Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Problemen met zelfgebouwde PC icm Windows 8

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Het is al even geleden dat ik een probleem heb ondervonden bij het zelf bouwen van een pc. Mede door jullie hulp heb ik in het verleden met veel plezier pc's kunnen bouwen en tweaken. Hiervoor mijn oprechte dank, een echte topcommunity!

Ik zit nu echter met een nieuw probleem, en hoop dat jullie mij een handje verder op weg kunnen helpen. Zoals in de titel aangegeven vermoed ik dat het probleem ook met Windows 8 te maken heeft. Allereerst kunnen jullie hieronder de specs vinden van het systeem dat ik heb gebouwd:

Specs

Grafische kaart: HD7870 Double Dissipation (FX-787A-CDFC)
Processor: Core™ i5-3350P
Behuizing: Carbide 400R
Moederbord: ASrock B75 Pro3-M
Hardeschijf: Seagate (1TB) ST1000DM003
SSD-schijf: Samsung MZ-7TD120BW
Intern geheugen: 8 GB DDR3-1333 Kit
Optische drive: SH-224BB/BEBE
Voeding: PRO550W Core Edition

Het probleem

Ik heb de computer in elkaar gezet, heb hiervoor mijn tijd genomen en heb voornamelijk bij het moederbord en de aansluitingen stap voor stap stekkertje voor stekkertje aangesloten (aan de hand van het boekje). Tot mijn vreugde deed de PC het dan ook in één keer. Ik heb voordat ik de Windows 8 dvd erin heb gedaan eerst even de bootvolgorde in de bios aangepast (nr1: optische drive, nr2 SSD, nr3 1TB harde schijf. Bij het instellen van de bootvolgorde zag ik (gelukkig) ook alle harde schijven staan (die van 1 TB van Seagate, de optische drive, en de SSD van 120gb).

Vervolgens heb ik Windows 8 geïnstalleerd, op de 120GB SSD van Samsung (ik had hier keuze beide HDD's). En toen begon het feest eigenlijk. Hoewel de PC het prima leek te doen, zag Windows 8 (onder Deze Computer) de 1TB harde schijf helemaal niet meer. Nu is dit niet het grootste probleem, dit is maar een klein onderdeel van het probleem vermoed ik. Wat er namelijk gebeurde is dat ik probeerde de nieuwste drivers van AMD te downloaden en die te installeren, zodat er games konden worden gespeeld. Tot dan toe zat er namelijk alleen een algemeen stuurprogramma van Microsoft geïnstalleerd. En elke keer als ik (ofwel via de bijgeleverde DVD van de grafische kaart, ofwel via een download van AMD, ofwel een site van een 3e partij) de drivers voor de grafische kaart probeerde te installeren kreeg ik de volgende blue screen / foutmelding van Windows 8:

Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/r/chiy1/6

Wat heb ik tot nu toe gedaan om te kijken waar het probleem ligt?

Ik heb tot drie keer toe Windows 8 vers geïnstalleerd, het probleem blijft echter aanhouden. Ik heb daarnaast een oude videokaart, de Geforce 8800GTX (waarvan ik weet dat deze het doet, vandaag deze computer nog aangehad) in de kast gedaan. Vervolgens weigerde de PC in zijn geheel om aan te gaan (alle connecties gedubbelchecked). Vervolgens de nieuwe videokaart weer in de nieuwe kast gedaan, waarna de computer in ieder geval weer aan ging. Toch blijft de nieuwe setup niet goed werken, puur en alleen al omdat ik geen drivers voor mijn grafische kaart kan installeren. Wat ook wellicht nog belangrijk is, is dat de Automatische detection tool van AMD ook niet werkt. Hij geeft hier bij aan dat ik een 'Unkown OS' heb.

Conclusie

- Wanneer ik via Windows 8 op deze computer kijken, ziet hij mijn 1 TB harde schijf niet, dit is wel het geval in de Bios en wanneer ik Windows 8 installeer.
- Wanneer ik drivers voor de grafische kaart in enige vorm probeer te installeren krijg ik de error, die hierboven als plaatje wordt weergegeven.

Hieronder staat een link naar een artikel dat wellicht gerelateerd is aan dit probleem, dit weet ik alleen niet zeker: http://answers.microsoft....f2-4541-b59f-9deaa6af9098

Mijne beste dames en heren, ik weet echt niet meer waar ik het zoeken moet. Ik weet niet of het aan Windows 8 ligt, of aan hardware, en als het aan de hardware ligt, ook dan heb ik geen idee welk onderdeel zodat ik terug kan gaan naar Alternate, om het probleem te verhelpen. Ik hoop heel erg dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Bij voorbaat zeer grote dank,

Hielke

Verwijderd

Heb je de nieuwste BIOS firmware? Waarschijnlijk wel, maar je moet het even uitsluiten.

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-11 12:04
Check even de voor een nieuwe BIOS versie.

Kijk ook even je hetzelfde probleem met Windows 7 voordoet. Je hoeft alleen maar te installeren, niet activeren. Is niet nodig om alleen even te testen.

Als het na de nieuwe BIOS en op Windows 7 nog niet werkt, denk ik aan een defecte PCI-E poort / defect moederbord..

[ Voor 3% gewijzigd door TECHcrime op 22-03-2013 09:00 ]

• destroyernr1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-11 16:36
Zie je de 1TB schijf in schijfbeheer? Misschien is deze nog niet geformatteerd en staat deze als unallocated.
Voor de driver van de grafische kaart, installatie uitvoeren in compatibiliteitsmodus van Windows 7 als er geen Windows 8 versie beschikbaar is.