• MWSAH
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-01 10:25
Ik heb een Asus N75S met een Geforce GT555M die, volgens de gegevens, CUDA support. Echter ben ik nu met IMTOO Video Converter een video aan het decoden en dit gaat allemaal via de CPU. Het CUDA-embleem is grijs weergegeven, betekende dat CUDA niet werkt.

Hoe kan dit? Of meer nog, hoe zorg ik ervoor dat CUDA gewoon werkt met welke ondersteunende software dan ook? Als de grafische kaart/chip CUDA ondersteund moet dit toch opgepakt worden door de software?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:08

Nemesizz

Untouchable

Niet alle software kan goed overweg met 2 videokaarten/chips.
Dit zie je metname bij games, maar sommige software (voor videobewerken bijvoorbeeld) hebben hier ook soms moeite mee. Ze pakken dan vaak de verkeerde videochip (vaak Intel HD graphics).

Ook bepaalde energie bespaar opties kunnen de/een oorzaak zijn.
Die schakeld de Geforce chip uit als deze niet nodig is (desktop/2d omgeving).
En je moet vaak ook aan de netadapter hangen, omdat de Geforce GPU vaak automatisch uitgeschakeld word wanneer de laptop op de accu werkt.

Wat je kan proberen:
- Energiebeheer eens controleren, kijken of je bepaalde bespaar opties uit kan zetten of anders instellen (zodat de Geforce gewoon aan blijft ipv telkens uitschakeld).
- De Intel GPU uitschakelen (indien mogelijk), zodat de software meteen de GeForce pakt, en dat de GeForce gewoon aan blijft.
- Eventueel kijken naar updates van het videobewerk programma, zullen waarschijnlijk wel meer mensen met een laptop icm GeForce chip tegen aan lopen, misschien dat er een fix is die de juiste GPU pakt.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:40
Wat je dan ook kunt proberen is Energiebeheer instellen op Maximale prestaties. Dan zouden automatisch alle energiebesparende functies uit moeten gaan.

• MWSAH
Bedankt allebei, ga ik spoedig proberen. Ik kom er op terug.

• MWSAH
Ik heb het werkend gekregen. Energieprestatie volledig optimaliseren werkte niet, maar door wat dieper in het Nvidia-configuratiescherm te duiken kwam ik tegen wat ik steeds over het hoofd had gezien: Voorkeur voor grafische processor. En die stond op Automatisch i.p.v. krachtige Nvidia processor.

Bedankt!