beschrijving van het gebruik?

Wat Smartglass betreft vind ik een van de grootste pluspunten ervan dat ze het niet beperkt hebben tot windows platformen. Ik heb smartglass zelf enkel met Halo 4 gebruikt een paar maanden terug en vond het wel 'ok', maar het voegde niet heel veel toe naar mijn mening. Dat is dan ook gelijk het 'probleem' van Smartglass: het kan en mag niet teveel toevoegen, omdat niet iedereen het tot zijn beschikking heeft. Daarom zal Smartglass denk ik ook niet heel snel een 'must have' feature vormen.
Toch kan het een leuke add-on vormen als je in Halo 4 bijvoorbeeld snel en eenvoudig loadouts kan switchen of de hele gamemap op je tablet kan zien. De laatste keer dat ik het gebruikt heb was er helaas niet echt veel interactie en kon je eigenlijk alleen stats bekijken.

[ Voor 13% gewijzigd door nioz op 22-03-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Ik heb al wel 'n keer van Smartglass gehoord maar nog nooit geprobeerd. Ik heb een X360 en enkele iOS apparaten dus ik ga het 'n keer uitproberen en daarna je enquete invullen.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyThaMan
Ok dankjewel, Darkstar. Is zeker een mooie ervaring.

Echter zijn er op gebied van games nog niet al te veel toepassingen. Juist met mijn onderzoek wil ik gamedevelopers motiveren/aantonen dat het van waarde kan zijn, aangezien iedereen tegenwoordig wel een smartphone of tablet heeft waar ze SmartGlass mee kunnen gebruiken. nioz, hiermee probeer ik jouw punt van,

" Dat is dan ook gelijk het 'probleem' van Smartglass: het kan en mag niet teveel toevoegen, omdat niet iedereen het tot zijn beschikking heeft. Daarom zal Smartglass denk ik ook niet heel snel een 'must have' feature vormen. "

te weerleggen. Juist doordat iedereen die devices wel heeft, kun je ze motiveren 24/7 engaged te krijgen met de game die jij uitgebracht hebt. Off-site juist bezig zijn met de bijzaken van de game, waarna je je on-site(op de bank met tv en xbox) direct op het primaire gameplay element kan focussen.

Voorbeeld:
Het ontwerpen van auto's in Forza Motorsport, zodat als je thuis komt, direct met je nieuw bestikkerde auto kunt gaan scheuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-07 16:23
Ingevuld. Ik heb het zelf 2 of 3x gebruikt om het ff uit te proberen. Leuk bedacht, leuk potentieel, maar ik hoop op meer toepassingen in games. Bijvoorbeeld het gebruik van smartglass als 'second screen' met je inventory in bepaalde games. En wat je zelf aangeeft mbt 24/7 engaged klinkt ook leuk inderdaad. Bijvoorbeeld je black ops classes instellen terwijl je in de trein zit.

Kijk nooit echt films of series op mijn xbox, anders zou ik het daarbij nog wel gebruiken als afstandsbediening denk ik. Het heeft ook wel potentieel in sommige apps zoals Internet Explorer e.d. maar ook die gebruik ik eigenlijk amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:03
WizzyThaMan schreef op zondag 24 maart 2013 @ 13:52:
Ok dankjewel, Darkstar. Is zeker een mooie ervaring.

Echter zijn er op gebied van games nog niet al te veel toepassingen. Juist met mijn onderzoek wil ik gamedevelopers motiveren/aantonen dat het van waarde kan zijn, aangezien iedereen tegenwoordig wel een smartphone of tablet heeft waar ze SmartGlass mee kunnen gebruiken.
Werkt het dan al op android tablets dan? Lijkt mij wel leuk om te testen of het goed werkt (met Forza Horizon) aangezien tablets niet specifiek gemaakt zijn om samen te werken met een console in tegenstelling tot de tabletcontroller van de WiiU en de PS Vita.

De niet-gaming functies zoals het weergeven van informatie over films die je afspeelt op je tv, vind ik minder geslaagd omdat je maar op een scherm tegelijk kunt kijken en de film uiteindelijk de hoofdzaak is. Beetje een gimmick.

Je tablet gebruiken als als touchpad voor Internet Explorer op de console is imo het paard achter de wagen spannen aangezien je op een tablet zelf prima kunt internetbrowsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:41
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het niet echt een goede survey vind. 2 keer dezelfde vraag (experience with), kort, en wel erg open vragen.

Verder wel volledig ingevuld en verstuurd.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337891

Ingevuld. Merk dat ik toch hogere verwachtingen heb van Smartglass. Los ervan dat ze niet de mogelijkheden benutten om een krachtig apparaat beter in te zetten voor game ervaringen vind ik het gek dat MS nog niets doet qua sociale binding via dat ding. Veel van je klanten lopen met jouw app op zak en je spoort ze niet aan om met je te praten of iets van je te kopen. Zo ken ik MS normaal niet. :)

Belangrijker voor mij is dat er behalve snel berichtjes typen op het moment weinig meerwaarde is tijdens het gamen of met betrekking tot gamen. Ik verwachtte dat ze interactieve maps zouden bieden of snelle toegang tot je inventory zodat je niet naar main menu hoefde. Maar de in-game 'toevoeging' is niet meer dan een plaatje van een map. Of ik kijk verkeerd natuurlijk. :)

Ben benieuwd naar de onderzoeksresultaten.
ThesisTools will ask the report from the student. However, since this is voluntarily, we cannot promiss you that we will always be able to sent you the study results.
Ik ken de beheerder van de site niet maar ik raad hem wel aan een andere vertaler te nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-07 14:16
rdjnl schreef op zondag 24 maart 2013 @ 17:19:
[...]
Werkt het dan al op android tablets dan? Lijkt mij wel leuk om te testen of het goed werkt (met Forza Horizon) aangezien tablets niet specifiek gemaakt zijn om samen te werken met een console in tegenstelling tot de tabletcontroller van de WiiU en de PS Vita.
Ja, dat werkt :) Ik heb hier alleen geen compatible games om het mee te proberen. Het enige wat er bij mij nu verschijnt is de titel van de game die aanstaat, beetje nutteloos.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyThaMan
Peenutzz schreef op zondag 24 maart 2013 @ 19:37:
[...]

Ja, dat werkt :) Ik heb hier alleen geen compatible games om het mee te proberen. Het enige wat er bij mij nu verschijnt is de titel van de game die aanstaat, beetje nutteloos.
Je was me een stapje voor.
Inderdaad, SmartGlass werkt met zowel iOS als Android. Erg sociaal van Microsoft, maar eigenlijk gewoon een erg slimme zet, aangezien je zo een veel grotere afzetmarkt hebt.

Wat betreft de toepassing van SmartGlass is deze inderdaad wat magertjes. Juist middels mijn onderzoek wil ik aantonen dat het inderdaad erg veel potentieel heeft qua uitbreiding van de gameplay.

Ikzelf heb SmartGlass met Halo 4, Horizon en wat films geprobeerd. Ook het versturen van berichten aan je vrienden is veel handiger als je geen messengerkit hebt.

@Slaapje: De reden voor de open vragen is omdat ik erg geïnteresseerd ben in de mening en ervaring. Dit had ik simpel kunnen verpakken in een 1/10 schaal met je ervaring, maar ik ben juist opzoek naar een reden waarom je het 'maar' een 6 zou geven bijvoorbeeld.

@exactor it: In feite gebeurd dit al bij Horizon. Je hoeft niet meer naar het pauzescherm om je navigatie in te stellen, maar dat kan gewoon via je SmartGlass app draaiende op een device. Echter zit je wel met het probleem dat als je pure primaire gameplay elementen op SmartGlass gaat draaien, de kracht van andere devices te kort kan komen, of dat je juist erg veel voordeel hebt als gamer dan iemand die geen SmartGlass kan of wil gebruiken. Er moet dus wel een goede afweging komen wat betreft welke gameplay elementen zouden kunnen werken op SmartGlass

Tot slot, allemaal bedankt voor het invullen tot nu toe.
Als je nog vrienden of vriendinnen hebt die geïnteresseerd zijn in dit soort onderwerpen of al ervaring met SmartGlass hebben, verspreid deze enquête dan ook a.u.b. naar hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
WizzyThaMan schreef op zondag 24 maart 2013 @ 13:52:

" Dat is dan ook gelijk het 'probleem' van Smartglass: het kan en mag niet teveel toevoegen, omdat niet iedereen het tot zijn beschikking heeft. Daarom zal Smartglass denk ik ook niet heel snel een 'must have' feature vormen. "

te weerleggen. Juist doordat iedereen die devices wel heeft, kun je ze motiveren 24/7 engaged te krijgen met de game die jij uitgebracht hebt. Off-site juist bezig zijn met de bijzaken van de game, waarna je je on-site(op de bank met tv en xbox) direct op het primaire gameplay element kan focussen.

Voorbeeld:
Het ontwerpen van auto's in Forza Motorsport, zodat als je thuis komt, direct met je nieuw bestikkerde auto kunt gaan scheuren.
Ik heb wat ik bedoelde een beetje verkeerd verwoord door voor de term "must have" te kiezen. Want wat je zegt is natuurlijk helemaal waar: juist door die devices kan je mensen inderdaad 24/7 met je product in de weer laten zijn en als dat soort features leuk genoeg zijn, zou je ze inderdaad best als 'must have' kunnen bestempelen. Ik vind dat soort features overigens ook echt wel een pluspunt, zoals de World of Warcraft app waarbij je de auction house kan gebruiken zonder de game op je PC op te hoeven starten et cetera.

Maar dat soort features zijn niet 'must have' in de zin dat ze een cruciaal onderdeel van het spel vormen. De WoW app is bijvoorbeeld een handige toevoeging, maar het veranderd het spel niet en je mist in principe ook niets als je de app niet hebt. Ik denk dat wat ik bedoelde meer aansluit bij wat je zelf hieronder ook al zegt:
WizzyThaMan schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:24:
[...]
@exactor it: In feite gebeurd dit al bij Horizon. Je hoeft niet meer naar het pauzescherm om je navigatie in te stellen, maar dat kan gewoon via je SmartGlass app draaiende op een device. Echter zit je wel met het probleem dat als je pure primaire gameplay elementen op SmartGlass gaat draaien, de kracht van andere devices te kort kan komen, of dat je juist erg veel voordeel hebt als gamer dan iemand die geen SmartGlass kan of wil gebruiken. Er moet dus wel een goede afweging komen wat betreft welke gameplay elementen zouden kunnen werken op SmartGlass
Zoals je zelf ook al aangeeft kan Smartglass nooit een cruciaal onderdeel van het spel vormen, in de zin dat het betekent dat Smartglass verplicht is om het spel te kunnen spelen. Dan zou je iedereen die geen Smartglass heeft uitsluiten (ok, dat is natuurlijk een optie, maar heeft niet echt de voorkeur lijkt mij :) ). Smartglass is dus per definitie beperkt in wat het kan toevoegen aan de spelervaring, omdat het ook allemaal speelbaar (en eerlijk) moet blijven voor de mensen die geen Smartglass tot hun beschikking hebben.

Dit betekent niet dat er geen coole smartglass features aan spellen toegevoegd kunnen worden, maar het is wel een nadeel ten opzichte van bijvoorbeeld de Wii U waar developers er vanuit kunnen gaan dat iedereen een tabletcontroller heeft en daardoor tabletfeatures dieper in een een spel kunnen integreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyThaMan
nioz schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:55:

Zoals je zelf ook al aangeeft kan Smartglass nooit een cruciaal onderdeel van het spel vormen, in de zin dat het betekent dat Smartglass verplicht is om het spel te kunnen spelen. Dan zou je iedereen die geen Smartglass heeft uitsluiten (ok, dat is natuurlijk een optie, maar heeft niet echt de voorkeur lijkt mij :) ). Smartglass is dus per definitie beperkt in wat het kan toevoegen aan de spelervaring, omdat het ook allemaal speelbaar (en eerlijk) moet blijven voor de mensen die geen Smartglass tot hun beschikking hebben.
Het dikgedrukte deel hoef ik maar met één woord te beantwoorden: Kinect?

Daar hebben ze het ook bij gedaan en daar zijn ook zat Kinect-only games voor uitgekomen. Echter is het probleem bij Kinect dat je in het begin geloof ik rond de 150 euro moest betalen voor een device. Het voordeel van SmartGlass only games in principe, dat je zou kunnen maken om features en gameplay elementen te verleggen richting SmartGlass, dat iedereen (lees: 95%?) al een device heeft waar SmartGlass op kan draaien.

Ik sta open voor alles, maar als ik persoonlijk reflecteer over SmartGlass en wat ik zou willen, is dat SmartGlass puur een ondersteunend element gaat bespelen, zoals inderdaad het eerder door jou genoemde WoW-auction house, of een Forza Motorsport cardesign maker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Kinect is een leuk voorbeeld, juist omdat het mijn punt onderstreept. Als je het als core van je gameplay gebruikt, dan sluit je alle non-kinect gebruikers uit. Dat zie je dus terug in de Kinect implementatie van een aantal spellen waar ze niet iedereen zonder Kinect willen uitsluiten, zoals in Mass Effect 3.

Kinect en Smartglass implementatie als core onderdeel van een spel is dus niet mogelijk, tenzij ze bereid zijn om een deel van de gebruikersgroep buiten te sluiten. Dat zullen ze voor de meeste grote titels niet snel doen.

Het begint zo wel een beetje te lijken alsof ik Smartglass loop te bashen, maar dat is dus niet zo :) Ik vind het een cool initiatief dat ook echt wel toekomst heeft en een hoop leuke mogelijkheden zoals de Forza cardesigner die je noemt. Ik vind het alleen wel jammer dat er wellicht niet 100% uitgehaald kan worden wat er in zit, tenzij uit gebruiksstatistieken inderdaad blijkt dat 99% daadwerkelijk Smartglass heeft en gebruikt bij het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyThaMan
Excuses voor de late reply. Redelijk druk gehad.

Ontopic: Ik denk dat je de speler wel moet motiveren om SmartGlass te gebruiken. Dus dingen die in een spel vervelend zijn, zoals het helemaal door menu's moeten rollen of het bijhouden van je winkeltje of auction house, moeten die motivatie kunnen geven, door ze makkelijk bij de hand te hebben.

Later in het onderzoek, ga ik naar de Forza community toe om te vragen welke toepassingen zij graag zouden willen zien, met een paar voorbeelden erbij waaruit ze ook zouden kunnen kiezen.

Ik denk persoonlijk dat SmartGlass bij de hardcore gamers beter aan komt dan een Kinect. Elke zelf respecterende hardcoregamer zal al snel roepen dat ze niet willen zwaaien en springen voor de TV. Dat roepen vrienden van me in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393995

Thanks a lot for your participation!

Helaas geen maand gratis XBL als dank ;_; Daar gaat m'n droom.
SmartGlass een paar keer getest bij vrienden, kan het zelf helaas niet gebruiken omdat er minimaal Android 4.0 dacht ik nodig is, en ik dit niet heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyThaMan
Ik kan helaas niks regelen wat betreft XBL, sorry!

Klopt inderdaad dat je minimale Android vereiste hebt.
Hoe is het bevallen bij je vrienden thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Mijn antwoorden zo ongeveer:

How would you describe the value of SmartGlass for gaming?
Currently, it doen't really have an added value I think. I heard there are some games you can use it for, like Forza: Horizon, but even then you'd have to have a windows phone.

Maybe if there would be some standard thing you could display might be nice. Progress through certain things, like missions, helth bars. Ability to view mission in an easy way. If this would be implemented in such a way that it costs nearlt no extra dev time (using standrad attributes for this) might make developers also more willingly to jump into the smartglass boat and more games will be effectively using it (as opposed to the few which do currently).
Is there anything else you would like to say regarding SmartGlass or this survey?
Make the app on adroid have the option to always stay on. The frequent "Connecting to your xbox" after the screen went black for a moment is really annoying.

This in particular makes me use it way less then I would like to. As using it as a remote is annoying if you fisrt have to wait a couple of ten seconds before it connects, and getting the "#XBOXACCOUNTNAMETHING# connected with smartglass" notification everytime it does.

I understand microsoft is more windows phone oriented, but as it currently is, there are just a lot of people using android out there.

I also think that the social stuff could be more of a core element in it. Seeing directly what friends are online and stuff. And no "you can listen/view this message on your xbox" messages when you use it to read/view/listen messages that friends sent you. Kinda defeats the whole purpose of using another device.

It would also be nice if you could use this separate from your xbox, just with your xbox account.

Like sending a message to an online friend while on the way home that you will be able to join his party/game shortly when you arrive home.

In short, take it a little outside of the xbox world. No need to make it a new social network as we already have plenty of those, but make it a real extension of the xbox experience.
Ik zie er dus zeker wel een potentie in. Ik denk alleen wel dat Microsoft wat minder Windows Phone gorienteerd mag zijn. Ik denk nl niet dat veel mensen de keuze van welk toestel ze gaan kopen (WP?Android/iOS) af laten hangen van het feit of ze SmartGlass ja/nee kunnen gebruiken. Plus dat de mensen die geen WP gebruiken mogelijk wel het gevoel krijgen de vinger van MS te krijgen (wat dan weer eerder zal resulteren in weglopende klanten).

Ik koester in ieder geval de goede hoop dat MS ook de andere versies uitgebreider gaat maken en was eerlijk gezegd aangenaam verrast toen ik SmartGlass tegenkwam. Het mag nog wel wat verbeterd worden, maar het concept is zeker goed.

Also, ik gebruik zelf Android, maar dat was wel duidelijk denk ik zo. :P

Edit: ik moet wel zeggen dat het laatste scherm wat verwarrend is.
Would you like to receive the results of this study?

*radiobutton* Yes, and I would not mind to complete other studies in the future.
ThesisTools will ask the report from the student. However, since this is voluntarily, we cannot promiss you that we will always be able to sent you the study results.
*radiobutton* No, but I would not mind to complete other studies in the future.
Met daarachter nog eens 2 radiobuttons met Yes/No. Is er geen optie dat ik wel het resultaat krijg, maar niet in de toekomst mee will doen? Lijkt me dat die Y/N erachter ook iets doet, maar geen idee wat? Gebruik trouwens firefox hier mocht dat wat uitmaken.

Lijkt me dat Yes aanklikken wel het resultaat geeft, maar geen toekomstige vragen voor enquetes? Is niet echt duidelijk, maar misschien ook een beperking van thesistools.

Edit2: Ik zie trouwens dat dat sociale gebeuren er nu ook wel inzit, mar het ligt er niet zo dik op. Krijg je eerst je eigen avatar te zien, van daaruit kun je dan door naar vrienden online/offline en berichten. Je kunt dus wel al berichten sturen, maar geen voice sturen/afspelen. En dat vind ik wel een gemis (elke teleoon/tablet heeft een luidspreker lijkt me? Misschien niet alle tablets een microfoon maar dan zou het gewoon nietgebruikt kunnen worden).

Mijn commentaar dat hij niet verbonden blijft met de xbox blijft echter wel staan en vind ikzelf een van de irritantste dingen van de app. De andere features is gewoon nog iets wat erbij moet komen, maar dit vind ik wel een beetje slecht ontwikkeld. Je hoeft het niet per se zo te maken dat het altijd zo is, maar een optie in de settings zou dit toch minstens mogen ondervangen vind ik.

Ik hoop in ieder geval dat je er wat mee kan en dat MS er ook wat mee kan.

[ Voor 23% gewijzigd door crizyz op 09-04-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393995

WizzyThaMan schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 13:03:
Ik kan helaas niks regelen wat betreft XBL, sorry!

Klopt inderdaad dat je minimale Android vereiste hebt.
Hoe is het bevallen bij je vrienden thuis?
Late reactie :+

Ja dat is wel jammer, maar ook wel logisch maar meh ;w

En is me prima bevallen vandaar dat ik het ook op mijn eigen phone wilde.
Wat ik wel apart vond, ik heb ook een HTC HD2 (oorspronkelijk Windows phone) met Android 4.0, maar daar pakt het ook niet op omdat het een niet ondersteunt toestel is ;_;

En dat van XBL was gewoon een grapje, dus excuses niet geaccepteerd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyThaMan
@crizys

Allereerst bedankt voor het invullen en voor de lange post. Dat waardeer ik enorm. Aan zulk soort respondenten heb ik wat! :D

Wat betreft de mogelijkheid om straks volledig SmartGlass te kunnen benutten op andere platformen, lijkt het me een logische stap van Microsoft om dit te benutten. Het feit dat ze SmartGlass al naar andere platformen hebben gebracht zegt al veel en dat ze goed nagedacht hebben over de markt waarop dit geplaatst wordt en hoe deze er momenteel uitziet. (Geen overgroot aandeel Microsoft platform dus)

Ik kan uit een bron vermelden dat Microsoft uiteraard druk bezig is met het doorontwikkelen van SmartGlass en dat we er in de toekomst nog het één en ander kunnen verwachten. Echter is dit wel heel oppervlakkig en veel meer weet ik dan ook niet in het kader van 'Confidality' die er uiteraard bij zo een groot bedrijf is.

Bedankt ook voor je feedback op het einde van de thesistool met die radiobuttons. Hier heb ik echter geen invloed op aangezien dit automatisch gegenereerd wordt.

@iShotTheMaid

Excuses teruggenomen dan ;)

Jammer dat het niet werkt op de HTC. Waarom deze niet ondersteund wordt is mij ook een raadsel. Ik zal kijken of ik het kan meenemen, maar of ik het ooit echt kan melden of dat er iets mee gedaan wordt is een tweede.
Pagina: 1