Hallo!
first time poster here... ik probeer een mooi HTPC systeempje in elkaar te zetten. Ik heb al een tijd geen PC meer gebouwd en nu heb ik een hoop lopen lezen ... ondertussen zie ik door de bomen het bos niet meer
Eisen, te gebruiken als HTPC / huiskamer pc'tje:
Ik doe er voor nu een dvd speler in, slimline slotloading blu ray zijn wat duur en moeilijk te vinden of ik kijk niet goed
Qua PSU, is dit goed? Ik heb werkelijk geen idee.
Qua ventilator, is dit een goede keuze? Is fanless met bijv. de streacom fc8 aan te raden of niet? Ding komt wel naast wat andere electronica in een open kast te staan... niet optimaal qua afkoeling.
En stel dat ik met deze eisen wat kan inleveren op de CPU / mobo voor een stuk minder geld, wat zou dan een optie zijn?
antwoord mij, forum goden! 
Alvast dank!
first time poster here... ik probeer een mooi HTPC systeempje in elkaar te zetten. Ik heb al een tijd geen PC meer gebouwd en nu heb ik een hoop lopen lezen ... ondertussen zie ik door de bomen het bos niet meer
Eisen, te gebruiken als HTPC / huiskamer pc'tje:
- 1080p streamen over draad vanaf lokaal netwerk (vanaf synology 212+ NAS)
- HD audio, 7.1 kanalen over hdmi / spdif
- 3d geen noodzaak
- voorkeur voor XBMC met mooie skin onder ubuntu, maar windows 7 of 8 ook een optie
- Soepel kunnen browsen en video streamen vanaf vimeo etc
- Kleine mooie behuizing: het oog wil ook wat
Ik doe er voor nu een dvd speler in, slimline slotloading blu ray zijn wat duur en moeilijk te vinden of ik kijk niet goed
Qua PSU, is dit goed? Ik heb werkelijk geen idee.
Qua ventilator, is dit een goede keuze? Is fanless met bijv. de streacom fc8 aan te raden of niet? Ding komt wel naast wat andere electronica in een open kast te staan... niet optimaal qua afkoeling.
En stel dat ik met deze eisen wat kan inleveren op de CPU / mobo voor een stuk minder geld, wat zou dan een optie zijn?
Alvast dank!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3 3225 Boxed | € 114,95 | € 114,95 |
| 1 | ASRock Intel H77 H77M-ITX | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Streacom F1C Evo Zilver | € 73,70 | € 73,70 |
| 1 | Streacom Streacom Infrarood ontvanger + Afstandbediening | € 21,95 | € 21,95 |
| 1 | Noctua NH-L9i | € 35,80 | € 35,80 |
| 1 | Crucial Ballistix BLT4G3D1608DT1TX0CEU | € 25,- | € 25,- |
| 1 | Streacom Streacom Nano150 PSU | € 79,- | € 79,- |
| 1 | Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB | € 65,- | € 65,- |
| 1 | Arctic Silver Silver 5 - 3.5 Gram | € 5,59 | € 5,59 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 503,94 | |