3D bril Nvidia functioneert niet naar behoren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVO
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
het gaat om deze tweaker: rjteunissen
Met hem heb ik mee onderhandeld i.v.m. een Nvidia 3d bril. Na prijsafspraken netjes geld overgemaakt naar hem. Al met al na een paar dagen de bril ontvangen.De bril zou gewoon goed zijn, had Robert gezegd. Na twee korte game sessies heb ik gezien dat deze bril het deed. Toen heb ik laten weten dat alles prima was. Echter, de volgende dag deed de bril niks meer. Kan eventueel aan de instellingen hebben gelegen dacht ik, maar ik heb daarna werkelijk alles geprobeerd om deze weer te laten lopen; draadjes van bril en control unit via usb aangesloten, opgeladen, bril aangezet en uitgezet, drivers bekeken, monitor op 3d getest. Alles leek in orde, behalve de bril zelf die geen 3d signaal meer lijkt door te geven. De monitor doet dat wel gewoon. Zit ik nu met een defecte bril?
Bij Mycom wilde ze me helpen, maar daar hadden ze geen 3d monitor om te testen.... :'(

Ik heb toen Robert vervolgens gemaild en gevraagd om advies in deze en er over te praten. Dat wilde hij klaarblijkelijk niet, omdat hij niet reageert. Daarna nog een paar keer gemaild. Hij heeft al een lange tijd niets meer van zich laten horen. Zit hier opzet in het spel vraag ik me af??Kunnen jullie iets betekenen door middel van hem met mij in contact te brengen aangezien hij niet meer reageerd op mijn mails???

Graag reactie...met groet, Emilio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theJB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 19:25
Dit soort gevallen zijn altijd heel lastig. Als iets defect aankomt is het een ander verhaal.

Een tijdje terug had ik iets vergelijkbaars. Had een medetweaker een servertje verkocht die bij mij altjd probleemloos gedraaid had zonder ooit een issue en bij het langsbrengen van het servertje de tweaker laten testen en alles was ok.

Vervolgens kreeg ik twee dagen later een mailtje dat hij de server open had gehaald en het moederbordje eruit had gehaald om te kijken hoe het ding in elkaar stak. Echter wou de server na het weer in elkaar zetten niet meer aan, en de tweaker verzekerde mij dat alles volgens het boekje gebeurd was.

Hij zat echter op dat moment met een niet werkend apparaat en mailde mij dat hij teleurgesteld was dat hij nu voor dat geld zonder werkende server zat en vroeg of we er samen uit zouden kunnen komen.

Enerzijds heb je dan een apparaat verkocht as-is en met de overtuiging dat het goed werkt op het moment van aflevering, maar anderzijds heb zit de koper zonder werkend apparaat. Ik kreeg toen ook een mail met diezelfde twijfels over mijn betrouwbaarheid en dat is natuurlijk niet fijn.

Uiteindelijk bleek het een storm in een glas water en bleek de server het opeens wel weer te doen, maar ik wil dit verhaal gebruiken om te illustreren dat een apparaat wat defect gaat vlak na verkoop een lastige situatie oplevert.

Ik hoop dat de mensen van tweakers nog een reactie kunnen krijgen op dit verhaal om helder te krijgen wat hier nu precies aan de hand is. Als ik naar de eerdere user reviews in zijn profiel kijkt lijkt deze persoon te goeder trouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:56

Nessuno

io sono nessuno

Ik denk zelf dat het gewoon een geval van pech hebben is.
En dat je hier niet echt rechten aan kunt ontleden.
Toen je de bril ontving van de andere tweaker deed hij het immers wel.
En het blijft altijd lastig met electronica.

In de avond kijk je tv de volgende ochtend doet hij niets meer ...
Raar maar waar het gebeurt.

Vaak word het spul ook as is verkocht inderdaad.
En dat het apparaat (bril het deed) laat zien dat je niet een defect product gekocht hebt.

Wat je zou kunnen proberen is in overleg met de tweaker kijken of er garantie op de bril valt te claimen.
En dat het zo toch tot een goede oplossing komt.
Echter is dit geen verplichting voor de verkopende partij het werkte immers toen je het ontving..

Zelf zou ik in deze situatie wel kijken wat ik voor je kon betekenen echter ik ben de verkopende partij niet.
Even langs een andere winkel dan mycom gaan waar ze wel een 3d scherm hebben ?
is dat misch een optie voor je aan het mailen met de verkopende partij ?

In ieder egeval good luck.

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35
Dit is gewoon vervelend. Echter heb je vooraf het product kunnen testen, op het moment van de koop ben je het eens met het geleverde (als dit niet onder dwang of invloed is gebeurd ;)). Op de tweedehands markt is het niet verplicht garanties af te geven, of dit moet onderdeel van de afspraak zijn, maar dan is het slim dit vast te laten leggen.

[ Voor 26% gewijzigd door Jumpman op 28-03-2013 14:50 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theJB
Ik verkoop normaal ook as is, want je weet niet wat iemand uitspookt met een product na de verkoop.

Heb laatst wel een uitzondering gemaakt bij de verkoop van een Macbook, gaf af en toe kernel panics na het herinstalleren van osx. Achteraf bleek dit een issue wat met een update verholpen was, maar heb de koper een week garantie gegeven en netjes verteld wat ik geconstateerd had.

Als je open bent over dat soort zaken zal het achteraf makkelijk afhandelen zijn, als er niets afgesproken is neem je de bril in dit geval as is over en is alle hulp die de verkopende tweaker zal bieden in mijn ogen ook mooi meegenomen. Vooral omdat het gebeurt zo vlak na de aankoop.

Het feit dat de tweaker niet meer reageert is wel jammer, je hoopt toch dat mensen van deze community zich open openstellen en niet direct wegkijken als er zoiets gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-07 10:30
Ik zie dat TS de bril inmiddels in V&A heeft staan waarbij geen sprake is van defect, maar van driver problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theJB
De TS heeft niets meer van zich laten horen, dus ik ben benieuwd of hij de bril nu maar gewoon doorverkoopt en het op driver issues gooit. Ik hoop het niet.
Pagina: 1