Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

RSS: Publiceren over meerdere platforms?

Pagina: 1
Acties:

• Tasandriel
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-05 12:24
Hallo,

Ik ben op zoek naar een oplossing om op meerdere platforms artikels te publiceren door gebruik te maken van RSS. Dit is voor een opdracht voor het univ.

Ik heb al wat opgezocht op het internet en ik weet dat ik dus met xml zal moeten werken. Wat ik ook wel begrijp aangezien dit een soort universeel document is. Ik heb ook gevonden hoe ik een RSS feed start dat mensen kunnen volgen. Maar daarna zit ik vast.

De bedoeling is dat ik met 1 tool bepaalde artikels kan publiceren op facebook, twitter, websites, elektronische borden van de gemeente,...

Mijn docent heeft al een tip gegeven dat RSS in twee richtingen zou werken, dus dat je er ook mee kan publiceren in meerdere richtingen i.p.v. enkel gegevens verzamelen vanuit meerdere websites. Maar ik vind er bijzonder weinig over terug.

Kan iemand me hiermee op weg helpen? Ik zit echt helemaal vast.

(Hopelijk staat deze post in de juiste categorie, anders mag je me gerust doorverwijzen)

Verwijderd

Je hebt helemaal geen reet uitgezocht.

Wat je docent wellicht bedoelt is dat je software kunt maken die fungeert als RSS client. Zo'n client kun je dan aan de andere zijde laten koppelen met Facebook, Twitter (via de door hen beschikbaar gestelde API) of wat dan ook en de berichten "synchroniseren" die niet al zijn gepubliceerd.

Ik vind een RSS feed dan echter een onnodige tussenstap.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:28

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Een RSS Feed is als de postbode...

die levert wel een mogelijkheid te communiceren tussen A en B... enkel gebeurt er niks zonder dat A ook daadwerkelijk brieven op de bus doet, en B heeft een postbus nodig waar die brieven geleverd worden en moet deze brievenbus verder legen en doorverwerken..

In geval van jouw RSS feed zullen alle platformen waar die informatie terecht moet komen, ingesteld worden dat ze jouw RSS-feed ook daadwerkelijk uitlezen en doorverwerken..
Hoe en of ze dat doen, is hun zaak en niet zomaar van buitenaf te bepalen (dat zou wel leuk zijn, als bv electronische informatieborden zomaar door een buitenstaander aan te passen zijn qua bron waar die hun informatie vandaan halen)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Tasandriel
@ Cheetah: wat een taalgebruik zeg... Ik kom simpelweg een vraag stellen en je blaft me meteen af. De situatie is als volgt: veel eisende prof en een aula vol studenten die niets van programmeren af kennen (richting is bibliotheekwetenschap). In ieder geval is het dus de bedoeling om inhoud te verspreiden op verschillende sociale media en websites met één enkele tool. Ik weet niet in hoeverre dit zelfs mogelijk is. En ik heb wel degelijk gezocht naar multi platform tools.

Als de docent opdraagt dat het met rss moet dan is het ook de bedoeling dat ik het in die richting zoek.
En over het posten op elektronische borden: dit zou dan moeten gebeuren aan de hand van een beveiligde verbinding of met een login systeem.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Knoop gewoon 't hele zwikkie aan elkaar met https://ifttt.com. Zou niet meer dan een paar minuten werk moeten zijn.

Verder vraag ik me af wat het nut van deze exercitie is; elk medium is iets heel anders met een heel ander doel ( Twitter != facebook != "elektronisch gemeentebord") dus ik zie niet hoe 1 bericht dan geschikt kan zijn voor elk van die media.

[ Voor 51% gewijzigd door RobIII op 22-03-2013 22:29 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Tasandriel schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 22:22:
@ Cheetah: wat een taalgebruik zeg... Ik kom simpelweg een vraag stellen en je blaft me meteen af.
Cheatah brengt z'n eerste zin misschien botter dan jij hoopte, maar hij heeft echt wel gelijk. Als je namelijk ook maar iets had gezocht*, dan had je al iets meer gevonden.

* wij kunnen dus niet ruiken wat je wel / niet hebt gezocht als je dat niet duidelijk vermeld. Voor de volgende keer wil ik je vragen om Devschuur® Beleid even goed door te lezen en je topicstart wat beter aan te vullen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Tasandriel
Bedankt voor de hulp iedereen. Ik ben niet erg veel bezig met dit soort tools, dus ik wist eerlijk gezegd niet goed waar ik moest beginnen zoeken. Ik denk dat ik me dan wat te zeer blind staarde op die rss feeds

@RobIII ik ben het volledig met je eens dat het niet echt steek houdt om dezelfde content op verschillende platformen te plaatsen. Maar dat is nu eenmaal de opdracht. Misschien kan ik wel met tags of iets dergelijks bepaalde tekst selecteren per medium. (Zeker gezien de karakterbeperking in Twitter)
Ik zal zeker dat ifttt eens grondig bekijken. Heel erg bedankt voor de tip.
Pagina: 1