Wat is er mis met mijn HD 7770?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moogles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-06 09:56
Sinds een aantal maanden heb ik een Sapphire FleX HD 7770. Deze heb ik altijd gebruikt in een multi-monitor opstelling. Nadat Eyefinity toch niet zo leuk bleek ben ik terug gegaan naar een enkele 1080P monitor met een TV. Dit heeft altijd prima gewerkt. Nu ben ik verhuist en gebruik ik mijn PC anders waardoor de noodzaak voor de TV is komen te vervallen. Ik heb dus alleen een monitor aangesloten op mijn kaart. Sindsdien heb ik niets dan ellende.

Bij alle browsers die hardware acceleration ondersteunen (in ieder geval Firefox en in minder mate Chrome) heb ik heel vaak last van jitters (dit soort crap, dus: YouTube: Flickering Screen on Sapphire HD7770 Vapor X). Als ik hardware acceleration uitzet, werkt 't weer. Daarnaast heb ik een groter probleem. Als ik via een mediaplayer die hardware acceleration ondersteunt (MPC-HC bijvoorbeeld) een filmpje wil bekijken krijg ik jitterende horizontale lijnen over mijn hele scherm. De PC is dan niet meer te gebruiken alleen een hardwarematige reset werkt nog. Dit gebeurt ook als ik via youtube een filmpje bekijk, echter niet altijd. Als ik van een software mediaplayer zoals VLC gebruik maak heb ik nergens last van. Ook in 3D games zoals DOTA 2 is er geen vuiltje aan de lucht. Ik heb wel last van flicker als ik een game speel zoals Super Meat Boy wanneer ik van de map naar de level ga (switch van 2D naar 3D, of niet-accelerated naar accelerated).

Ik vermoed dat mijn kaart niet goed schakelt tussen de verschillende profielen mbt power saving. In CCC kan ik dit echter niet aanpassen.

Komt dit iemand bekend voor? Zo ja, tijd voor een RMA? Of kan ik nog wat proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-07 17:43

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

De persoon van het youtube filmpje waar jij naar linked heeft het opgelost met een nieuwe voeding. Ik weet niet wat de rest van jouw systeem is en wat het wattage is wat je voeding (welk merk?) kan leveren. Misschien dat je dit kan posten.

Wat jij beschrijft heb ik alleen een keer ondervonden met een multidisplay setup, dit heb ik domweg opgelost door een scherm los te koppelen omdat ik het toch niet nodig had.

edit:
Je kan kijken met MSI Afterburner wat er gebeurt op het moment dat het probleem optreedt, je kan daar de snelheid en gpu load zien en een aantal andere dingen.
Als je je 2d profiel echt wil aanpassen kan je ook altijd nog een bios flash doen van je vga, op eigen risico natuurlijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 22-03-2013 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moogles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-06 09:56
Momenteel zit er een Corsair CX430 voeding in. Het probleem speelde ook met mijn vorige voeding (Seasonic X-660). Ik heb hier nog een Seasonic P-400 liggen die ik eventueel kan proberen, maar ik heb er een hard hoofd in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qaatloz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:46
Als het erger wordt moet je misschien gaan kijken naar de kaart zelf. Mijn ouders hadden een (welliswaar heel veel oudere) nvidia kaart die ook dat soort geintjes vertoonde en op een bepaald moment zelfs niet meer wilde booten. Onder de koeler vond ik een opgeblazen condensator die het probleem veroorzaakte.