[Geluidskaart] budget: +/- 250 max.

Pagina: 1
Acties:

• Luieh0nd
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-02 00:33
Hallo allemaal,

aangezien mijn geluidspoorten op mij mobo wat midder worden ben ik opzoek naar een dikke geluidskaart.

Setup:

Intel Core i7 930
AsRock Extreme 3 X58 (1366)
Corsair Veangeance 12gb 1600mHz
EVGA GTX 670 4GB
Corsair HX Series HX1050 Power
Astro A40 2011 Wired ( Optische kabel )

Voorkeuren

Merk en type voorkeuren heb ik eigenlijk niet mijn eenigste twee eisen zij dat hij 7.1 & DD Live is.

Gebruik

Mijn hoofdt zaak ik gamen (FPS) dit is ook echt de nummero uno prioriteit.
ook zal hij natuurlijk af en toe gebruik worden om een muziekje te luisteren.

Mvg Luiehond,

Ps. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Verwijderd

Je kunt in de pricewatch voor geluids kaarten helaas niet op DD selecteren. maar deze kaarten komen het dichts in de buurt: http://tweakers.net/categ...1WCjF1uoAhY2RhC3MDIGitbUA

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:59

weebl

YARR!

€250 budget voor een geluidskaart waarmee alleen gegamed en muziek geluisterd wordt is denk ik dikke overkill. Ik denk dat je met een Creative SoundBlaster al een heel eind komt.

Bijvoorbeeld:

pricewatch: Creative SoundBlaster X-Fi Xtreme Audio PCI Express

En voldoet aan jouw eisen:

http://nl.creative.com/pr...ategory=873&product=16770

[ Voor 48% gewijzigd door weebl op 21-03-2013 23:50 ]

• Luieh0nd
@weebl

buget 250 euro , midder is altijd welkom ;)

heb vanmiddag even naar deze kaart gekeken iemand ervaring?

pricewatch: Asus Republic Of Gamers Xonar Phoebus

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:59

weebl

YARR!

Luieh0nd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:12:
@weebl

buget 250 euro , midder is altijd welkom ;)

heb vanmiddag even naar deze kaart gekeken iemand ervaring?

pricewatch: Asus Republic Of Gamers Xonar Phoebus
Zou toch ook naar Creative kijken. Die maken al jaren alleen maar audio-apparatuur en hun kaarten zijn denk ik beter dan die van Asus.

Kijk eens naar de Z-serie van ze: http://nl.creative.com/pr...elcomenew.asp?category=1&

[ Voor 4% gewijzigd door weebl op 22-03-2013 15:38 ]

Verwijderd

Ik had over de Asus kaarten eerst ook mijn twijfels en was 15 jaar een fanatiek Creative fan (ben ik nog wel), heb elke kaart van ze gehad. Echter moest ik laatst verplicht een mobo nemen met enkel PCI-e poorten (wel een beest van een bord) en had geen plek meer voor mijn PCI X-Fi Elite Pro. Bij het mobo zat de Asus ROG ThunderBolt ('voorloper' van de Phoebus) en moet zeggen dat het geluid in mijn oren een stukje beter klinkt dan de Creative(s) die ik heb gehad. Creative zorgt voor een iets voller geluid en is daardoor beter voor MP3's maar de Asus laat het geluid juist meer met rust en daardoor komen de bassen en hogen tonen weer beter door wat ik eigenlijk prefereer. Hierdoor kan je alles veel harder zetten zonder dat het gaat vervormen. Nu was de X-Fi Pro 5 jaar oud en kan er in de tussentijd verbetering aan het geluids filter zijn uitgebracht door Creative. Maar de Asus geluids kaarten zullen zeker niet tegen vallen.

• Luieh0nd
Die Z serie is heel erg mooi maar alleen maar 5.1 :(

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ale gangbare (creative, asus, etc...) audiokaarten zijn eigenlijk al voldoende. De resources die ze gebruiken is niet echt heel erg verschillend. Overigens word tegenwoordig een hopo van de audiorendering ook door de gpu's gedaan...

Als je echt 250 wilt uitgeven voor een dikke geluidskaart, ga dan voor een studio geluidskaart als Mark of the Unicorn (motu), RME, etc...

maar heel serieus.. steek dat geld in je zak, en gooi er een caching SSD in (SLC).

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Al ben ik het eens met elke SSD upgrade, wat je mogelijk ook met dit budget kan verwezenlijken, luister ik niet graag naar welke onboard geluidskaart dan ook. Laatst heb ik nog mijn oude X58 Sabertooth moederbord zijn onboard geluid getest via zowel digitale als analoge verbinding maar het klinkt echt bagger in vergelijking met een echter geluidskaart!
Ook vraag ik me af of een PRO-Audio geluids kaart wel wat toevoegd voor een gewone gebruiker, maar dan moet ik de kaart en de software is bekijken. Ik zou het houden bij de iets goedkopere ‘PC user frendly’ Asus Phoebus...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:43
Deze voldoet aan je eisen. pricewatch: Club3D Theatron Agrippa DTS 7.1

heb je nog 200 euro voor een SSD over inderdaad ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-03 00:16
Aan mijn computer heb ik momenteel een hifi instalatie zitten waarvan ik mag zeggen dat het bovengemiddeld geluid maakt.

Na 2 weken het onboard geluidskaartje gebruikt te hebben op mijn moederbord leek het mij ook slimmer om een geluidskaart aan te schaffen. Het verschil is duidelijk te merken! :)

Ik raad je aan om iets uit de asus xonar series te kiezen,
hier verschillen de prijzen vanaf 30 tot 180 euro ongeveer dus genoeg keuze ;).

Probeer niet meteen het duurste model te kiezen maar lees ook reviews, dan kun je misschien het overgebleven geld op een andere manier investeren.

• pjan-pjan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-02 10:05

pjan-pjan

Are you kitting me?

ff een vraagje, is er ook een soundcard met jack plug (6.3mm) aansluiting.

Eindbaas

Verwijderd

Zoek en gij zult vinden: deze Asus Xonar heeft er 1 bv. maar is speciaal voor headphones dacht ik.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2013 19:31 ]

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op maandag 01 april 2013 @ 18:54:
Al ben ik het eens met elke SSD upgrade, wat je mogelijk ook met dit budget kan verwezenlijken, luister ik niet graag naar welke onboard geluidskaart dan ook.

Ook vraag ik me af of een PRO-Audio geluids kaart wel wat toevoegd voor een gewone gebruiker, maar dan moet ik de kaart en de software is bekijken. Ik zou het houden bij de iets goedkopere ‘PC user frendly’ Asus Phoebus...
Correct... was ook een klein beetje sarcastisch bedoeld (aangezien de meesten het niet eens zoveel horen).. Echter is er wel zeker een dergelijk verschil. Er blijft toch een heel groot verschil met computerspeakers en hifi installatie. Een geluidskaart die je op de hifi aansluit ga je pas echt merken. Vooral in de dynamiek en ruis merk je het snel.

Overigens ben ik van mening dat alles met een 3,5mm plug eigenlijk al ruk is. Niet de kwaliteit van de kaart, maar de aansluiting is gewoon niet goed genoeg.

Nogmaals, ik hoor alles en ben er erg gefocussed op, maar als je gewoon een leuk geluid wil, kun je rustig met een redelijk goedkope geluidskaart verder ja.

Enige wat ik wel wil meegeven. Dat als je voor 200/300 euro een geluidskaart wilt kopen, ga dan alsjeblieft niet voor een game-ding, want daar wordt zoveel marge op gemaakt, en voor datzelfde geldt is ene PRO kaart toch echt beter...

Fcousrite Saffire LE (overigens nu niet meer te krijgen, zijn at andere voor in de plaats) heeft ook 7.1 uit..aparte kanalen.. beetje instellen, maar dan heb je voor relatief goedkoop een waanzinnige sound.

(Ik speelde vroeger overigens WoW; raidleading met een condensator microfoon.. .beetje overkill :)..had 'm toch staan :D )

Oh ja...en kies voor extern, niet intern... zeker als je draaiende onderdelen in de buurt hebt... (dus gewone hdd's en fans enzo)

[ Voor 3% gewijzigd door gitaarwerk op 01-04-2013 21:43 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Pagina: 1