Toon posts:

Hoe krijg ik kleur op mijn TV bij TV-Out functie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen met dit veelvoorkomende probleem. Ik heb een GeForce V68 Deluxe videokaart. Ik heb een Profigold 4 pin kabel voor PC naar TV. Ik krijg zwart-wit beeld. Hoe krijg ik volledige kleuren. PS De Profigold kabel gaat in mijn videokaart, maar dit is een 7 pin poort. Maakt dit uit? Heeft elke pin een functie? Plz help me. Thx en maak me

Verwijderd

tvcc2000 gebruiken. verhelpt een hoop gekut. En goeie bekabeling op de goeie manier aangesloten (svhs)

Verwijderd

kiezen voor composite of s-video

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 juni 2001 16:05 schreef AirHead het volgende:
tvcc2000 gebruiken. verhelpt een hoop gekut. En goeie bekabeling op de goeie manier aangesloten (svhs)
bedankt voor je reply.

De tvcc2000 is dus een kabel die dit wel goed ondersteund? Heeft het misschien ook niet te maken met de drivers?

Verwijderd

tvcc2000 is een progje als ik me niet vergis.

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 16:18 schreef Bismarky het volgende:

[..]

bedankt voor je reply.

De tvcc2000 is dus een kabel die dit wel goed ondersteund? Heeft het misschien ook niet te maken met de drivers?
Nee, dat is een programmaatje :) (hier te downen: http://www.3dchipset.com/utilities/nvidia/tv/tvcc/ ) en ja, de drivers willen ook wel es helpen :) . Gebruik es de 10.80b drivers van deze site: http://technogarb.multimania.com/

Edit: tiebvaut

Verwijderd

Topicstarter
Aan allen die op mijn probleem gereplied hebben: Idd tvcc2000 is een progje. Ik zag dat een vriend van mij reeds gebruik heeft gemaakt van dit progje om dit probleem op te lossen. Helaas nog zonder resultaat. Ik kan nog andere drivers proberen maar ik denk dat de oplossing toch bij de bekabeling ligt.
Wellicht kan iemand verder helpen
Thx to you all

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:18
ik denk dat je s-video gebruikt terwijl je tv het niet ondersteunt ( of rgb ).. als je nou eens een kabel probeert en dat in de video-in donderd? ( composite kabeltje)

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Hey m8 die vriend dat ben ik ! Hehe.

Stop het ene uiteinde van de kabel in je aars en het andere uiteinde mot je vastknopen aan je kabelmodem, dat noemen ze DIRECT DOWNLOAD muhahahaha GEINTJE !!!

Nee gozer, gewoon ff doen wat ik op ICQ zei, we komen er wel uit!

Maar jongens alle hulp is welkom !!!!

Laterz......

[test]

Verwijderd

kijk ook eens of je niet toevallig je signaal op ntsc of ntsc japan heb staan, wil ook nog wel eens problemen verhelpen

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 10:27
je hebt waarschijnlijk een s-video kabel aan gesloten op een tv die dat niet ondersteund. Opzich geen probleem, maar dan moet je in de instellingen van je kaart wel aangeven dat het signaal composite dient te zijn.
Gewoon eens ff zoeken in je display settings, en als je er niks kan vinden moet je ff de drivers dowloaden die tv-out ondersteuenen, want dan zal dat het probleem zijn

Verwijderd

Topicstarter
Aan allen,

Het probleem heb ik kunnen oplossen middels gebruik van TV Control Center 2000 (tvcc2000). Hierbij diende ik Scan Type en Format op O-scan en NTSC (geen PAL) te zetten en het belangrijkste om kleur te verkijgen was de colorcarrier naar beneden aan te passen. Met de profigold kabel heb ik nu een kleurrijk en scherp beeld. Thx to you all!!
Pagina: 1