[HTPC] nieuw htpc systeem

Pagina: 1
Acties:

• stigmatic_ball
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-01 22:20
Hallo!

first time poster here... ik probeer een mooi HTPC systeempje in elkaar te zetten. Ik heb al een tijd geen PC meer gebouwd en nu heb ik een hoop lopen lezen ... ondertussen zie ik door de bomen het bos niet meer 8)7

Eisen, te gebruiken als HTPC / huiskamer pc'tje:
  • 1080p streamen over draad vanaf lokaal netwerk (vanaf synology 212+ NAS)
  • HD audio, 7.1 kanalen over hdmi / spdif
  • 3d geen noodzaak
  • voorkeur voor XBMC met mooie skin onder ubuntu, maar windows 7 of 8 ook een optie
  • Soepel kunnen browsen en video streamen vanaf vimeo etc
  • Kleine mooie behuizing: het oog wil ook wat
Heb nu voor een i3 3225 ipv een AMD variant gekozen vanwege goede prestaties/verbruik en de wellicht betere drivers onder linux (?), maar ben enigszins lost...
Ik doe er voor nu een dvd speler in, slimline slotloading blu ray zijn wat duur en moeilijk te vinden of ik kijk niet goed :?
Qua PSU, is dit goed? Ik heb werkelijk geen idee.
Qua ventilator, is dit een goede keuze? Is fanless met bijv. de streacom fc8 aan te raden of niet? Ding komt wel naast wat andere electronica in een open kast te staan... niet optimaal qua afkoeling.

En stel dat ik met deze eisen wat kan inleveren op de CPU / mobo voor een stuk minder geld, wat zou dan een optie zijn?

_/-\o_ antwoord mij, forum goden! _/-\o_

Alvast dank! :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 3225 Boxed€ 114,95€ 114,95
1ASRock Intel H77 H77M-ITX€ 82,95€ 82,95
1Streacom F1C Evo Zilver€ 73,70€ 73,70
1Streacom Streacom Infrarood ontvanger + Afstandbediening€ 21,95€ 21,95
1Noctua NH-L9i€ 35,80€ 35,80
1Crucial Ballistix BLT4G3D1608DT1TX0CEU€ 25,-€ 25,-
1Streacom Streacom Nano150 PSU€ 79,-€ 79,-
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 65,-€ 65,-
1Arctic Silver Silver 5 - 3.5 Gram€ 5,59€ 5,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 503,94

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 13:55
Op het moment kun je beter een trinity (AMD FM2)-build nemen. Goedkoper, zuiniger en presteert gelijkwaardig. Een A4-5300k volstaat hier al voor. Met 4GB DDR3-1600 heb je genoeg power onder de motorkap om alles m.u.v. 3D te bekijken.
Wat betreft het bord is het enigszins afhankelijk of het een uATX of een miniITX-build moet worden, Voor een uATX kun je imho het beste voor een Asus F2A85M LE kiezen. Basic bordje wat alles erop heeft wat je nodig hebt, maar ook geen overbodige toeters en bellen die je toch niet gebruikt.
Wat betreft de case heb je nu voor een streacom gekozen, maar je kan bijvoorbeeld ook voor een pricewatch: Silverstone Petit PT06S (miniITX) of een pricewatch: Silverstone Lascala LC19S-R + Cardreader (uATX) kunnen kiezen. Bediening kan je eventueel via een CEC-adapter doen. Ben je voor minder geld klaar en heb je imho een beter systeem voor dit doeleinde.

iRacing Profiel

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 07:35
Eens met kroegtijger dat je beter een AMD systeem kan nemen dan een Intel systeem. De drivers onder linux zijn van beide niet heel goed. Maar voor het decoderen van HD materiaal kunnen ze beide vaapi gebruiken onder linux. Echter AMD heeft ook nog de mogelijkheid om XvBA te gebruiken, welke op dit moment nog wel verder ontwikkeld wordt (iit vaapi de laatste keer dat ik dit checkte). Op dit moment is de ondersteuning bij bijvoorbeeld openelec of xbmcbuntu voor AMD hardware gewoon prima.

Als 3d helemaal geen eis is kun je prima gaan voor een A4 gaan, wil je het nog even open houden kun je ook voor een A6 gaan. Ondanks dat wij altijd aannemen dat bluray 3d niet gaat werken op een A6 is dit hier in de praktijk anders getest http://www.avsforum.com/t...buyers-guide-anandtech/30 Dit gaat allemaal prima passen in de behuizing die je hebt uitgekozen.

Qua koeling gaat die Noctua niet passen als ik de site van streacom mag geloven. max hoogte is:
Max CPU cooler height: 34mm without 2nd SSD (24mm with 2nd SSD installed)
Dan kom je al gauw op pricewatch: EKL S85 of pricewatch: Gelid Solutions Slim Silence A-Plus Niet veel goede keuze dus, dan zou ik misschien eerder voor de passieve variant gaan.

Verder is je setup prima, misschien kun je nog wel een andere behuizing overwegen, maar dat is nogal persoonlijk.

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Let ook even op de voeding die je nu hebt gekozen (Streacom Nano150 PSU). Ik las her en der negatieve berichten erover, o.a. hier. Een PicoPSU zou van betere kwaliteit zijn.

• stigmatic_ball
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-01 22:20
Ontzettend bedankt mensen, daar kan ik verder mee! AMD A6 gaat het worden dan. Ik ga me nog even beraden over de behuizing.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 13:55
stigmatic_ball schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:51:
Ontzettend bedankt mensen, daar kan ik verder mee! AMD A6 gaat het worden dan. Ik ga me nog even beraden over de behuizing.
Let bij behuizingen met name op formaat bord, formaat voeding (of meegeleverde voeding) en eventueel iR remote. Deze beinvloeden de prijs aanzienlijk.

iRacing Profiel

Pagina: 1