Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dubbelzinnige titels: verbetering gewenst

Pagina: 1
Acties:

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:03

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
nieuws: 'Webwinkels betalen bezorgkosten retourzendingen vaak niet terug'

De titel is verwarrend. Het gaat immers om het vergoeden van de verzendkosten van de ZENDING, in het GEVAL VAN een retourzending. De titel impliceert nu dat de verzendkosten van de RETOURzending vergoed zouden moeten worden maar dat is niet het geval :).

Misschien iets als
"Webwinkels vergoeden (betalen) kosten bestelling vaak niet (terug)"

Bezorgkosten + retourzending in één zin houden, blijft lastig.

[ Voor 14% gewijzigd door Eagle Creek op 22-03-2013 10:03 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
(jarig!)
Bezorgkosten betaal je om iets te laten bezorgen, was onze redenatie. Als we het over het betalen voor het verzenden van de retourzending hadden gehad, hadden we gekozen voor het woord verzendkosten. Toegegeven, we hebben er op de redactie ook even op zitten puzzelen maar dit was onze beste optie.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:03

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Juist ja.... :D

Bezorgen en verzenden zijn (althans op het eerste oog) gelijk aan elkaar.
Daarmee zouden "bezorgkosten" voor een "retourzending" ook aan elkaar gekoppeld kunnen worden.

Als ik doorga op jouw redenatie:

Bezorgkosten betaal je om iets te laten bezorgen.
Het gaat hier om de webwinkels.
Zij laten de zending naar hen toe bezorgen (retour van de klant naar de winkel).
Dus bezorgkosten.

Nu is dat natuurlijk mijn persoonlijke interpretatie en ik snap het dilemma ook wel :).

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Webwinkels noemen die kosten 'bezorgkosten' als ze zaken bij je laten bezorgen, maar het heet geen 'bezorgkosten' bij de retourzending :)

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
arnoudwokke schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:14:
Webwinkels noemen die kosten 'bezorgkosten' als ze zaken bij je laten bezorgen, maar het heet geen 'bezorgkosten' bij de retourzending :)
Maakt het wel verwarrend gezien de meeste mensen niet zo'n strikte benaming er op nahouden. Ik lees het ook blijkbaar verkeerd.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
In dit kader past wellicht ook:

http://tweakers.net/nieuw...r-windows-8-lekt-uit.html

Zoals snuggere tweakers al vroeg opmerkten, gaat het totaal niet om een opvolger van Windows 8, maar gewoon om de eerste service pack.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Het is een nieuwe kernelversie en bevat een lading aan nieuwe features. Het is misschien geen Windows 9, maar toch zeker een point-release en geen service pack :)

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Het punt is natuurlijk wel dat "opvolger" al gauw Windows 9 suggereert lijkt mij?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Pagina: 1