Sinds een aantal dagen heb ik een probleem geconstateerd.
Mn iPad vindt op bepaalde plaatsen mijn draadloos netwerk niet meer.
Situatie:
Sindskort ben ik verhuisd. Ik heb alles opgepakt en weer neer gezet.
Nu zie ik op mijn slaapkamer het draadloos netwerk niet meer. Op de beneden verdieping zie ik deze wel. In de vorige situatie was de afstand tussen mijn slaapkamer en mijn router (Netgear WNR834b v2) ongeveer hetzelfde (misschien 1 meter korter of verder weg) en werkte het als een tierelier.
Mijn laptop heeft wel verbinding op mijn slaapkamer.
Mijn huis zit vol met metal stud wanden (gipsplaten geschroefd op een metalen frame). Ik kan me voorstellen dat dit het signaal verstoord.
Ik heb al wat onderzoek gedaan maar ben er nog niet uitgekomen.
Met inSSIDer heb ik de verschillende channels gescand. Op mijn slaapkamer haalt mijn netwerk max -60 oid. (Mijn laptop kan hier dus blijkbaar wel iets mee maar mijn iPad niet...) Het lijkt niet dat netwerken van de buren in de weg zitten...
Wat nu nog op de planning staat om te proberen is het volgende:
- QOS uitzetten op mn Netgear (als het al aan staat)
- Mn iPad een vast ipadres geven
Zijn er nog meer tips of adviezen om dit op te lossen?
Of moet er simpelweg een sterkere router komen? (zo ja, waar moet ik dan op letten?)
Alvast bedankt voor het meedenken!
(Mocht ik dit topic op de verkeerde plaats geplaatst hebben, hoor ik wel)
Mn iPad vindt op bepaalde plaatsen mijn draadloos netwerk niet meer.
Situatie:
Sindskort ben ik verhuisd. Ik heb alles opgepakt en weer neer gezet.
Nu zie ik op mijn slaapkamer het draadloos netwerk niet meer. Op de beneden verdieping zie ik deze wel. In de vorige situatie was de afstand tussen mijn slaapkamer en mijn router (Netgear WNR834b v2) ongeveer hetzelfde (misschien 1 meter korter of verder weg) en werkte het als een tierelier.
Mijn laptop heeft wel verbinding op mijn slaapkamer.
Mijn huis zit vol met metal stud wanden (gipsplaten geschroefd op een metalen frame). Ik kan me voorstellen dat dit het signaal verstoord.
Ik heb al wat onderzoek gedaan maar ben er nog niet uitgekomen.
Met inSSIDer heb ik de verschillende channels gescand. Op mijn slaapkamer haalt mijn netwerk max -60 oid. (Mijn laptop kan hier dus blijkbaar wel iets mee maar mijn iPad niet...) Het lijkt niet dat netwerken van de buren in de weg zitten...
Wat nu nog op de planning staat om te proberen is het volgende:
- QOS uitzetten op mn Netgear (als het al aan staat)
- Mn iPad een vast ipadres geven
Zijn er nog meer tips of adviezen om dit op te lossen?
Of moet er simpelweg een sterkere router komen? (zo ja, waar moet ik dan op letten?)
Alvast bedankt voor het meedenken!
(Mocht ik dit topic op de verkeerde plaats geplaatst hebben, hoor ik wel)
[ Voor 4% gewijzigd door darobb op 22-03-2013 10:53 ]